shampoo voor een kat

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

shampoo voor een kat

Bericht door Leonie89 »

hoi!

mijn Merlijn heeft heel soms zomaar last van dunne ontlasting. hij schuurt dan alles onder; de bank en de vloer, dus was ik hem dan met een washandje lauw water, maar als hij rustig is zet ik hem gewoon in de wastafel en was ik hem in een badje.. maar door zijn lange vacht (heilige birmaan) is de ontlasting er lastig uit te krijgen.
ik vroeg me af wie er ervaring heeft met dierenshampoo's en wat jullie de beste vinden?
paasnini

Re: shampoo voor een kat

Bericht door paasnini »

Oei lastige vraag omdat ik nooit echt de shampoo nodig heb gehad ondanks dat ik hier wel een eenvoudige van de dierenwinkel heb staan.

Daarnaast lijkt het mij wel raadzaam de dunne ontlasting aan te pakken. Heb je enig idee of die ontlasting volgt op bepaald eten? Is het maar eenmalig of houd het even aan? Wat eet de kat?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Leonie89 »

hij krijgt alleen royal canin indoor longhair.. zijn dunne ontlasting is echt sporadisch.. nog geen 5x per jaar denk ik.. en als het gebeurt is het ook maar 1 ontlasting dun (niet eens waterig).. maar met zijn lange haren blijft het wel in zijn vacht zitten..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Adriana »

heb geen ervaring met kattenshampoo maar ik vraag me af of het zoveel verschilt (in prijs wel denk ik) met babyshampoo..
en dan zou ik het ter plekke, met tissue en wat lauw water en heel klein beetje shampoo of vette zeep voor zeer droge huid, schoonmaken en niet de hele katzel in bad doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Zuri »

Hey,

Ik heb ook birmanen en ken het euvel. Ik gebruik eigenlijk nooit shampoo. Bij mij moeten ze even met het kontje onder de lauwwarme kraan en woel ik met mijn vingers door de vieze vacht. Het spoelt er zo uit. Daarna even drogen met een handdoekje en klaar is Sandra :)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Leonie89 »

@zuri ja dat doe ik de laatste tijd ook maar alleen water was dit keer dus niet genoeg ;)

@adriana met een tissue werkt echt niet.. ik begin altijd met een nat washandje, maar er is echt meer water bij nodig. hij vind het water niet erg, bleef de laatste keer gewoon in de wasbak zitten en alleen zijn kontje en achterpoten worden nat.. hij staat dan met zijn voorpoten tegen mij aan of op de rand van de wasbak..

maar babyshampoo kan dus ook? waar moet ik dan op letten? geen parfum zowieso neem ik aan, ver der nog iets?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Adriana »

zo zuiver mogelijk, liefst zonder loog en zo min mogelijk ontvettend.
ik denk dat de natuurmerken beter zijn dan de etos/kruidvat-afdeling.
op de zaterdag-markt in Almere staat iemand die heeft traditioneel gemaakte zeep uit de Provence en daarvan zou de navulling van de traditioneel gemaakte vloeibare olijfolie-zeep ideaal zijn. loogt en droogt niet uit en ruikt zo natuurlijk dat mijn katzels er dol op zijn (op de lavendelolie-variant trouwens ook...)
merk 'le petit marseillais' en als je meer gegevens wilt.. geef een seintje.
Kampen-Almere is in de buurt toch?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: shampoo voor een kat

Bericht door helskinky »

Ik heb voor Mio een babyshampoo, zo neutraal mogelijk lage ph en geen parfum. Je hebt ook aleppo zeep, dit is een natuurlijke zeep, zonder toevoegingen en geurtjes,werkt ook anti septisch .De baby shampoo heb ik juist voor deze ongelukjes gekocht ,maar ik houd nu ook zijn vacht rond zijn poeperd (haha) goed kort.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Sifra »

Ik heb gewoon Beaphar Pro Vitamin Kitty Shampoo voor noodgevallen. Het voldoet goed, maar ik kan het niet vergelijken met andere merken, want ik heb het zelden nodig.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Leonie89 »

@adriana.. ja ongeveer, hahaha

ik ga denk ik gewoon voor een natuurlijke babyshampoo.. als het niets is gebruik ik em zelf wel ;) qua prijs is het alsnog goedkoper dan een dierenshampoo..
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: shampoo voor een kat

Bericht door Gabriella van Dijk »

Hier ook een Birmaan! Ik gebruik gewoon babyshampoo, gekocht bij... eeeeh... even denken.... The Bodyshop volgens mij. Zeepvrij en niet geparfurmeerd! Prima en vachtje heerlijk zacht daarna!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Plaats reactie