Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Secret_star
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2012 19:59

Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Secret_star »

Hallo allemaal,

Mijn kat is gisteren geopereerd aan een vetbult op zijn rug (zijkant rugje, bovenaan, in het midden van de lengte van zijn lichaam) Mijn kitten is 15 maandjes jong.

De operatie ging volgens de arts goed en mocht hem gewoon eind van de dag ophalen. De operatie ging goed volgens de artsen. Thuis ondanks dat die nog een beetje wankel was natuurlijk van de narcose, heeft hij toch gegeten en gedronken.

Vandaag ligt die bijna heel de dag rustig ergens te slapen... in het raam (schaduw kant) op een kussentje en dan heerlijk vogeltjes kijken en uit eindelijk vanmiddag toch wat geluidjes maken. Ook heeft die gewoon gegeten en gedronken.

Maar maak me beetje zorgen over hoe die nu loopt, telkens als die loopt maakt die zo'n schud beweging met zijn pootjes. Net of die er water bijvoorbeeld vanaf schud, van al ze pootjes.

Moet ik hier de spoedlijn voor gaan bellen bij de dierenarts?
Of wat raden jullie aan? Heeft iemand dit toevallig ook mee gemaakt of iets dergelijks?

Groetjes
Jolanda
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
van een afstand kunnen wij niet zo goed zien.. zijn er hechtingen? of op andere manier pleisters oid? kan me niet zo goed voorstellen een vetbult en dan zo'n operatie?? zeker weten dat het een vetbult was?
ik ben bang dat de spoedlijn maar éen ding zegt: 'komt u maar langs', want die kunnen en zullen ook zonder beeld niks durven zeggen.
maar.. hij heeft gegeten en gedronken redelijk vlot na de operatie, meestal mag dat niet en moet daar meer tijd tussen zitten. bovendien zijn ze doorgaans beroerd maar kennelijk alleen de volgende dag erg moe.. als het niet erger wordt dan een wapperpoot dan denk ik dat je kunt wachten tot maandag en dan zou ik zeker wel gaan, als het nog steeds zo is.. want dan is er missch tijdens de operatie toch iets gebeurt (iets met een spier of zenuw geraakt oid..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Secret_star
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2012 19:59

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Secret_star »

Het was inderdaad een vetbult wat de arts zei.

Er zijn inderdaad hechtingen te vinden, alleen zit er een rompertje overheen, omdat die er anders aan kan en deze mogen wij er niet af halen, pas na 7 tot 10 dagen.

Hij is om 's morgens geopereerd, en na half 4 mocht hij ze eerste eten in kleine beetjes. Dit heeft die overigens pas vanaf 5 uur gehad omdat ik hem toen pas kon ophalen vanwege mijn werk.

Mijn eerste gevoel was ook wachten tot morgen of maandag, omdat die gewoon eet en toch wel wat allert is naast de moeheid wat vrij normaal is na een narcose.

Bedankt in ieder geval voor je antwoord..
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Sifra »

Zou het niet gewoon zo zijn dat hij dat rompertje gek vindt? Mijn kater vond het ook geen succes om een jasje aan te moeten hebben en bewoog zich alleen nog maar kruipend voort.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door BillyJean »

Wat zijn de adviezen toch verschillend. Mijn DAT vond een romertje niet nodig en inderdaad, Bowie heeft er nooit aan gezeten...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Dinky »

Denk dat het ook per kat zal verschillen of het nodig is of niet. Zoals je zegt gaat het erom dat ze er niet aan zitten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Adriana »

Secret_star schreef: Er zijn inderdaad hechtingen te vinden, alleen zit er een rompertje overheen, omdat die er anders aan kan en deze mogen wij er niet af halen, pas na 7 tot 10 dagen.
katten herstellen heel erg snel en 7/10 dagen romper voor een snee voor het weghalen van een vetbult lijkt me redelijk lang.
met een paar dagen moet dat dichtzitten en ik zou de hechtingen (voorzover niet oplosbaar) er ook eerder laten uithalen. die hechtingen gaan trekken als de wond geneest en dan wordt-ie steeds actiever om de handel zelf uit te trekken/hechtingen eruit te halen..
en dat moet je nou juist niet hebben.
;-) en als je even in je eerste bericht had gezegd dat hij romper droeg en hechtingen had, dan hadden we dat niet hoeven raden... want dat gedrag is dan heel normaal, katten houden niet van t-shirts of andersoortige hansopjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door BillyJean »

heerlijk toch, die automatische aanvulling op Ipad en GSM, nu staat er romertje en DAT, moet natuurlijk DA en rompertje zijn.
TOen ik er om vroeg voor Bowie, zei ze dat ik het eerst zo moest proberen, dat een rompertje alleen maar onhandig en vervelend is voor de kat. En inderdaad, Bowieheeft er nooit last van gehad
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Secret_star
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2012 19:59

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door Secret_star »

Als ik de verhalen zo lees, dan heeft het inderdaad te maken met het rompertje.

Ik ga maandag de dierenarts hier even over bellen in het telefonisch spreekuur, misschien mag ik hem er toch wel alvast gaan af halen.. want dit is gewoon te zielig om aan te zien om dit nog de komende 5 tot 7dagen erom te hebben. Maar goed ik weet zelf de grote van de wond natuurlijk niet..
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Schudde pootjes (bij bijna elke stap) na operatie.

Bericht door BillyJean »

Dan trek je het uit en kijk je even, of vind je dat eng?
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie