Dierentandarts

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Dierentandarts

Bericht door patiani-guusje »

Was ze al tegengekomen, wil ze ook gaan proberen, oftewel Guusje :-) Ben benieuwd of ze ze lekker vind, maar dat zal vast wel, want ze is heel makkelijk met eten.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Dierentandarts

Bericht door patiani-guusje »

Heel slecht nieuws helaas... Bloedonderzoek vooraf liet zien dat de crea te hoog is, dacht 192 (heb het niet op papier nu) mag max 164 zijn. Ureum wel prima. Ben er ziek van. De bloeddruk is onder narcose gemeten en is wslk ook aan de hoge kant, maar is niet 100% zeker. Wordt over 2 weken herhaald.
Gebit is schoon nu, er hoefde niets getrokken te worden. Infuusje had ze dus meer nodig dan gehoopt. Geen enkel klacht die duidt op nierfalen, en toch dit. Hoop nu dat de crea door deze behandeling niet hoger wordt. Mag haar aan het eind van de dag halen. Meer over Guusjes nierfalen op Pluisje.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierentandarts

Bericht door Adriana »

gelukkig was haar gebit in orde, dat scheelt. maar verder natuurlijk erg geschrokken en teleurgesteld, denk ik. zo goed opgelet en verzorgd en dan toch dit.. soms lukt het ook gewoon niet...
nee, voorzover ik weet heeft zo'n behandeling geen invloed op de crea en met de infuus er achter aan wordt een beetje extra gespoeld. gelukkig mag je haar eind vanmiddag weer lekker knuffelen.. en komende dagen rustig bijkomen en nadenken en dingen op een rijtje zetten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Dierentandarts

Bericht door patiani-guusje »

Dankje, hoop haar iid snel te kunnen halen. Hadden het over uur of 4 a 5. Ik weet hoe bang mijn kleine meisje daar zal zijn, dus hopelijk bellen ze snel!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Dierentandarts

Bericht door patiani-guusje »

Ze is weer thuis, kon haar om 17.00 pas halen. Stond erg lang nog erg wankel op haar pootjes. Er was een tandje verdwenen, de rest is schoongemaakt, ze heeft weer een colgate-smile. Ze heeft net wat gegeten, en geplast. nu ligt ze op de bank bij de verwarming. Over de nieren praat ik verder in Pluisje on niet teveel off-topic te gaan..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
manon3

Re: Dierentandarts

Bericht door manon3 »

Adriana schreef: wij gaan hier de beaphar zahnies proberen, ze schijnen erg lekker te zijn en in de mondholte goed te werken tegen de vorming van tandsteen.
Ja, mijn poes vond de Beaphar Zahnies inderdaad erg lekker maar ze hebben niet bij haar geholpen.
Ze heeft maandenlang dagelijks de Zahnies gekregen maar desondanks gele aanslag op de tandjes en rode randjes rond het tandvlees.Ik ben toen regelmatig rauwe kipfilet gaan voeren omdat Dinie zei dat ze dat aan Sjaak gaf en dat heeft prima geholpen.
De tandjes zijn nu weer mooi wit en de rode randjes zo goed als verdwenen.De DA zei vorige week nog dat haar tandvlees er goed uitzag.
Ik ben Dinie dan ook erg dankbaar voor dat advies, hoef ik me tenminste nog geen zorgen te maken over een gebitsreiniging.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierentandarts

Bericht door Adriana »

gisteren met Enzo langs de dierentandarts en zowel aan boven- als onderkaak geopereerd.
uit de bovenkaak kwamen stukjes kies?bot? en onder is een kies weggehaald. en verder is alles schoongemaakt.
hij wordt met grote voorzichtigheid behandeld: gasnarcose, vloeistofinfuus tijdens de operatie en erna en buprecare en heel klein beetje buprecare mee als behoorlijk veilige pijnstiller.

dit alles om zijn wankele nierwaardes niet te laten omkukelen en wat was ik toch weer blij met dierentandarts Knaake. hij behandelt/opereert hier om de hoek en twee dagen in Wageningen.
altijd stressig om een dier achter te laten maar bij hem heb ik veel minder de kriebels..

kon vrij snel worden opgehaald en de broertjes hebben hem onmiddellijk gewassen en moed ingesproken.
hij was vrij snel weer goed op de poten (dat is het grote voordeel van gasnarcose..!) en na een uurtje kwam er ook vreselijke eetlust..
dus buffet gemaakt van het aanbevolen (smurrieloze) natte zachtvoer en ja.. smàksmàk
de broertjes hebben meegenoten want die heb ik ook laten vasten vooraf (want ik wilde hen geen eten geven en Enzo overslaan...)
de hechtingen lossen vanzelf op, dus hoeven we niet terug, dat wil zeggen over een jaartje pas..

en dan nu verder op zoek naar middelen/medicatie om zijn tandvleesproblemen te remmen/te verhelpen.. en zal het forum weer eens afgrazen op tips en aanbevelingen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierentandarts

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat Enzo er weer goed doorheen is gekomen.
Hopenlijk knapt hij snel weer 100% op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Dierentandarts

Bericht door Cerna »

Fijn Adriana, dat het opnieuw heel goed gegaan is dankzij onze voortreffelijke dierentandarts. :eclap:
Adriana schreef:....en dan nu verder op zoek naar middelen/medicatie om zijn tandvleesproblemen te remmen/te verhelpen.. en zal het forum weer eens afgrazen op tips en aanbevelingen..
Misschien ook eens korreltjes Mercurius proberen via Atjo? Wendy's kat heeft er ook veel baat bij.
Plaats reactie