Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht over Karel, zo jong nog en het is een rotziekte!
wens je heel veel sterkte de komende tijd, gelukkig heeft hij nog een paar goede weken gehad..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Picasso
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Picasso »

Veel sterkte met het verlies van Karel
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Met Liesje gaat het goed, ze wou niet echt lekker eten ook niet toen ze thuis kwam en haar waardes normaal waren. Ik had het idee dat ze toch nog ergens een infectie heeft,( ze had een blaasontsteking voordat de waardes zo hoog werden) en ik ben gestart met clavubactin antibiotica en nu is ze erg opgeknapt. Ze praat weer naar me is lekker buiten als het mooi weer is tenminste als het een beetje mooi weer is. Nu ligt ze lekker bij mij op schoot. Ze lust geen nier nat dieetvoer, daarom geef ik haar senioren voer met ipakitine er over heen. Ze eet wel weer nierdieet brokjes, ze drinkt goed. Begin oktober weer de waardes laten nakijken ben benieuwd.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Wat erg dat je Karel niet langer bij je kon houden :cry: . Wat zal dit moeilijk voor je zijn !

Heel veel sterkte meid.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Och Karel,
Je hebt vet je best gedaan heel veel sterkte met het verlies van je lieve poeze Karel!!!

Groetjes Esther
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hoe is het eigenlijk met onze nierfaal-pluizerdjes?
gaat het een beetje?? eten/drinken ze goed? zijn ze een beetje levendig en goed gehumeurd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Gelukkig gaat het heel goed met mijn lieve "nierkater" Casper. Hij eet, drinkt en speelt.
Nog steeds 2X per week een onderhuids infuus, nog steeds geef ik hem 4 spuiten met fijngemalen k/d per dag.

Helaas gaat het met mij niet zo goed, mijn man wil scheiden :-(
Vandaar dat ik wat minder vaak op dit forum kijk.

Knuffels voor al jullie lieve poezels !
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Hi!

Naar omstandigheden gaat het volgens mij goed. Hij eet veel (bijna 2 blikjes K/D van Hills per dag), verschilt soms wel beetje per dag. De ene dag meer dan de andere. Drinken doet hij minder maar krijgt ook veel water bij zijn voer.

Verder hangt ie nog steeds in mn gordijnen :twisted:, voetbalt met zn balletje en speelt met zn muis. Maar... hij stinkt uit zn bekkie en zn vacht wordt voor zijn doen echt minder. Glanst nog wel maar staat soms wel uit elkaar.

Maar over t algemeen ben ik erg blij met hoe het gaat. We gaan ervoort dat hij in ieder geval 2 wordt!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hills k/d is hoog energetisch en bijna 2 blikjes per dag is geweldig!
haal beetje ontzuurde vit c bij je apotheker en geef hem halve speldenknop (en niet méér) per etmaal.
l-lysine zou ook wel goed zijn maar bel even met je da daarover..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Ja ik ben er ook echt heel blij mee! Hoop dat het zo nog een tijd goed gaat.

Hij krijgt nu ook Ipakitine, niet zozeer voor het fosfor maar DA zei dat ze dan meer eten :grin:
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

k zag de waardes van Guusje, fase 1 en licht verhoogd.
praat me even bij: krijgt Guus al medicatie en nierdieet?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Gussje is een poes met verhoogde schildklier functie daar krijgt ze felimazole voor opgebouwd naar 2 x dgs 5mg waardes waren na 4 weken controle goed maar na 2 maanden dus vorige week weer bloed geprikt voor controle en toen zat ze veel te laag 2 dus verlaagd naar 1x 5mg en 1x 2,5 mg over 3 tot 4 weken weer voor controle. En nu bleek dus ook zoals jij al vaak opmerkt haar nierwaardes niet meer geflatteerd door verhoogde schildklier waardes verhoogd. Ik probeer haar nu nierdieet te laten eten. Maar het is een kritische kat wat eten betreft. Er staan nierbrokjes en 2 x dgs probeer ik haar nier natvoer te geven maar ja 2 merken zijn al afgekeurd net Clinic en een beetje Courmet gold er door heen en een beetje Ipakitine er over heen dat heeft ze opgegeten. Ze krijgt geen medicijnen voor de nieren.

Guusje is een opvang kat van de stichting haar verhaal kan je ook lezen op onze website en facebook pagina.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

heb je de indruk dat haar nierwaardes stabiel zijn? dan is het ooit acuut geweest, denk ik. dus wel brekebeen maar missch niet voortschrijdend/chronisch..
je zou haar conditie wat kunnen verbeteren met MacSamuels niertonicum (tabletjes en dan een kwart van de aanbevolen dosis) of Urémyl (vloeibaar).
dat helpt het systeem ureum af te voeren en is compensatie voor de gourmet. je kunt ook Iams senior natvoer (donkerrood foliezakje) proberen, dat zit laag in de kip-eiwitten (8%) en daarover wat ipa. wat vindt Guus van Beaphar tinnetjes nierdieet?
Clinic wordt heel vaak afgekeurd.. hier ook..

ze eten hier (ook preventief trouwens) Consult n+h, HC nierdieet. Consult is vrij vet. ze hebben beide een heel brede samenstelling en ik ben daar wel dol op. en een deel is bewerkt en plantaardig, dat geeft veel minder afvalstoffen.
ze krijgen hier alle drie af en toe klein beetje MacSam om het systeem te helpen en ik merk doorgaans de dagen erna, dat ze levendiger zijn en langer wakker. ik heb ook Urémyl maar MacSam (beetje gruis in beetje easypill) bevalt mij beter.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Waar kan ik Consult kopen? Want ik heb hier nog zo'n moeilijk eter Liesje namelijk die eet op dit moment weinig ze lust eigen lijk alleen foute brokjes en natvoer... grrrrr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

k wil je wel wat opsturen voor je kieskeurigerdjes..
en voor Liesje is het helemaal belangrijk dat ze nierdieet krijgt, lust zij ook geen HappyCat nierdieet?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie