(P)oeps!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Sushi
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:12

(P)oeps!

Bericht door Sushi »

Onze Sushi (3 jaar, gecastreerde binnenpoes, gister nog helemaal gezond verklaard door de dierenarts bij de enting) heeft een gênant dingetje.

Heel af en toe, als ze een beetje opgewonden (niet seksueel) is laat ze een beetje poep gaan. Vanochtend liet ik haar even op de plank van de boekenkast snuffelen, ze vindt dat heel spannend om alles wat daar aan rommeltjes ligt op de grond te gooien. Achteraf merkte ik dat mijn t-shirt naar poep stonk en dat er een klein beetje op zat. Ja heel vies ik weet het. Toen ik in de boekenkast keek lag daar ook een heel klein klontje poep en zaten er wat spetters (anaalvocht?) op de muur. De poes was ook nergens meer te bekennen en had zich achter de verwarming verstopt, iets wat ze alleen doet als ze iets heeft uitgehaald of is geschrokken. Ik ben niet boos op haar geworden dus van mij kan ze niet eens geschrokken zijn. Het is net alsof ze het zelf wist en zicht ervoor schaamt... Het overkomt haar ook maar heel af en toe, zeg zo eens per half jaar. Meestal alleen een beetje vocht uit de anaalklieren, wat wel stinkt als de hel.

Iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt? En hier een verklaring voor heeft?

Overigens, voordat ik allemaal opmerkingen over de kattenbak krijg, die is schoon en wordt altijd goed gebruikt.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: (P)oeps!

Bericht door Dinky »

Het kan goed dat ze zich ervoor schaamt. Weet niet hoe stevig haar poep is maar normaal worden de anaalkliertjes bij het poepen geleegd doordat de poep ze als het ware leegdrukt voor zover ik weet. Maar als het zo weinig voorkomt (je zegt zo eens per halfjaar dus is nu iets van 5-6 keer gebeurd in 3 jaar tijd) zou ik mij er niet al te druk om maken al kan je altijd eens naar de DA bellen om te vragen of hij er een verklaring voor heeft.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: (P)oeps!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
zo streng zijn we toch niet? en als je gisteren bij de dierenarts was, neem ik aan dat je het daar ook besproken hebt..
sommige honden laten beetje urine lopen als ze opgewonden en blij zijn.
bij jouw Sushi denk ik dat er iets met de sluitspieren is maar als het maar eens per half jaar gebeurt, ach.. en zelf heeft ze daar een hekel aan want katzels zijn erg schone dieren..
neem aan dat de da gisteren ook naar de anaalklieren heeft gekeken en eventueel en zo nodig heeft uitgedrukt.
geef haar een dikke knuffel ..!

ik kom carbachol tegen
link+soort van bijsluiter http://www.dierenkliniekkenaupark.nl/carbachol

http://www.consumed.nl/bijsluiters/3386/Ubretid

en er zijn plantaardige middelen maar ik weet niet of die werken en heb er op dit forum eigenlijk nog nooit over gelezen
http://www.medpets.nl/spieren+botten+pezen+kat/

de twee bovenste middelen gaan via de dierenarts en komen uit de humane hoek.
kijk goed naar de bijwerkingen en wees voorzichtig want soms is het middel erger dan de kwaal..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sushi
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:12

Re: (P)oeps!

Bericht door Sushi »

Bedankt voor jullie reacties!

@Dinky, de substantie is gewoon stevig. Ik denk dat het echt per ongeluk gaat inderdaad want ze is kerngezond!

@Adriana, nee hoor zo streng zijn jullie niet :) Ik heb het gisteren niet besproken bij de DA omdat ik er niet mee bezig was, totdat ze vanochtend weer een ongelukje had. Ik ga haar verder niet behandelen ofzo want zoals je zelf al zegt, soms is het middel erger dan de kwaal. Sushi is inderdaad erg schoon op zichzelf, ze zit haar kontje al te wassen als ze 1 stap buiten de kattenbak zet. Het blijven toch rare schepsels die katten!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (P)oeps!

Bericht door eveline1982 »

Hoi Sushi.

Het kan zijn dat haar anaalkliertjes vol en verstopt zitten. Je zou ze is kunnen laten onderzoeken door de dierenarts.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: (P)oeps!

Bericht door castratenkoor »

Ik heb dat ook wel eens gehad met een vrouwelijke kat. Bij elke opwinding liet ze spontaan poep lopen.
Het was een pers en als ik met een kam aan kwam begon ze al te stinken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie