Katertje 6 maanden springt en rent niet meer

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Katertje 6 maanden springt en rent niet meer

Bericht door Brittenbolletje »

Nee natuurlijk is het niet erg om nieuweling te zijn om het voelde zo erg alsof ik terug gefloten werd als een klein kind en daar werd ik niet goed van. ;-)

Ik geef zelden tot nooit metacam houd het meestal homeopatisch :grin:

daarbij geef ik als ik al iets geef wat bij mijn da vandaan kom tolfedine
Sammetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2012 19:52

Re: Katertje 6 maanden springt en rent niet meer

Bericht door Sammetje »

We zijn vanavond naar de dierenarts geweest. Ze heeft alles nagekeken en het bloed nogmaals laten onderzoeken op kattenziektes, maar dit zag er allemaal prima uit.
Ze gaat er op dit moment vanuit dat het groeipijn is en daar hebben we pijnstillers voor gekregen, vrijdag belt ze weer om te vragen of er verbetering te zien is.
Wel houdt ze in haar achterhoofd dat het ook FIP kan zijn :cry: , al is hij daar eigenlijk te jong voor en eet hij ook nog steeds goed. Ze heeft aangegeven dat we er in eerste instantie vanuit moeten gaan dat het groeipijnen zijn. Bij FIP gaan ze alleen maar achteruit.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Katertje 6 maanden springt en rent niet meer

Bericht door Brittenbolletje »

Ook kittens kunnen FIP krijgen. Ik duim voor jou dat het door pijnstilling over is...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Katertje 6 maanden springt en rent niet meer

Bericht door mittenslief »

ja helaas kunnen kittens ook FIP krijgen, ik heb er zelf 1 gehad die het met 16 weken al kreeg, de natte vorm en die ging echt heel snel achteruit ondanks de medicatie. als ik je verhaal nog eens zo goed doorlees, denk ik toch gewoon een virus, bij FIP hebben ze meestal ook hoge koorts
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie