Miauwen en grommen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Miauwen en grommen

Bericht door McSteamy »

Onze kater lag zojuist op bed te slapen, niets aan de hand. Ineens een harde, lange miauw, waarna hij naast ons ondersteboven op de bank ging liggen. Als ik iets tegen hem zei opnieuw een miauw. Na een minuut springt 'ie op, gaat in het hoekje van de kamer achter een doos zitten. Als ik bij hem ga zitten geeft 'ie een luide, lange miauw, met daarop volgend een zacht gegrom. Het lijkt alsof het miauwen overgaat in grommen. Hij kijkt boos, staart hangt laag.

Ik laat hem met rust, hij loopt weg en gaat in de kelder in een hoekje liggen. Hij komt nu net naar boven en miauwt af en toe uit het niets.

Wat kan dit zijn? Pijn?
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Miauwen en grommen

Bericht door eveline1982 »

Is hij al gecastreerd?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Miauwen en grommen

Bericht door Catfish »

Goede vraag Eveline, kan er zeker mee te maken hebben.
Blijft dit gedrag aanhouden, zeker naar de dierenarts, dan zou het inderdaad heel goed pijn kunnen zijn!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Miauwen en grommen

Bericht door eveline1982 »

Ja Beer kwam ook soms raar uit de hoek (begon al met 4 maanden pfff). Lange miauwen zwiepen met de staart en soms zelfs grommen. Sinds hij is geholpen, is het grommen en zwiepen over, wel jankt hij als een complete kater, dus had hem beter een maandje eerder kunnen laten helpen. Hoop dat dat er met de tijd nog uitgaat hahahaha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie