Kat plast onder de tafel

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Karel Jansen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012 01:10

Kat plast onder de tafel

Bericht door Karel Jansen »

Hallo,

We hebben sinds 3 weken een katertje in huis. Deze is nu 4 maanden oud en al gecastreerd vorige week. Het probleem is dat hij af en toe onder de eettafel plast. Waar hij weg kwam was hij wel zindelijk. Poepen doet hij wel op de bak. Ook is er een andere kat aanwezig, maar deze is bijna nooit binnen. De kattenbak maak ik elke dag schoon. Zodar hij gepoept heeft verwijder ik dit.

Wie kan me helpen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat plast onder de tafel

Bericht door Ilone »

Ik begrijp dat je 1 kattenbak hebt?
Misschien nog 1 of 2 aanschaffen, sommige katten gaan écht niet op een gezamelijke bak. En sommige katten willen weer niet op dezelfde bak plassen als dat ze poepen ;)
1 bak erbij raad ik je in ieder geval aan, deze onder de tafel zetten en langzaam aan verplaatsen naar waar jij de bak wilt hebben.
De plasplekken goed schoonmaken en het liefst als hij er niet bij is. Stel dat het is om zijn territorium af te bakenen, dan gaat hij er met zelfde snelheid weer overheen ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat plast onder de tafel

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij de adviezen van Ilone aan. Verder bij twijfel, zou je even een plasje na kunnen laten kijken bij de dierenarts. Hij kan blaasgruis en/of een blaasontsteking hebben. dat komt ook wel voor bij jonge kittens, helaas. Ik zou sowieso overgaan op een goed merk liefst graanvrije brokken. Of barf voeren, dat is ook heel goed. Moeite met plassen komt vaak voor na het eten van supermarkt-voer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat plast onder de tafel

Bericht door nellebel »

idem als mijn voorgangster. ook omdat hij net is gecastreerd is hij misschien wat gevoeliger voorblaasontsteking. hier 2 x meegemaakt met een katertje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie