plassen in de "hangmat"

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, als hun nieren kapot gaan van de troep, gaan ze meer drinken. Niet omgekeerd. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door eveline1982 »

hahahah ja je hebt gelijk ik ben het een beetje raar aan het uitleggen. Doe ik wel vaker hoor, veroorzaak daar wel is verwarring mee :edoh: maar tis in ieder geval goed bedoelt :eangel:

Maar inderdaad door de rotzooi in het goedkope voer gaan de nieren stuk en drinken ze zich suf. Maar wat ik me dan wel afvraag, mijn jackie had veel last van huidproblemen, de da wilde pretnisol geven om te kijken of dat werkte. Nouja goed niet geschoten altijd mis dacht ik nog. Tot ik eens op internet ging rondstruinen (ja had ik beter kunnen doen voor ik het gaf ;) ) daar stond dat ze heel veel dorst ervan kregen. Da weer gebeld en gevraagt of dat kwaad kon dat ze meer zou drinken, nou nee zegt ie je moet wel opletten dat ze niet blijft drinken anders kan ze nierproblemen gaan ontwikkelen..... :?: Het is me dus wel is op deze manier verteld
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door pearlsofpassion »

Ah ja, dat is wel een beetje omgekeerd verteld inderdaad.
DA kan natuurlijk ook even in de war geweest zijn :roll:
alleszins, prednison kan de nieren ook beschadigen en ze kunnen er diabetes van ontwikkelen, dus dat ze dan meer gaan drinken kan inderdaad een gevolg zijn. Ik hoop toch maar dat die DA zelf wel wist dat oorzaak en wat gevolg is... :icon_shifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door eveline1982 »

Dat hoop ik ook maar hahaha. Gelukkig ondertussen mijn da niet meer, die meneer maakte nl wel vaker foutjes ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Mila2007
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2012 15:56
Locatie: Utrecht

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door Mila2007 »

Het is opgelost hoor! Had helemaal niks met het voer te maken.
Ze had kristallen in dr blaas, van de stress.
Dus nu medicijnen om dat te verhelpen en om de stress tegen te gaan.
Gaat heel goed!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door Ms Maaike »

Dat kan ook zeker met voer te maken hebben. Zoek maar eens op blaasgruis of struviet op dit forum, dan vind je genoeg. Fijn dat het nu wel beter gaat, maar met het juiste voer kun je een hoop voorkomen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door eveline1982 »

Dat is mooi om te horen! Maar raad wel aan om haar op een beter merk te houden, de supermarktmerken missen nu eenmaal het een en ander. Als je wel besluit om op een supermarktmerk te blijven kijk dan goed naar de bij producten zoals granen (wat een kat niet goed verteerd en ook niet nodig heeft) en of er taurine in zit. Dit heeft de kat nl wel nodig maar maakt het zelf niet aan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door pearlsofpassion »

Je zal haar inderdaad beter voer moeten geven.
Heeft de DA je geen dieet voorgeschreven?
Ze zou dan een tijdje op dieet moeten en als het gruis weg is, moet je zeker op een goed voer gaan. Misschien dat het inderdaad enkel van de stress kwam nu, maar het voer zal er zeker geen goed aan gedaan hebben. En als ze het van de stress al krijgt, is ze zeker wel gevoelig. Veel kans dat ze het op granenvoer op termijn weer krijgt.

Als je trouwens inzit met de prijs, raadt ik je aan eens op Zooplus te gaan kijken. Daar kan je voer goedkoper vinden dan in de dierenwinkel, en het wordt aan huis geleverd.
Daar kan je ook merken vinden die prijs-kwaliteit goed zijn (dus niet RC of Hill's, maar minder reclamegerichte merken) en dan geef je er niet veel meer aan uit dan aan supermarktvoer. Van een premiummerk moet ze namelijk minder eten omdat ze het beter verteerd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: plassen in de "hangmat"

Bericht door Dinky »

Mila2007 schreef:Het is opgelost hoor! Had helemaal niks met het voer te maken.
Ze had kristallen in dr blaas, van de stress.
Dus nu medicijnen om dat te verhelpen en om de stress tegen te gaan.
Gaat heel goed!
klinkt alsof ze struvietkristallen heeft en bij ons is toen aangegeven dat als ze het eenmaal hebben gehad ze levenslang op dieetvoer moeten tegen struvietblaasgruis (was bij dinky zeer waarschijnlijk ook het gevolg van stress). Zou dus zeker kritisch gaan kijken naar het voer en je eens inlezen hier op het forum over blaasgruis (struviet).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie