Mijn kat heeft misschien een tumor in zn mond

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Esmeetje8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:55

Mijn kat heeft misschien een tumor in zn mond

Bericht door Esmeetje8 »

Banjer, 16, zat van de week raar te doen met zn bekje, raar te kauwen, kop scheef, met pootje langs zn bekje gaan enzo. Ben ik vrijdag naar de dierenarts geweest, die zag achter in zn bekje een grote plek waarvan ze dacht dat het plaveiselcel tumor kon zijn of mogelijk een ontsteking. Ik moest dat eerst even verwerkne daar ben ik dus nu mee bezig. Banjer heeft moeite met eten het doet hem zeer merk ik.
Gisteren at hij nog goed maar vandaag ging het niet echt, een beetje eten toen weer raar te kauwen enzo toen weglopen. Hij heeft wel honger. Ik heb begrepen dat Metacam slecht is dus heb ik Tolfedine pilletjes gekregen. Ik heb niet t idee dat t wat doet. Wat zal ik doen, toch Metacam proberen als pijnstiller? Mocht het echt een tumor zijn wil ik hem geen pijn laten lijden...
Ik ben erg bezorgd ...

Heb ook n nierkat Boris die achteruit gaat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat heeft misschien een tumor in zn mond

Bericht door Adriana »

als je meer info wilt of een tweede diagnose door een oncoloog met vooruitzichten, dan kun je een berichtje schrijven aan de dierenarts van http://www.kankerbijdieren.nl/plaveisel ... inoom.html bij jou in de buurt. op hun website staat ook al het nodige over dat type.
wens je heel veel sterkte met twee zo zieke dieren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Mijn kat heeft misschien een tumor in zn mond

Bericht door BillyJean »

Wij hebben dat bij onze kat Fluffy gehad, ze was toen ook al op leeftijd. Het viel ons op doordat ze opeens spaghetti, vla en zo van ons bord AT&T, ze wilde zacht voer. Omdat de enige optie amputatie van de onderkwam was, wat natuurlijk onmogelijk is, hebben we haar in laten slapen. Sterkte !
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie