Steffie 9 weken en niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door mittenslief »

ik wist niet dat je daar ook druppels van had, dat is wel handig voor die kleintjes, elke keer dat gevecht met die pillen phhhh, als het goed is slaat dat snel aan hoor, bindi was binnen 2-3 dagen weer schoon hopen dat dat bij Steffie ook zo is en dat ze snel naar haar nieuwe baasje mag
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door Dinky »

Loulou was er met die doxoral ook binnen 2 a 3 dagen helemaal bovenop inderdaad ;) Maar wel de kuur afgemaakt aangezien het AB is en als je de kuur niet af maakt kan het zijn dat wat blijft zitten resistent wordt voor doxoral ;)

En wat super dat je druppels hebt! Weet nog wat voor gevecht het elke keer met loulou was om die pillen erin te krijgen (en vooral erin te houden)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja het is fijn, pilletjes en grote katten is al niks laat staan die friemeltjes :) alleen dient nu het volgende probleem zich op.....Mevrouw spuugt de vloeistof vrijwel allemaal er weer uit zodra het in de bek is :S . Ze is precies haar moedertje in haar gedrag (heb ik dat) dus erg fel als het om medicijnen toedienen gaat. De ontwormingspasta kreeg ik er al vrijwel niet in, zat onder de krassen pfff en dit spuugt ze dus grootte deels uit. Daarna moet ze ook een tijdje niks van me weten, felle tante van net een kilo hihi. Het is nog best een slok, zal ik het er gewoon inspuiten en dan bek dicht en zachtjes wrijven tot alles weg is? Of traumatiseer ik haar dan?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door mittenslief »

ohoh tis toch wat, kan je het niet mengen met heel lekker voer, of in de kittenmelk???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door Dinky »

Inderdaad misschien wat mengen met wat natvoer?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Hmmm zal het proberen, mevrouw is alleen kieskeurig. Ze krijgt samen met Hope ook nog het suplement voor de weerstand en dat ruikt ook een beetje, pas als ik een klein drupje honing erbij doe door de kittenpap eet ze het op. Zal dat ook met de doxoral proberen eerst alleen door wat vlees en anders met wat honing. Dankjullie wel :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Met Steffie gaat het top. Enkel niesje nog maar niks bijzonders! Alleen nu begint Hope net ineens te niezen pfff dus als ze morgen nog niest gaat zij ook aan de doxoral druppels. Stef krijgt trouwens nu alles binnen! Ik doe het door haar natvoer en ze is zo blij dat ze dat kan eten dus reageert totaal niet op de vloeistof die erin zit :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Heb Hope sinds gisteren ook op de Doxoral gezet want ze begon toch vol in het neusje te zitten. Haar oogjes zien er weer toppie uit zonder zalf! Steffie gaat meer dan goed, merk op hier en daar een niesje na (wat net zo goed een stofje kan zijn) niks meer!!! Ze krijgt vandaag en morgen nog de doxoral en dan kijken of het terug komt :) . Straks met de nieuwste telg Pip naar de da en even bespreken of zij voor het laatste restje niesziekte nog aan de doxoral moet.

Zijn er meer mensen die deze periode zoveel last hebben van niesziekte? Heb het de hele zomer, met een huis vol stumpertjes, niet gehad (ja een parasiet, is ook heel fijn!) en nu krijg ik ze zelfs met niesziekte binnen! Was echt blij toen ik Pip zag, dat Stef er bijna vanaf is en Hope het ook al had, want anders had Pip alleen naar boven gemoeten! En stel nou dat ik over bijv 2 weken weer een nestje of kitten binnen krijg met niesziekte, dan kunnen de kittens die hier nu zijn, en het al gehad hebben, het niet meer krijgen toch?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door mittenslief »

het is wel de tijd hoor voor niesziekte en het is zo besmettelijk dat je er bijna niet onderuit komt. ik denk dat je geluk hebt gehad al die vorige jaren. goed dat het zo super gaat met Steffie niet te snel stoppen hoor met de doxo anders komt het toch terug
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Denk het ook als ik het zo lees hahaha. Ze moest 5 tot 7 dagen, denk dat ik de 7 dagen gewoon vol maak!
Pip blijkt een katertje!!! Door de verwaarlozing is ze erg klein weegt nog maar 670 gr al gokt de dierenarts haar ook wel op een week of 9, haar geslachtsdeel is nog erg klein. Ze ziet iets door haar oogje maar tis niet bijster veel. Ga haar 7 dagen zalfen en ondanks dat de da zegt dat ze geen doxoral hoeft ga ik toch even tegen het advies in, want ze is toch wel vol in het neusje. Ze heeft me al een aantal keer vandaag ondergesproeit met het niezen ;). Ze heeft nog geen enting gekregen omdat ze toch niet helemaal jotum is, maar de da adviseerde toch haar tegen de niesziekte in te enten omdat er nogal veel virussen zijn, en als ze dit virus heeft gekregen kan ze alsnog een ander virus krijgen, moest het een beetje met de griep vergelijken. Ga me hier nog even verder in verdiepen, voor ik een beslissing neem. Verder maar goed voor me zieke pleegkindertjes zorgen tot ze weer helemaal op de been zijn :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door mittenslief »

van onze DA in het asiel mogen we absoluut niet enten wanneer ze niezen, vieze oogjes hebben of hoesten dus ik zou het ff afwachten tis wel weer een shot bacillen wat er in gaat zeg maar, kan net te veel zijn
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Steffie 9 weken en niesziekte

Bericht door eveline1982 »

Ja ze zei ook dat ik na het weekend moet afwachten, heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt maar als ze nog niest oid dan stel ik het weer uit :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie