Kater is al 3 dagen weg.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
katditkatdat
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2012 23:49

Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door katditkatdat »

beste kattenliefhebbers,

ik heb een kater die enkele dagen al niet naar huis komt. ik herken zijn stem wel en hoorde hem gisteren mauwen met een ander kat (als je snapt wat ik bedoel),

vanmiddag op zoek gegaan zag hem op de parkeerplaats, maar hij liep weg.

en vanavond nog gekeken en hij was aan het rondsnuffelen. en er was ook een ander kat op pakweg 10 meter afstand die hem achtervolgde. dat andere kat liep hem achterna bedoel ik.

nu is mijn vraag, ik maak me ernstig zorgen want hij heeft al twee/drie dagen niet uit zijn bakje gegeten. hij komt ook niet meer naar huis.

wat moet ik hiermee? is het het beste om het af te wachten of hij terug komt? en wat doe ik als hij nog steeds niet terugkomt.

hij is wel in de buurt dat wel.

alvast bedankt voor jullie adviezen.

groet,

marve
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
hoe oud en gecastreerd? k vermoed dat het om een kater gaat, ...?
kun je redenen bedenken waarom hij liever de hort op is dan bij jou thuis?
enige kat? verder nog dieren?
hoeveel kattenbakken thuis?
blijkbaar reageert hij helemaal niet meer op je, want hij moet je horen en horen roepen.. .. ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Carol »

Is de kater gecastreerd? Als dat niet het geval is denk ik dat hij zijn hormonen belangrijker vindt dan eten als je begrijpt wat ik bedoel.....
Als hij wel gecastreerd is, kan het misschien dat hij ergens anders eten krijgt??
Als een kat niet op je reageert kun je helaas niet zoveel doen. Hem regelmatig roepen is het enige.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Adriana »

kat dit+dat is na het plaatsen van het bericht een paar dagen geleden niet meer op het forum geweest. .. heeft denk ik weinig zin om hier nog tijd in te steken, even terugmelden is kennelijk te veel moeite, maar graag gedaan hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
katditkatdat
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2012 23:49

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door katditkatdat »

Carol schreef:Is de kater gecastreerd? Als dat niet het geval is denk ik dat hij zijn hormonen belangrijker vindt dan eten als je begrijpt wat ik bedoel.....
Als hij wel gecastreerd is, kan het misschien dat hij ergens anders eten krijgt??
Als een kat niet op je reageert kun je helaas niet zoveel doen. Hem regelmatig roepen is het enige.

Succes ermee!
komt dat wel eens voor dat een kater dan weg gaat , het is nu bijna een week dat hij niet terug is.

hij is duidelijk in gezelschap van een vrouwtje.

ik zie hem niet meer op de parkeerplaats en in de buurt.

ik hoop dat hij niet is gaan dwalen.
katditkatdat
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2012 23:49

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door katditkatdat »

Adriana schreef:welkom op het forum!
hoe oud en gecastreerd? k vermoed dat het om een kater gaat, ...?
kun je redenen bedenken waarom hij liever de hort op is dan bij jou thuis?
enige kat? verder nog dieren?
hoeveel kattenbakken thuis?
blijkbaar reageert hij helemaal niet meer op je, want hij moet je horen en horen roepen.. .. ..
- 1,5 jaar oud, niet gecastreerd
- kater
- hij is een actief kat die altijd op hort is
- 3 kattenbakken
- ik roep hem maar hij loopt weg...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Adriana »

niet/niet/niet gecastreerd betekent dat hij achter vrouwtjeskatten aanzit!
en dat hij voor nageslacht kan zorgen overal waar hij een open/krolse poes tegenkomt..
terwijl er al zo heel veel kittens in asiels wachten op lieve baasjes..

is er een reden waarom hij met 6 maanden niet gecastreerd is?

wat ik je kan aanraden is hem in overleg met het dichtstbijzijnde asiel met een vangkooi met missch wat assistentie, vangen.
dan onmiddellijk laten castreren en gezondheid checken door een da.
dan 6 weken binnenhouden en daarna zie je wel weer verder..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door BillyJean »

het niet castreren-verhaal snap ik nooit goed...want ook anderen hebben er door sproeien veel overlast van ( en dan heb ik het niet over alle ziektes) en hij is anderhalf?? Ik hoop dat ie snel thuis komt en dat je maatregelen gaat nemen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door lidewij020 »

Lukt het niet om hem buiten naar je toe te lokken met wat lekkers?? Ik ben het eens met bovenstaande reacties over het castreren.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Ilone »

Die kat van jou is duidelijk achter de dames aan. En dat bedoel ik niet grappig..
Ook ik vraag me af waarom hij niet gecastreerd is, en waarom je een ongecastreerde kater vrij buiten laat?
Hij komt vanzelf wel terug uiteindelijk, vangkooi is uiteraard ook een optie.
Advies om hem wanneer hij weer terug is onmiddelijk te laten helpen, wat Adriana ook zegt. Én na laten kijken op ziektes, want hij is natuurlijk in aanmerking geweest met een hoop dames, en wie weet wat die allemaal bij zich dragen. Daarnaast zal hij veel vechten met andere katers, om de dames, dus controleer hem ook op wondjes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
katditkatdat
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2012 23:49

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door katditkatdat »

Zijn jullie allemaal gestoord met dat gecastreer of wat? dat is niet jullie verantwoordelijk om over te beslissen.

en ik weet niet wat ik moet denken van die opmerking dat ik al enkele dagen weg was.

dat is toch zo eigenwijs.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9366
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door castratenkoor »

Als je geen eerlijke meningen wilt horen moet je geen noodkreet op een forum plaatsen.
Mensen geven je hierboven stuk voor stuk goede adviezen.
En gestoord, nee dat zijn we niet - en als we het over gebrek aan verantwoordelijkheid hebben....dan zou ik eens in de spiegel kijken als ik jou was.

Het is de verantwoordelijkheid van elke katteneigenaar te zorgen dat de asiels niet elk jaar volstromen met katten en kittens. Dat betekent niet alleen je eigen katten laten castreren. Dat betekent ook anderen, die daar klaarblijkelijk niet aan denken of niet bij stilstaan, erop wijzen wat het effect is van ongecastreerde katers los laten lopen.

Verwacht niet van ons om met je mee te janken als je kat jong sterft. In mijn hart huil ik dan om de kat, maar zeker niet om jou.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Adriana »

msschien een paar dingen uitleggen.. ;-)

zonder je voor te stellen of wat dan ook, kom je het forum opzeilen met een inderdaad voor ons opmerkelijk bericht en er wordt heel erg snel gereageerd met aanvullende vragen.
want wel een aantal vragen van jouw kant en maar heel erg weinig informatie.
bovendien haast geboden want al 2/3 dagen niet meer thuis gegeten.

dan kijk jij zelf ruim twee dagen niet meer naar de reactie(s) op je noodkreet om..

als dan blijkt dat we het over een ongecastreerde kater van anderhalf hebben, krijg je vrij gematigde reacties en vooral het advies hem te vangen en onmiddellijk te laten castreren.

daarmee los je twee problemen op: je kater wordt rustiger en blijft hoogstwaarschijnlijk gewoon thuis en hij kan geen open poezen meer dekken.
en dat is belangrijk want jìj zorgt niet voor de opvang van de nesten kittens, die hij met dekken verwekt.
en dat was ook het enige zinnige antwoord op je hulpvraag.

en dan zijn wíj gestoord? ----> kan het vriendelijk en een toontje lager?

het woord eigenwijs begrijp ik niet helemaal.. en ook je opmerking over onze verantwoordelijkheid voor die beslissing snap ik niet.
zoals Dinie ook schrijft: het is jouw verantwoordelijkheid om goed met je omgeving om te gaan en je kater te laten castreren.

en zolang je dit niet doet, zie je je kater niet terug of spoeit hij je hele huis onder! en dat gaat geweldig stinken. en hij kan ernstige ziektes oplopen door de vechtpartijen en rekeningen van dierenartsen zijn doorgaans vrij hoog!

k zou heel erg blij zijn dat we goed met je meedenken en zelf wat actie ondernemen.
;-) en stoppen met schelden want dat doen we hier op het forum niet!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door BillyJean »

Gestoord met dat gecastreer??? Dat heet verantwoording nemen voor je poes/kater.
Ik vind dat een eigenaar gestoord is als ie de kat niet castreert en buiten los laat met alle gevaren.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater is al 3 dagen weg.

Bericht door Ilone »

Ik begrijp uit je zinsopbouw dat je de nederlandse taal niet geheel onder de knie hebt. Dat is niet erg, juist goed om te weten, misschien gebruik je woorden die je eigenlijk helemaal niet bedoeld.
Maar buiten dat, we zijn zeker niet gestoord om jou het advies te geven om je kat te laten castreren.
Niemand maakt hier voor jou de beslissing, men geeft je alleen advies. Goedbedoeld voor jou en zeker goedbedoeld voor je kat.
Ik heb nog de vraag gesteld waarom je de kat niet hebt gecastreerd. Is daar een speciale reden voor misschien?
Verder zitten er eigenlijk alleen maar voordelen aan castreren.
De kat gaat niet sproeien (en geloof me, dat smelss like hell..), de kat kan geen ongewenste nestjes veroorzaken (de asiels zitten elk jaar bomvol met kittens), de kat blijft geen dagen van huis weg om achter de vrouwtjes aan te zitten, de kat loopt minder risico om onder een auto te komen, de kat loopt minder risico om iets aangedaan te krijgen van boze mensen waar hij in de tuin sproeit of de poes zwanger maakt (en geloof me, mensen zijn tot de gekste dingen in staat :-( ), de kat vecht niet met andere katers om de vrouwtjes en dus geen wondjes met de daarbij komende hoge dierenarts kosten, de kat loopt geen erge ziektes op en dus geen hoge dierenarts rekeningen. Zijn dat niet genoeg redenen juist om een cat te laten castreren?
Het is echt geen barbaarse ingreep ;) en zonder zijn balletjes is de kat nog steeds "mans genoeg".
Het is echt maar een kleine ingreep. En de kat heeft meer last van de hormonen wanneer hij niet gecastreerd is, dan van het castreren zelf.
Is hij ondertussen eigenlijk al thuis?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie