poes valt aan bij strelen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: poes valt aan bij strelen

Bericht door eveline1982 »

Ja het klinkt toch alsof de poes behoefte heeft aan een speelmaatje en daarom dit gedrag vertoont. Sommige kittens (de meeste) kunnen nu eenmaal niet alleen gehouden worden en gaan dan steeds extremer gedrag vertonen. Zelfs met een gedragstherapeut zal dit niet ophouden. Of je zal haar moeten herplaatsen bij iemand die ook een jonge kat heeft of je zal moeten kijken of je je man kan overhalen....Sterkte ermee
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes valt aan bij strelen

Bericht door Dinky »

Misschien wil de man wel luisteren naar een gedragstherapeut ;)
Dan heeft het inschakelen ervan zeker nut.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sterretje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2012 21:30

Re: poes valt aan bij strelen

Bericht door sterretje »

mss een complete foute vraag: maar mijn zus heeft een heel lieve poes, zou het helpen om die er bij te zetten voor een jaartje of zo? ik vermoed van niet want dat zit ze hier ooit alleen terug maar ik weet het echt nimmer...
ik wil ze echt niet weg doen want ik zie ze heel graag maar ik moet wel het beste voor mijn poesje doen.
als ik er een tweede zou bijzetten moet deze ouder of jonger zijn, rustiger of speelsers en een mannetje of een vrouwtje... mijn poesje is een vrouwtje
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: poes valt aan bij strelen

Bericht door eveline1982 »

Dat is waar Mirjam hahahah

Nee dat zou ik niet doen, dat is niet eerlijk to de poes van je zus en ook niet to je eigen poes want dan is ze na een poosje weer haar maatje kwijt. Als je er een maatje bij zou zetten zou ik in jouw geval voor een kitten van dezelfde leeftijd gaan, die wel van zich weet af te bijten want die van jullie is best een dominantje zo te horen :) Kies wel voor een sociale jonge kat, die geen bijt gedrag vertoont anders heb je er zo 2 in je ellebogen hangen ;) . Of het een poes of een kater is maakt niet zoveel uit, let vooral op het karakter. Dus geen angstig katje die niet voor zich op kan komen, want dan word hij straks compleet onder gesneeuwd :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie