Noorse Boskat kitten Longbloeding

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Brittenbolletje »

een longbloeding kan zeer zeker wel. Heb wel ervaring emt longbloeding maar dan bij een hond. Die zat vol kanker haar longen dus op het moment van inslapen kreeg zij dus de lonbloeding. Maar ik wist dat ze kanker had en we hadden ent afscheid genomen dus lieten haar al inslapen.

jij weet dat niet of je kat "iets" had. Ik vind die dierenarts ronduit onbeschoft dat hij zegt dat het 1000 euro kost.

volgens mij is het iets van 125 euro of zo. maar jeetje. Ik hoop dat jij het een plekje kan geven. :cry:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Adriana »

wat een mooie foto heb je geplaatst en wat een ongelofelijk lief gezicht had Mojo..
kan me voorstellen dat je totaal van slag bent van het gebeurde en de houding en behandeling van de dierenarts..
misschien en ik hoop van harte kunnen ze bij de uni v Utrecht, als ze meer informatie hebben, reconstrueren wat er ongeveer gebeurd kan zijn..
en nee, als je maar zo kort weg geweest bent en alles was nog rustig en op zijn plek dan is het een spontane scheur in een slagader geweest.. misschien, denk ik...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door BillyJean »

wat een verschrikkelijk verdrietig verhaal is dit en wat erg dat jullie dit moesten meemaken, En dan tref je ook nog zo'n hork van een dokter. Bah. zo sneu allemaal, wat een verdriet. Heel veel sterkte en wat een mooie foto!!Maar wat een knaap zeg voor bijna 5 mnd...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door sharon24 »

Ik schrik hier nogal van, heb zoiets ook nooit gehoord wat een mooie kat lieve Mojo

heel heel veel sterkte ...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Chiquita98 »

Wat een verschrikking. Wat een nachtmerrie om zo je kat te verliezen. Ik weet ook zeker dat je honden er niets mee van doen hebben. Mijn buren en mijn nichtje hebben beiden staffords. Schatten van dieren.
En die dierenarts?? geen woorden voor.....wat een klojo!!

Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door helskinky »

ach wat een erg verhaal, lijkt me verschrikkelijk om mee te maken. Mojo was een plaatje. Sterkte met dit verlies
kattenmama113
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 02:28

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door kattenmama113 »

Wat afgrijselijk voor je. Wat een vreselijke manier om je lieveling zo te verliezen. Ik wil je veel sterkte wensen en ik leef vreselijk met je mee.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Dank je wel allemaal voor de steun. De patholoog heeft nog niet gebeld, hoop morgen wat meer te weten.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Catfish »

Lees het net allemaal, wat vreselijk voor je...
En arme Mojo. Wat een knapperd was ie, zeg.
Hoop ook dat het snel beter gaat met je honden, die zullen ook geschrokken zijn zo te lezen.
En die dierenarts is een $$%^%&**(!..l*l!
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Mij honden zijn net als mijn man en ik helemaal van slag ze liggen steeds zachtjes te janken en lopen te zoeken in huis, Misty heb ik vandaag diverse keren met veel moeite uit de douche moeten halen, die ging steeds op mijn trui en spijkerbroek liggen die onder het bloed zitten helaas had ik gisteren alle was erdoor gedraaid, de trui en spijkerbroek heb ik vanmiddag in de vuilnisbak gegooid.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Robijn »

Wat verschrikkelijk zeg, Connie!!!!! En wat een eikel, die dierenarts! Ik zou een klacht indienen en er dan NOOIT meer naar toe gaan.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen met het verwerken van het verlies van Mojo, en ik hoop dat de patholoog duidelijkheid kan verschaffen.
Sterkte meid!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

De Patholoog heeft gebeld.
De patholoog geeft volgende aan: aan de hand van casussen met hetzelfde patroon, dat Mojo door het schokken een zeer zware hersenbloeding gehad heeft, door de grote hoeveelheid bloed wat geen kant op kan volgt er door de hoge druk in de aderen een slagaderlijke bloeding wat zich uit in dat het uit zijn mond en neus spuit. Wel vertelde hij dat dit zeer zelden bij een kitten voorkomt en ook geen erfelijke aangelegenheid is. Hard gezegd Mojo en wij hebben stomme pech gehad zei hij :cry:

Hij heeft de gegevens van die DA aan mij gevraagd die ik dan ook gegeven heb, een sectie laten uitvoeren kost 150,00 euro, die wij dan ook met alle liefde zouden hebben betaald hebben.

Heb direct de fokker op de hoogte gebracht die had de andere eigenaren al gewaarschuwd en met diverse andere fokkers gesproken over Mojo maar gelukkig niemand die dit ooit meegemaakt heeft.
Ook heel lief als wij er over een paar maanden aan toe zijn, mogen we haar bellen voor een nieuwe kitten maar eerst moeten wij rouwen om Mojo die in de paar maandjes dat hij bij ons was zo een indruk en leegte heeft achtergelaten.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Sifra »

Wat een drama voor jullie allemaal! Kijk je wel goed uit dat de krabwonden die je zelf hebt opgelopen niet gaan ontsteken?!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Dinky »

Wat een fijne fokker dat hij jullie een nieuwe lieverd aanbied wanneer het ergste verdriet een plekje heeft kunnen krijgen! Al kan een nieuwe lieverd nooit de plek innemen van mojo, die kan wel een nieuw plekje in je hart veroveren ;)

Heel veel sterkte met het verwerken van deze dramatische gebeurtenis.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Noorse Boskat kitten Longbloeding

Bericht door Connie001 »

Sifra, moest vandaag naar de internist die vraagt hoe het gaat kreeg direct een huilbui heel het verhaal over Mojo verteld, hij gaf ons net als de patholoog al gedaan had uitleg wat er volgens hem gebeurt is. Hij schrok nogal van hoe mijn handen en polsen eruit zien, kreeg meteen een tetanus injectie en over 2 weken van de huisarts herhaling.

Bedankt allemaal voor jullie steun in deze zware tijd.
Plaats reactie