wat kost pootje laten zwachtelen?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Barberaatje

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Barberaatje »

http://www.dierennieuws.nl/nieuws/diere ... rming-jokt

Graag jezelf eerst goed informeren voordat je dingen plaatst die niet waar zijn!
kat_krabbertje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2012 23:46

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door kat_krabbertje »

aha. dus de fout ligt bij mij.

2 kranten (die krant van mij, zie link, en de telegraaf, zie die andere link hierboeven) die leugens printen (zonder hun taak van brononderzoek uit te voeren) van liegende secretarissen en directeuren, en ik moet dan al gelijk de officiële documenten opzoeken bij elk bericht?
U heeft helemaal gelijk! Ik ben natuurlijk totaal fout dat ik niet bij elk bericht gelijk de encyclopedie induik en het CPB inschakel om de leugens er gelijk uit te filteren.
"Gaat ervan uit dat men liegt, dan leeft men langer en gelukkiger!"
Dat is een gezond uitgangspunt, en had ik inderdaad wederom moeten hanteren.
Afijn...ik gaf alleen maar mijn bron aan om te zien dat ik niet uit mijn nek klets, maar uit die van iemand anders...
Ik bied u mijn verontschuldiging aan, en had ook gelijk (met dank aan de informatie) mijn donatie laten storneren (als ik gestort zou hebben), want ze bulken zo te zien van de miljoenen.. (rond de 50 tot 60 of zo..)

En ja, die slaappilletjes heb ik ook. Eentje doet helaas niks bij mij, en 2 stuks durf ik niet goed...

Tijd voor mijn zen-medicatie.... (heb een slechte dag achter de boeg, dus moest even een eitje koken.., sorry.)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Adriana »

hoe is het intussen met haar pootje, loopt ze er beter op en staat het recht?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door nellebel »

Kom ik weer met misschien een heel stomme vraag, zit bij de prijs van de asielkat niet verplicht de chip erbij? ik heb echt altijd gedacht dat asielkatten verplicht werden gechipt door het asiel.
al moet ik wel zeggen dat ik dat ook dacht van castratie en enten, vooral bij volwassen katten, en onze flippie was niet gecastreerd en niet geent (en was al 1 jaar oud).
vind trouwens wel veel geld voor een asielkat. vind sowieso veel prijsverschil per asiel hoor.
ik heb ook geen verzekering. spaar zo wel wat voor onkosten. die verzkeeringen vertouw ik niet, altijd addertjes onder het gras. ik kon flippie wel verzekeren maar niet voor klachten die gerelateerd zjin aan niesziekte (omdat ze er al last van had).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Adriana »

k denk dat dit per asiel verschilt en dan is er ook nog verschil tussen ons en zuiderburen.
wat ik van een aantal asiels hoor is dat ze chippen, ook om de dieren in de gaten te kunnen houden. je kunt die gechipte dieren dus nooit op je eigen naam overzetten, want die mogelijkheid is geblokkeerd door het betr asiel.
en ze zullen hun redenen daarvoor wel hebben..

nog even over mankepootje.. kattenkrabbertje: hoe is het daar nu mee???? ?? ?????
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Barberaatje

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Barberaatje »

Volgens mij verschilt dat per asiel. Bij ons (Rotterdam) zit enten, ontwormen, ontvlooien, chippen en castreren erbij maar ik weet niet of dat overal hetzelfde is. Als de deze dingen los bij de dierenarts moet laten doen ben je over het algemeen meer kwijt dan de prijs van een asielkat.

Als de prijs bij een asiel lager is zit wellicht het castreren er niet bij maar dat zou je dan na moeten vragen. Dat ze niet castreren (bij jou dus het geval) vind ik niet zo slim omdat je dan het risico op nieuwe aanwas kweekt. Heb je het zelf wel laten doen?

Ik heb zelf ook geen verzekering maar een aparte spaarpot voor de katten. Een vast bedrag per maand zet ik daar op en kom er verder niet meer aan. Dat vind ik zelf ook een fijn systeem.
Adriana schreef:k denk dat dit per asiel verschilt en dan is er ook nog verschil tussen ons en zuiderburen.
wat ik van een aantal asiels hoor is dat ze chippen, ook om de dieren in de gaten te kunnen houden. je kunt die gechipte dieren dus nooit op je eigen naam overzetten, want die mogelijkheid is geblokkeerd door het betr asiel.
en ze zullen hun redenen daarvoor wel hebben..
Best een raar systeem om de chip op het asiel te houden. Als de nieuwe eiegnaren dan verhuizen kunnen ze die toch nooit meer traceren? Of moet je het daar dan weer aan het asiel doorgeven? Ik vind het systeem met een eigen inlog voor de klant fijner. Kun je zelf diverse gegevens als adres en telefoonnummer aanpassen. is de drempel toch wat lager ook al werkt het nog niet perfect.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Adriana »

ben bang dat sommige katten dan weer van eigenaar wisselen en het is ook een check en mogelijkheid, mochten ze weer zwervend worden aangetroffen, om ze terug te nemen.
k weet dat de asiels hier in de buurt slechte ervaringen hebben met het overdragen van de chipgegevens en die dus binnen de administratie van het asiel houden.
en ja, dan zul je dus het asiel moeten bellen of het asiel belt jou als ze het dier zwervend oid hebben aangetroffen. ach, alles in het belang van het betr dier, denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Barberaatje

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Barberaatje »

Ja dat is ook zo, ze zullen ervaren hebben dat het op hun manier beter werkt. Maar doorgeven van een kat aan een andere baas voorkom je hier toch niet mee?
Ik bekijk het van de kant van de klant. Ik werk er zelf als vrijwilliger maar heb ook drie katten van het asiel. Ik kon dus zelf de namen aanpassen op de site en aangeven of ik alleen een telefoonnummer wilde publiceren of ook mijn adres. Ach ja het zal beiden zijn vordelen hebben denk ik. :smile:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Adriana »

Intussen weet ik dus nog steeds niet hoe het met mankepootje van topic starter gaat en ik neem aan dat het al veel beter gaat met rust en voorzichtig belasten.. en dat er niks was gebroken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door nellebel »

het aseil waar niet werd gecastreerd was het vorige asiel waar ik kwam, maar 2 felvkatten kreeg. ik denk dat ze te groot zijn om alles goed bij te houden. ze bedoelen het hee lgoed, maar daar kom ik echt niet meer.
ons eigen asiel castreerd wel alleen kittens niet, dan krijg je een kortingsbon. vroeger waren de katte nduurder en kreeg je een bon voor gratis castreren. nu zijn de katte ngoedkoper en krijg je kortingsbon. geloof het of niet maar het asiel kreeg meer rekeningen voor castreren als er bonnen waren uitgeschreven. er zjin dus mensen die dan die bonnen gaan kopieeren om zo gratis castratie te krijgen. hoe ziek ben je dan!!!
nee, dit asiel zorgt ook netjes voor enting e.d. hebben kittens 2e enting nog niet gehad, krijg je die gratis bij de DA, hoef je alleen adoptiebewijs te laten zien.
chip is ook gratis, maar je moet hem zelf laten registreren bij de NDG. chip staat bij asiel in het systeem en ook op mijn naam.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Adriana »

heb ff gekeken bij de asielen in Den Haag en Wassenaar naar tarieven en plaatsingsvoorwaarden en dat is overal anders.
ja en er zijn altijd mensen die de kluit belazeren en ik ben bang dat je dat altijd zult blijven houden... ik heb diepe bewondering voor het werk van de mw's èn de diverse asielen, want je wilt niet weten wat die mensen af en toe meemaken..
hier wordt standaard gechipt en gecastreerd en enten/vlooien/wormen en ik heb een paar katzels via het Haagse asiel gehad en ook een keertje afstand moeten doen voor herplaatsing en alleen maar geweldige ervaringen, met alle asielen in de buurt overigens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Chiquita98 »

Bij ons in het asiel doen ze dus aan vroegcastratie en krijg je je kittens mee voor 95 euro en dan zijn ze dus gecastreerd, geënt(of je mag de laatste enting op hun kosten doen) ontwormd en geregistreerd. Zij zetten dan de registratie ook nog om op het adres van de nieuwe eigenaar. Perfect geregeld. En toen balou ziek was hebben zij eigenlijk bijna alle behandelingen nog betaald. Maar er zit veel verschil in asielen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: wat kost pootje laten zwachtelen?

Bericht door Cerna »

Barberaatje, ik wil je even bedanken voor de link.
Vanmorgen werd ik gebeld door de een of andere dame die vroeg of ik mijn donatie voor de Dierenbescherming niet maandelijks wilde gaan doen ipv naast het vaste jaarbedrag zo nu en dan - wanneer ik het kan missen - een klein bedragje. Want ze hadden het geld zo hard nodig............
Ik voelde me behoorlijk onder druk gezet en heb gezegd dat ze over een maandje maar terug moet bellen omdat ik bedenktijd nodig heb.

Na de link gelezen te hebben, weet ik mijn antwoord: ik ga mijn bijdrage aan Wakker Dier verhogen en zeg mijn lidmaatschap van de Dierenbescherming op. Wat een potters en wat heeft Dales een belachelijk hoog salaris! Hoeveel goede dingen zouden ze daar niet mee kunnen doen!

En over de asielen: ik denk dat de DB-asielen hetzelfde beleid voeren, maar veel asielen zijn niet aangesloten bij de DB en dan bepaalt het bestuur het beleid en ja, dan kun je grote verschillen krijgen. De Gemeente is wettelijk verplicht om 2 weken voor een zwerfdier te zorgen (terwijl ze meestal veel langer in een asiel zitten) en wanneer ze niet aan die verplichting voldoen, moet het bestuur dus wakker worden en aan de bel trekken. Maar veel asielbesturen slapen liever dan dat ze actief iets willen doen.
Lijkt me trouwens vreselijk wanneer je niet kunt slapen: leg mij ergens neer en ik val in slaap; ben net een kat.

@Barberaatje: wanneer je wilt citeren is het handiger om op het icoontje "citeer" te klikken (of wanneer het om het laatste bericht gaat eerst op "volledige bewerker" en dan komt het laatste bericht met het "citeericoontje" bovenaan te staan), dat leest wat gemakkelijker.
Plaats reactie