Kitten buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

De voorgeweekte brokjes wil ze niet. Wel eet ze af en toe een beetje droge brokjes. Natvoer fijngeprakt gaat ook goed en dus de yoghurt in het spuitje. De halfzachte eidooier moet dus een paar minuutjes gekookt?
Ik heb haar vandaag gewogen en ze is 20 gram gegroeid vandaag :D. Ook is ze al levendiger dan gisteren en erg nieuwsgierig.
Alleen ze wast zichzelf nog niet, is ze misschien nog iets te jong voor. Haar vachtje is vooral bij de pootjes en de billen vies. Nog tips hoe ik dat kan schoonmaken?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten buiten?

Bericht door mittenslief »

je kan ook door het natvoer nog wel wat warm water prakken zodat je een soort papje daarvan krijgt,
20 gr. gegroeid is super hoor, bij de kittens hier gebruik ik gewoon babydoekjes maar dan de sensitive variant of een oude lap ff nat maken en over de billetjes wrijven, jonge katjes kunnen zichzelf inderdaad. nog niet helemaal schoonmaken maar dat komt instinctief wel hoor gaat vanzelf
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

goeie berichten en mooi dat ze is aangekomen.
ik laat hier als ik een eitje eet het zachtjes stollen in een tefalpan met wat olijfolie en dan snijd ik wat van de smurrie-eidooier, meng dat met wat spul wat ze erg lekker vinden en laat het van mijn vinger likken/happen (naar gelang de gewoontes van de betr kater..)
wassen/poetsen met een washandje met wat lauwwarm water en beetje olijfolie en dan zachtjes masseren, wattenschijfjes kunnen ook maar zijn nogal klein voor dat doel. amandelolie kan ook, ik ben wat huiverig van chemisch verknutselde olies en/of andere niet natuurlijke producten bij zo'n jong dier..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

Bedankt voor de wastips. Ik zal haar morgen even een beetje wassen
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

Even een update. Het gaat erg goed met Lilly. Ze is al 80 gram gegroeid in tijd van 4 dagen! Ze eet voornamelijk natvoer en af en toe wat brokjes. De diarree is helemaal over.
Ze slaapt veel maar als ze wakker is dan is ze zeer levendig. Dan rennen ze gezellig met z'n tweetjes de hele kamer door ;). Een dolle boel! Pip reageert ook steeds beter op Lilly. Ze wast haar en spelen leuk samen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

goeie berichten over je hummels, daar zijn we dol op!
en het gaat kennelijk erg goed samen en dat ze nog veel slaapt is wel logisch want ze is ook nog vrij jong..
wat heerlijk dat ze zo goed eet en aankomt en dat ze geen last van diarree meer heeft.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Kitten buiten?

Bericht door Sura »

Ik wil mijn kittens straks ook naar buiten doen, maar ik weet nog niet wanneer. Zoals ik lees is het verstandig ze pas na de castratie/sterilisatie naar buiten te doen. Ik wil ook eerst ze buiten laten wennen aan een tuigje etc. Langzaam opbouwen, ook omdat we naar de donkere tijd toe gaan. Ik denk dat ze pas komend voorjaar naar buiten zullen gaan. Maar toch wil ik in de winter ze ook een paar keer aan de buitenlucht willen wennen, gewoon aan het lijntje.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten buiten?

Bericht door eveline1982 »

inderdaad is het beter te wachten tot ze in ieder geval "geholpen" zijn. Daarna zou ik zeker nog een maand of 3 wachten tot de restjes hormonen goed het lichaam uit zijn. Ik zou kijken naar jouw buitensituatie, is het een autoluw gebied of juist niet? Lopen er veel katten en zijn er veel vechtpartijen, hoe reageren buren op buiten lopende katten enzenz. Er zijn veel gevaren, maar ikzelf ben er wel een voorstander van, mits het (redelijk) veilig is, je kat naar buiten te laten. Ze genieten hier veelal toch van en kunnen lekker jagen en rennen. In een tuig laten wennen kan altijd, zorg wel dat je er bij bent want ze kunnen zich in rare bochten wringen en zichzelf ophangen in hun drukke gedoe....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6826
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten buiten?

Bericht door Dinky »

Wanneer je ze veilig naar buiten wilt laten gaan inderdaad aan een lijntje ;)
Anders zou je ook eens bij de zoekfunctie van het forum kattenren of afzetten tuin in kunnen typen en eens inlezen in de mogelijkheden ;) Dat verkleint de kans enorm dat ze buiten iets overkomt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie