Aanschaf kitten en baby in huis

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: Aanschaf kitten en baby in huis

Bericht door Juffie »

Dinkie, das precies wat ik bedoel! Wellicht zijn mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd.

Castratenkoor, dank voor de excuses, aanvaard. Ik heb mijn woordkeuze misschien niet zo zorgvuldig gekozen. Wat dinkie zegt klopt: ik ben niet bang dat Bono onze kinderen iets zal aandoen. Daarmee het antwoord op de topicstarter, een kitten bij een baby kan prima, wij hebben mazzel gehad met het zachtaardige karakter van onze Bono. Hij is half pers, en perzen staan erom bekend dat ze zeer familiegericht en lief zijn voor kinderen.
Wat betreft jouw vorige ervaringen, die zijn ook niet leuk vandaar dat je fel reageert op mijn woorden, dat neem ik jou niet kwalijk nu ik weet dat het een en ander heb meegemaakt qua dieronvriendelijk gedrag. Ik reageer als een leeuwin als het om mijn kids gaat, dat heb jij met katten. (en mijn katten zijn voor mij net zo dierbaar en belangrijk als kinderen!)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Aanschaf kitten en baby in huis

Bericht door jennli »

Heb hier btw ook plekjes voor de katten waar kinderen niet bij kunnen, zodat ze er altijd voor kunnen kiezen zich terug te trekken. Daarnaast is bij ons ook een baby op komst en hebben wij ook plekken voor de baby, waar de katten dan niet kunnen/ mogen komen. Wel goed denk ik om deze plekken te creëren. Voor zowel het welzijn van het dier als de baby. Ik schat in de ons viertal lief zal zijn voor de baby, maar ben bang zo lief dat ze er tegenaan willen liggen als de baby ligt te slapen, met alle gevolgen van dien. Vandaar dat de babykamer verboden terrein is. Ben daarnaast van mening dat de combinatie huisdieren en kinderen altijd opletten blijft. Vind het wel heel goed dat beide met elkaar opgroeien. Heb het zelf altijd als een grote meerwaarde ervaren dat ik met dieren opgegroeid ben.

@topicstarter: ben je er al uit wat je gaat doen?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie