Kat valt 15x per dag van trap

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
sarabyd
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2012 23:04

Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door sarabyd »

Onze kat Dombo is nu 9 jaar oud.
Hij heeft nog nooit wat gemankeerd, maar de laatste tijd vertoont hij heel raar gedrag.
Hij wil niet graag meer naar buiten(dit kan natuurlijk aan het koude weer liggen)
Hij ligt elke dag bovenaan de trap, maar per dag valt hij dan ongeveer 15x naar beneden(ook 's nachts) Eenmaal beneden, gaat hij weer op zijn pootjes staan, schud zijn kopje en loopt doodleuk weer naar boven om vervolgens op het zelfde plekje te gaan liggen. Ergens anders in huis wil hij niet liggen, telkens gaat hij daar liggen.
Verder eet en drinkt hij goed, gaat gewoon op de kattenbak zijn behoefte doen. Hij is niet mensenschuw, je kan hem gewoon aanhalen.
Nou weet ik dat zijn naam Dombo is, maar dit is toch niet normaal!!!

Wie weet hier raad mee, of heeft dit ook meegemaakt met zijn kat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ben het met je eens, dit is niet normaal en voor Dombo een beetje onhandig.
het lijkt erop dat hij met slapen of soezen zijn oriëntatie/evenwicht verliest en hij kan zich kennelijk halverwege ook niet aan de trapbekleding vastgrijpen..

ben toch bang dat er buiten iets vrij ernstigs is gebeurd en dat dit het resultaat is (plus de afkeer van buiten) en ik zou hem voor alle zekerheid langs de dierenarts halen..

kun je niet iets van een zware doos/krat (met lage rand zodat hij toch om zich heen kan kijken) boven aan de trap zetten met een fleece deken erin waar hij niet uit kan rollen?
of een kinderhekje.. of raster of stevig gaas..
straks breekt hij een voorpoot of beschadigt iets anders ernstigs en dan zijn jullie verder van huis..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door Freya13 »

lijkt mij akelig ... ik ben het eens met Adriana, dit is niet goed ... ik zou ook eens langs de dierenarts gaan
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door Catfish »

Ik wil je ook aanraden om naar een dierenarts te gaan. Dit is zeker geen normaal gedrag!
En een kwestie van tijd voor hij iets breekt...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Anne87

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door Anne87 »

Ga alsjeblieft naar de dierenarts! Odie, de kat van mijn ouders vroeger, had dit ook, en viel twee trappen naar beneden en brak haar heup dwars doormidden. Ga naar de DA :-)
sarabyd
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2012 23:04

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door sarabyd »

Iedereen bedankt voor je jullie reacties/advies.

We hebben nu een soort plank gemonteerd waardoor hij niet meer naar beneden kan vallen. Beetje onhandig voor ons, maar alles voor je kattenkinders he!
Tot nu toe niet meer gevallen. Ga morgen even afspraak maken met de dierenarts.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door Adriana »

strak plan van die dierenarts.. klap van een auto zou hij gehad kunnen hebben..
hoop dat het tijdelijk is..
en lief... alles over voor je kattenkinders.. ja ja ja ja, zo gaat het hier ook hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt 15x per dag van trap

Bericht door castratenkoor »

Ik heb dat vroeger ook ooit met een kat gehad. Die was na de sterilisatie zo gek als een deur, nooit meer goed gekomen. Waarschijnlijk teveel narcose gehad. Viel ook meermalen per dag van de trap en verloor daarbij poep en plas.

Ik hoop dat de dierenarts een oplossing weet. Succes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie