Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miepstraaltje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 15:59

Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door miepstraaltje »

Sansa(20 weken) Klimt zins een maand in gordijnen. Het ding is ze vind de plantenspuit leuk.
Of alles met water. Ik heb al veel dingen geprobeerd. En bij alles leert ze dingen direct af. Behalve dit.
Vind het natuurlijk schattig, maar ja. Er zitten nu zo langzamerhand wel veel gaten in de gordijnen.
Niet dat ik het erg vind. Sansa heeft spullen om hoog in te klimmen. Inclusief een hoge steiger houten kast tot het plafon speciaal ook voor haar gemaakt, wat ze ook geweldig vind! Weet iemand andere tips wat niet dus als voorbeeld water is om haar het wat af te leren? Het heeft natuurlijk tijd nodig!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door mittenslief »

helaas geen concrete tips, maar misschien gordijnen weghalen????
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door mittenslief »

helaas geen concrete tips, maar misschien gordijnen weghalen????
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door Chiquita98 »

Continu haar erafhalen en dan bij de klimpaal neerzetten(ik riep dan ook altijd nee) Moet zeggen dat ik het ze op die manier snel afgeleerd heb. Consequent zijn hierin anders heeft het geen zin
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
miepstraaltje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 15:59

Re: Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door miepstraaltje »

Dankje! Dan gaan weer mee beginnen. Ik deed inderdaad haar ook telkens na de klimpaal brengen.
Inderdaad ik wist wel dat je er consequent in moest zijn.
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door xdenise »

Sansa, leuke naam! Moest meteen aan Game of Thrones denken (een serie, misschien ken je die).

Daarnaast is het best moeilijk een kitten of kat iets af te leren. Mij werd destijds de plantenspuit afgeraden omdat je daarmee de kans op bange katten vergroot. In plaats van straffen inderdaad consequent wegzetten of negeren. Dit doe ik ook met mijn kittens, de een heeft het na een paar keer door en met de ander ben ik soms weken bezig.. :pdtow:
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
miepstraaltje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 15:59

Re: Kitten klimt in gordijnen houd van water.

Bericht door miepstraaltje »

Ja goed geraden Sansa komt daar vandaan! Ik had die tijds toen ik een katje ging halen bij mijn werk vandaan die serie in huis. Hoorde die naam en dacht dat is geweldig voor een kat!

Ik gebruik zelf ook niet erg graag de planten spuit. Sansa is een kitten die inderdaad bij 2 keer nee normaal altijd alles afleert. Helaas dit keer niet. Nu is het ook een grote klimmer. Maar wil niet eerder dan dat ze na een jaar het huis uit gaat. Nou alles op zijn tijd! Andere katten hebben het ook afgeleerd. Alleen we hebben nu eentje die blijkbaar wil spelen altijd met water.... Nu moet ik er bij zeggen het is een tortie dus wel een pittige dame natuurlijk!
Plaats reactie