raamhoor

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
lolirth
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2012 09:20
Locatie: schiedam

raamhoor

Bericht door lolirth »

Teddie heeft en nieuwe ontdekking gedaan .
Raamhoren zijn schijnbaar erg leuk om je nagels in te hangen .
Hebben jullie tips om er wat aan te doen.
Probeer der al met en plantenspuit te besproeid maar zodra ze me aan ziet komen loopt ze heel rustig weg.
En dan is het al te laat om der nog te straffen.
Zeker met het warme weer is lekker om alles open te hebben.
Zonder horen durf ik het ook niet,veel te bang dat ze 4 hoog naar beneden valt.
=^.^= sorry voor de spelling en grammatica fouten ben en zware dyslectische =^.^=
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: raamhoor

Bericht door Adriana »

horren zijn ideaal voor kittens om in te gaan hangen en flink je nagels te scherpen.
straffen heeft geen zin, bovendien loop je de kans dat je kitten bang van je wordt en wegloopt.
plantenspuiten zijn om planten nat te spuiten. dit is heel normaal kittengedrag.

heeft hij een goeie krabpaal en/of andere mogelijkheden om zich uit te rekken en nagels te scherpen?

lees onze topics over solokittens..
ik vermoed dat daar ook een probleem zit, je kitten wil aandacht en kan zich in zijn eentje verschrikkelijk vervelen.
en dan is dit nog maar het begin...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lolirth
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2012 09:20
Locatie: schiedam

Re: raamhoor

Bericht door lolirth »

Ze krijgt krijgt echt super veel aandacht van ons en we zorgen dat ze nooit meer dan 2 uur alleen zit .
Omdat we weten dat ze zo jong is.
We hebben een krabpaal een krabplank en een houtenbeeld die we met der mee kregen toen we haar ophaalde, dit blijft haar favorite krab speeltje :)
Als het wat kouder wordt zullen we de horen maar weg halen en nu maar zorgen dat ze ermaar niet al te grote gaten in maakt
=^.^= sorry voor de spelling en grammatica fouten ben en zware dyslectische =^.^=
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: raamhoor

Bericht door pearlsofpassion »

Wij hebben de hor beveiligd met kippendraad. Zo kan het geen kwaad als ze er met hun nagels in hangen.
Spijtig genoeg heeft de buurtkat het nodig gevonden op het platte dak bij mijn katten binnen te komen kijken en te proberen naar hen te meppen. Haar nagels in de hor en nu zijn er dus toch nog gaten in. Buurtkat schrok zich trouwens een ongeluk, heb ik de indruk.

Wij hebben ze vooral beveiligd omdat ik schrik heb dat Luis er op een keertje echt doorheen zou geraken van het stuk krabben.
Dat gaas kan ik vervangen, Luis niet.
Die kippendraad kan hun gewicht wel houden en krijgen ze ook niet kapot met hun nagels. Maar plots is het ook niet meer zo leuk om in te klimmen :roll:

Wat wel lastiger is, is als er een beestje (vlieg of mot) tussen de kippendraad en het horgaas zit. Dan kunnen ze er niet echt aan en dat vinden ze natuurlijk niet leuk. Maar wederom maken ze niets stuk met het toch te proberen vangen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lolirth
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2012 09:20
Locatie: schiedam

Re: raamhoor

Bericht door lolirth »

Das grappig dat idee kregen we net ook.
Dus we gaan snel naar het doe het zelf winkel.
=^.^= sorry voor de spelling en grammatica fouten ben en zware dyslectische =^.^=
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: raamhoor

Bericht door Chiquita98 »

Er zijn ook horren die je van metaaldraad kunt maken. Ik heb ook een gewone hor en moet ook ooit eens metaal gaas er tussen zetten. Die kleine belhamel hangt er hier soms ook in
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: raamhoor

Bericht door xdenise »

Haha, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb twee kittens die als een team in de hor springen, terwijl ze genoeg te krabben hebben. Wij laten de ramen dus ook gewoon dicht als we weggaan..
Straffen doen we niet, we halen ze er gewoon vanaf als we er op tijd bij zijn (zetten ze dan evt op de krabpaal)

Pearlsofpassion, ik vroeg me af, hoe groot zijn de mazen van kippendraad ongeveer? Je idee sprak me zeer aan dus probeer een beetje een beeld te krijgen van hoe het eruit ziet :)

liefs
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: raamhoor

Bericht door pearlsofpassion »

Wij hebben het met gewoon kippendraad met 5-hoekjes gedaan. Denk dat de gaatjes zo'n 3-4 cm doorsnede zijn. Maar wij hebben ook volwassen katten.
Bij kittens zou het beter zijn konijnendraad met gaatjes van 1cm te gebruiken. Dat was eerst de bedoeling, maar bleek dat wat ik liggen had aan konijnendraad niet paste en de kippendraad wel.
Konijnendraad is wel een stuk duurder dan kippengaas. Het is dan ook belangrijk dat je precies weet hoe breed je rol draad moet zijn. Aan elkaar zetten werkt niet goed...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
elienepientje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2012 10:45

Re: raamhoor

Bericht door elienepientje »

Hoi! Ik heb voor het arriveren van onze 2 kittens dit kattennet achter het raam laten bevestigen door mijn vader: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/264086 . Erg stevig materiaal (bijtsterk) en als je het wat losser bevestigt, moet de lol van het klimmen ook voorbij zijn... :smile:
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kittens zijn.
Plaats reactie