Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Kan.
Ik weet het niet...

sorry, ik kan het echt niet zeggen van hieruit.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Heb ze f buiten gedaan op balkon en nu zijn de pupillen normaal klein hij speelde OOJ wel op zijn manier zij in t riepen stoeltje en gizmo eronder liggen en elkaar zachtjes slaan zucht ik twijfel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten alleen

Bericht door Chiquita98 »

Kunnen hormonen zijn ja....weet het ook niet. Bij twijfel altijd gewoon even bellen anders blijf je er maar zorgen over maken
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Bedenk me ineens hij is 24 weken dat delen door 4 is 6 maand maar als ik per maand tel kom ik op 5 maand uit hij is van 17 maart
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Kitten alleen

Bericht door Solis »

Ik was een beetje afgehaakt (mede ook omdat ik het allemaal wat lastig lezen vind soms :oops: ) maar ik begrijp dat je veel twijfelt en onzeker bent over het wel en wee van je katjes. Waar natuurlijk niks mis mee is, maar zodra je gevoel zegt dat er iets niet klopt, blijft dan gewoon niet twijfelen en modderen maar onderneem stappen; ga naar of bel de dierenarts!
Je kent Gizmo onderhand goed genoeg om aan te voelen als er iets niet helemaal in de haak is.. vertrouw op je gevoel, ik denk dat je door nuchter na te denken prima leert onderscheiden wanneer het bezorgdheid is en wanneer het ongerustheid is.

Beter een keer te vaak naar de dierenarts, dan spijt krijgen, niet?
Succes!
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Haha ja sorry ik kan slecht typen op de telefoon en soms maakt ie zelf woorden

Maar heb ze even geobserveerd en volgens mij maak ik me druk om niks ergs hij rent achter haar aan en vangt haar nog steeds ze spelen ,
De verwijde pupillen verkleinen Sls ik met lampje erin schijn hij eet en drinkt goed ontlasting is goed , binnen valt me gewoon op dat die pupillen groot zijn , ook wel een huis met weinig zon licht !
Zijn staart zwiept wel heen en weer als hun even druk zijn samen neem aan dat Sls ze spelen dat ok is ? Na dat die net op de bak is geweest waren de balletjes weer iets nat Miss zit ie op zijn plas ???
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Kitten alleen

Bericht door Solis »

Misschien kun je met een wc papiertje zien (even voorzichtig deppen) of het gelig is van kleur; dan zou het plas kunnen zijn inderdaad.

Als mijn katjes hun ADHD uurtjes hebben staan de ogen ook zoals ik het noem 'op standje gek'; grote pupillen, oortjes naar achter gevouwen.. 'gewoon' van die gekke, wilde (instinctmatige fanatieke jachtmodus) koppies. Persoonlijk vind ik het erg grappig en prachtig om te zien ;-)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten alleen

Bericht door Chiquita98 »

Je verhalen zijn inderdaad erg verwarrend soms. En ik wil je met alle plezier helpen hoor, maar niet meer bij elk wissewasje. Word er eerlijk gezegd een beetje kriegelig van. Ik snap dat je het beste wil voor je katten, maar als je steeds zo onzeker blijft dan zul je daar toch zelf iets aan moeten doen.

Hij lekt wrs gewoon nog iets na na het plassen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja het is gelig maar ruikt niet

En ja dat weet ik dat vind ik ook prachtig om te zien maar gizmo heeft nu al twee dagen grote pupillen alleen buiten niet en Sls ik er met lampje in schijn niet dus !
Kijk het wel f aan denk niet dat ie echt ziek is , dan stoppen ze toch ook met ETEB en drinken ? Zag geen wormen in poep ene was lichter als andere maar dat is vaker
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Daarom is dit forum toch ?! Totaal geen verstand van katten amper dan ! En de dieren arts bellen constant slaat ook nergens op dus vandaar dat ik t elke x post op het forum
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten alleen

Bericht door Chiquita98 »

Nee dit forum is niet om bij elk klein ding een vraag te stellen. Als je de forum regels leest dan is het niet de bedoeling dat dezelfde vraag tig keer gesteld word. Misschien eerst zelf logisch nadenken. En zoals ik al eerder zei: als je er geen verstand van hebt schaf dan boeken aan en surf veel op het internet. Daar is zoveel informatie te vinden. En vooraf al veel info lezen voordat je een kat neemt. Ik snap je onzekerheid echt wel hoor, maar je moet ook vertrouwen op je eigen gevoel en op je katten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Het is logisch dat de pupillen groot zijn als er weinig licht is en klein als er veel licht is. Ah ja, want als er weinig licht is, moet de opening groter zijn om meer op te kunnen vangen om even goed te zien, terwijl bij veel licht een te grote opening te veel licht kan opvangen en beschadigingen geven. Dus dat is al perfect normaal!

En balletjes nat plassen kan natuurlijk ook prima. Ik dacht dat het anders was dan anders...
Volle katers sproeien meestal naar achteren en als hun ballen nat worden vinden ze dat enkel maar praktisch, wat dat geeft goed geur af.

Je mag in maanden rekenen, een maand bevat namelijk meer dan 4 weken. Hij is dus dik 5 maand. Maar ook katers van 5 maand kunnen al sexueel actief worden. Het kan, ik kan niet zeggen of dat bij Gizmo geldt.
Maar het kan eigenlijk ook geen kwaad om een katertje op 5 maand te laten helpen, moest je je daar beter bij voelen. Als hij al zo'n ferme ballen heeft, kan dat wel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

NOu sorry dat ik zoveel vraag en blijkbaar tig x hetzelfde vraag, ik heb een katten boek ook doorgelezen ik heb internet doorgelezen maar bij veel dingen zegt de ene website dit en de ander dat . Het boek kan ik veel uit gedrag van lezen . Over natte ballen kan ik niks vinden en over grote ogen wel het kan ziek zijn , stress zich focussen of donker,
Dus daarom vroeg ik t hier omdat hier honderd mensen zijn due zelf katten hebben en misschien beter mij te woord kunnen staan !!!
Maar ja
Ik kijk t wel aan zolang giz weer speelt en eet drinkt en op haar wil focussen zou het wel goed zijn, dat was gisteren namelijk niet het geval vandaar ....
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten alleen

Bericht door Chiquita98 »

En hier zul je ook merken dat de één dit zegt en de ander weer dat. Daarom....vertrouw ook op je eigen gevoel.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten alleen

Bericht door pinguin »

Ik denk dat het alleen maar goed is dat je die vragen stelt. Iedereen die net aan katten begint is onzeker dat is heel normaal. Ik neem aan dat je imiddels ook op het forum rons heb gesnuffeld op zoek naar info over kitten gedrag? ;-)
In mijn ogen is het forum juist om vragen te stellen.

Je zou wel kunnen overwegen gizmo binnen kort te laten castreren voor dat die gaat sproeien of ander kater gedrag gaat vertonen?

Zie nu het bericht van thea. Helemaal waar vertrouw ook echt op je eigen gevoel.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie