Poes na sterelissatie nog genomen worden?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Kitty2010
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2012 23:51

Poes na sterelissatie nog genomen worden?

Bericht door Kitty2010 »

Hallo ik heb misschien een gekke vraagje over mijn poes.
Vorig jaar heb ik haar laten helpen ,nadat ze vier mooie katjes op de wereld had gezet,en hoe mooi het was om erbij te zijn en hoe zwaar voor haar,heb ik haar snel laten helpen voordat het weer raak zou zijn.
Ze is een hele lieve poes en overdag gaat ze vaak naar buiten en soms blijft ze lekker overdag thuis en wilt ze in de avond naar buiten.
En ja ,soms hoor ik dan rare geluiden als ik in bed lig,van katten,en weet dus niet of mijn poes er tussen zit,met die gekke geluidjes.

Mijn vraag is dus,wordt een poes ook genomen door een kater als ze geholpen is of niet?
Ik heb het rond gevraagt en de 1 zegt nee dat gebeurd niet meer en de ander zegt jawel.
Ik zou weleens willen weten,gewoon uit nieuwsgierigheid.

Groetjes van een trotse lieve poes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes na sterelissatie nog genomen worden?

Bericht door castratenkoor »

Normaal gesproken rijdt een kater alleen op een krolse poes. Sommige poezen worden na de castratie nog steeds min of meer krolsig. Dat zou bij jouw poes zo kunnen zijn. Uiteraard kan ze niet meer zwanger worden. Gecastreerde katers rijden ook wel op elkaar. Als je je 's nachts zorgen maakt zou je kunnen overwegen haar 's nachts binnen te houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes na sterelissatie nog genomen worden?

Bericht door mittenslief »

nee hoor ze is nu geholpen en dan zal ze zich niet laten nemen door een man zeg maar
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes na sterelissatie nog genomen worden?

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze goed geholpen is, wordt ze niet meer krols en gebeurt dat dus niet.
Soms gebeurt het echter dat er een stukje blijft zitten bij de sterilisatie en de hormonen wel aanwezig blijven. Dan kan de poes wel nog elke maand krols worden.
Dus ik zou wel in de gaten houden of dat bij jouw poes het geval is, want dan zou dat extra stukje alsnog weggenomen moeten worden.
Elke maand krols en katers erop is natuurlijk echt geen leven voor een poes (dekkingen zijn pijnlijk en vreselijk voor een poes) en ze kan er ook allerlei ziekten en wonden mee oplopen.

En het zijn krolse poezen die je hoort, 's nachts? Of gewoon vechtende katten of nog andere geluiden?
Zitten er veel ongecastreerde katten bij jullie dan, want anders hoor je dat toch maar sporadisch zou ik denken... ?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Kitty2010
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2012 23:51

Re: Poes na sterelissatie nog genomen worden?

Bericht door Kitty2010 »

Bedankt voor jullie reacties.
Fijn om dan te weten dat het niet meer gebeurd,haha.

En ze is niet meer elke maand krols dus ,ze hebben alles goed weggehaalt.

Ik weet echt niet wat er af en toe in mijn buurt rond loppt,kwa katten en poezen,want zo zie je helemaal nks en zo zie je er weer een paar en van de buren zijn allemaal geholpen.

Bedankt allemaal.

Groetjes
Plaats reactie