Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten alleen

Bericht door Chiquita98 »

Als ze in een ruimte blijft dan is ze minder bang dan je denkt hoor. Ik denk dat jij er veel te veel op focust. Laat ze het maar in alle rust uitzoeken. Hoop niet dat jij je er in mengt want dan kan het heel goed zijn dat het kitten jouw angst en stress voelt. En daar dus dan weer op reageert. Laat ze maar lekker hun gang gaan.
Je zegt dat je bij de zoekfunctie andere verhalen leest dan die van jou. Weet niet wat je gelezen hebt, maar dit soort verhalen komen we steeds wel tegen hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja maar dan is t zoveel tekst lees ik paar verhaaltjes en dan zie ik niks

Ok meng me er niet in ik kijk alleen en zit op de bank

Tuurlijk ben ik stresserig Laat niet merken doe niet panisch ofzo en bemoei me er niet mee
Maar onbewust heb ik er wel buikpijn van
Gizmo ligt bu op de salon tafel te dutten en Caya op de bank dan is er niks slleen Sls giz in de buurt komt dan wird ze link
Heb ook al hem geaaid toen haar etc etc speeltjes geruild..
Zulken zien al zie ik maar iets verbetering ben Ik al blij
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kitten alleen

Bericht door Cerna »

Tjeee, wat een ongeduld! Een kat is geen hond. Wanneer een hond een andere hond ziet, vindt hij dat meestal alleen maar heel erg leuk, maar dat geldt niet voor een kat. Alles wat vreemd is, is eng en bedreigend en daar reageert een kat op door te blazen/grommen.
Caya is (pas!) eergisteren uit haar vertrouwde omgeving gehaald en kreeg opeens te maken met een nieuw huis (eng!), nieuw personeel (eng!) en tot overmaat van ramp ook nog een vreemde kat (nog veel enger!). En al die vreemde indrukken moet ze verwerken.
En dat kost tijd. Bij sommige kittens een paar dagen, maar ik heb ook wel eens kittens gehad bij wie het weken duurde.

En zoals ik het nu lees gaat het er redelijk rustig aan toe. Er wordt wat geblazen, iets gegromd en Gizmo interesseert het eigenlijk geen barst. Dat is al een goed teken want Caya komt wel zijn territorium binnen en probeert een deel van zijn plaats in te pikken en meestal reageren de oudere katten hier veel feller op.

Dus ik denk dat je alleen maar blij moet zijn dat het zo gaat!

En dan nog een verzoek: ik vind het heel lastig om jouw berichten te lezen door de vele typefouten. Misschien dat je daar wat meer op kunt letten?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dat komt door de telefoon touchscreen en hij maakt dan zelf woorden af ook al bestaan ze niet op laptop gaat uiteraard goed maar dat kan niet altijd hè
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

En ik heb 0 ervaring met katten en de eerst ging zo goed eb dan dit mag ik me dan zorgen maken ? Oké iedereen zegt dat goed komt, dan zal dat wel zo zijn
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Het is gewoon niet zo zielig voor de katten als jij het aanvoelt.
Het is geen aggessie, gewoon onzekerheid. Dat is niet zielig, nog voor haar, nog voor Gizmo.
Ik begrijp dat je de kattentaal anders aanvoelt dan het eigenlijk is, je bent dan ook geen kat. Maar dit is gewoon deel van hun communicatie. Caya laat Gizmo weten dat ze nog niet klaar is om hem in haar buurt te hebben. Meer niet.
Ze wordt niet boos, ze is onzeker, misschien zelfs wat bang.

Als Gizmo zo'n geluidjes maakt als als hij een vlieg ziet, dan is dat dus een jachtgeluidje. Dat is een blij geluidje, zeker niet zielig. Dat is positief. Hij is opgewonden, vind het fijn.
Het zal nog fijner zijn als hij Caya ook echt mag vangen, als ze daar klaar voor is. Het is super lief van hem dat hij afstand houdt als ze dat vraagt. Hij geeft haar de tijd om te wennen en dat is heel lief van hem.

Als je er zo'n probleem mee hebt dat ze niet meteen vriendjes zijn, had je beter voor en erg sociaal katje gezocht. Maar dat is weer praat achteraf natuurlijk. alleszins, dit is zeker niet abnormaal. Wat de katten doen alleszins niet. Ik moet wel eerlijk toegeven dat jij er meer moeite mee hebt dan de meeste mensen. ;-)
Je hebt het vast al gezegd, maar hou oud is Caya precies? En op welke leeftijd zijn haar broertjes en zusjes weggegaan?

Ik begrijpt je gevoel echter wel, zeker de buikpijn. Probeer Caya te begrijpen, probeer hun interactie begrijpen. Dat geeft rust. En verwacht niet te veel, probeer tot rust te komen. Dat helpt voor de katten ook, die voelen je onrust aan, zelfs als je je afzijdig houdt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja sorry dat ben ik maak me altijd te druk wil altijd dat alles perfect verloopt maar dat kan natuurlijk niet
Ik ga geduld hebben en relaxed te doen !
Bedankt voor t laatste berichtje dat had ik f nodig denk ik haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ze is 8 weken en is als eerste weggegaan miss heeft dat er mee te maken
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm ja, acht weken is erg jong. 9 tot 14 weken is de cruciale periode waarin ze sociale vaardigheden leren. Het was dus beter geweest als ze minstens tot 10 weken in het nest was gebleven. Dan had ze sociaal al een stuk beter gevormd geweest.

Nu zal het ook wel goed komen, maar je zal wat meer geduld moeten hebben.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja klopt ik had t gelezen maar ze mogen inprincipe bij 8 Weken al wel weg en in asiel waren de meeste kittens ook 8 week nou ja we hebben haar nu of ze te jong is of niet we moeten ervoor zorgen dat t fijn wird voor allemaal
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten alleen

Bericht door mittenslief »

nou ik heb pleegkittens van het asiel en die gaan niet eerder weg als een week na de eerste enting, dus met 10 weken
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dat kan ja .
Ben in 3 asiels geweest en daar waren ze tussen de 8 en 11 weken mochten allemaal al weg,
En sommige waren zelfs opgegroeid zonder moeder
Naar ons toe is ze helemaal niet bang, allen gizmo, mja dat is ook een grote dikke lompe grijze beer :)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ze hebben naast elkaar gegeten met natvoer wat ze in de avond krijgen
Werst snel bordje voor giz neer gezet en toen gauw Caya gelokt en t bordje ernaast gezet dat ging prima tot dat giz zijn eten op had en haar eten wou hij at mee en toen aten ze sanen van haar bordje 3 sec toen werd ze boos EN TERECHT ZE MOETEN OOK NIET AAN MIJN ETEN KOMEM zij rent al echt door t huis maar ja toch als giz haar achterna rent gaat t fout

Maar vinden dit toch al een ietsje pietsje verbetering

Toch ?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten alleen

Bericht door Chiquita98 »

Ja hoor elke verbetering is er een. Ik vermoedde al wel heel sterk dat je geen ervaring met katten hebt. probeer ook van ze te genieten he? Echt het gaat al heel erg goed zo.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja ik denk nu (weet niet of t zo is ) dat t een soort spel begint te lijken in de katten speel kamer rennen ze achter elkaar aan en samen door de ritsel tunnel en soms blaast ze denk dat ze dan vind dat giz afstand moet houden want ze kunnen al wel samen vanochtend van 1 bordje eten Caya vond zijn eten lekkerder en dan gebeurt er niks het word dus inderdaad beetje bij beetje minder ze blaast en gromt bog wel en af en toe een klap maarja jullie kunnen me Google ciindy nolten met 2 i
En dan Facebook dan kunnen jullie daar foto's zien van gizmo en 1 van Caya
Gizmo weegt al 4 kilo en is van 17 maart is dat aan de zware kant of goed voor een brit ?
Sorry dat ik geen punten en komma's gebruik maar dat is irritant op de telefoon
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie