Brokken voor gebitsproblemen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door Sifra »

@Isia: leuk dat je weer eens meepraat. Mijn dierenarts is ook een groot voorstander van Hills t/d, maar Pluis wil het niet meer eten. Vandaag heb ik maar Maine Coon-voer van RC voor hem gekocht. Dat zijn ook brokjes waar hij flink op moet kauwen.

@Dinie: jij voert toch ook vleugeltjes en kippennekjes? In wat voor soort winkel koop jij die?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door pearlsofpassion »

Kippenvleugels of nekken kan je ofwel bij de poelier halen, ofwel bij een barfleverancier.
Bij die laatste moet je meestal wel iets groter bestellen... Niet altijd hoor, maar wel vaak.
De vleugels kan je natuurlijk ook gewoon bij je slager halen of in de supermarkt. Nekken durven ze bij islamische slagers ook al eens hebben.

Sommige dierenwinkels kunnen ze ook hebben, als ze ook vers voer verkopen. Maar dat zal je niet zo heel vaak tegenkomen.

Kip en kwartel is zacht en wordt door vele katten goed gegeten. Konijn en eend (parelhoen en biologische kip) volgen daarop in hardheid. Daar moeten ze al even de kaakspieren voor trainen. ;-)
Kuikens zijn boterzacht. Dat kunnen sommige katten zelfs zonder tanden wegkrijgen. Die kan je ook bij een barfleverancier of bepaalde dierenwinkel vinden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door castratenkoor »

Kippennekken en vleugels voer ik niet - dat blieven ze hier geen van allen.

ik haal biologische kip, gemalen, bij een keurslager.
Kuikens en Carnibest bij een groothandel/dierenspeciaalzaak in Soest.
Carnivoer heb ik 1 x gehaald en daar koop ik nooit meer, hij maakte zelf een fout en gaf mij vervolgens de schuld. Prima joh, dan gaat de clandieze ergens anders heen.
Ben van plan Carnivoer eend in Den Dolder te halen de volgende keer.
Op internet kun je heel makkelijk leveranciers in je ongeving vinden.

Lam ga ik weer Carnibest halen in Soest.

Boterzacht zijn kuikens niet. Sjaak heeft er letterlijk een hele kluif aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door pearlsofpassion »

Vergeleken met kippennekken of vleugels zijn kuikens echt wel heel erg zacht.
En er zijn katten zonder tanden die ze eten. Het tandvlees is dan wel erg hard geworden bij zo'n katten.
Des te beter als Sjaak er nog zijn werk van maakt. Cuzco die bijt 3 keer en weg is het kuiken. Die krijgt eendennekken ongemept en karkasjes om toch wat meer op te knagen. Eendennekken (en zelfs kippennekken) mep ik voor de anderen wat plat. Kleintje krijgt het anders niet weggekauwd (of wil zoveel moeite niet doen, dat weet ik niet) en Luis verteert het anders slecht.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door Sifra »

Vleugels kan ik hier alleen gemarineerd voor de barbecue krijgen. :grin: Niks voor Pluis.
Kuikens kan ik via de dierenwinkel bestellen, maar voor de rest moet ik met de bus naar de stad. Maar eens kijken of ik ergens een poelier kan vinden met biokip. Pluis is de enige liefhebber, dus hoef ik niet met enorme hoeveelheden te slepen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door castratenkoor »

Je kunt b.v. een kilo kopen en dat per 50 gram in portiezakjes laten verpakken en dat invriezen.
Heel handig, pak je per keer zo'n zakje, 's morgens uit de vriezer'eind van de middag aanbieden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door Sifra »

Ja, de carnibest verdeel ik ook in porties. Heb om te proberen of Pluis het lust een doosje gekocht met 8 eendagskuikentjes, die heel aandoenlijk lepeltje-lepeltje in het doosje liggen. :-(
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Brokken voor gebitsproblemen

Bericht door Sifra »

Kippenvleugels (bio) blijk ik gewoon bij Odin te kunnen bestellen. Handig, het afhaalpunt is m'n overbuurman.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie