katertje 13 weken dunne ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Ilovesiamesecats »

Je doet het hartstikke goed!!! Ik zei het al eerder: ik weet exact wat je nu doormaakt. Wat de oorzaak ook is, het komt vast goed!

En al zijn ze hier vanaf januari 95% van de tijd mooie sigarendraaiers, ik ben er nog elke keer blij mee :edance:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Dank je wel Ilovesiamesecats :-)

jeej! vandaag ook weer sigaren! :) Hij smult van de RC baby cat naast de 3 porties van 30 gr dieetvoer!
Cerna

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Cerna »

:eclap: :eclap: :eclap: VOOR BONO! :mmwhistle: :mmwhistle: :mmwhistle:
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

Superrrrrrr en een knf voor jou. Bono boft met zulk lief en zorgzaam personeel.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Dinky »

Blij dat het nu al twee dagen achter elkaar goed gaat :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door pearlsofpassion »

Juffie schreef:Zonet in de dierenwinkel geweest, maar daar hebben ze geen sensible variant voor kittens. En ook geen lamsvlees, enkel gevogelte/kip.
Ik ben nu met de RC baby cat naar huis gegaan, kleine brokjes dus langzaam aan gaan we opbouwen. Voor nu staat het dieetvoer absoluut op 1, daarnaast de brokjes.

Sanabelle heeft ook enkel "normaal" kittenvoer en geen sensible, wel voor de adult. De perfect fit is regelrecht de prullenbak in gegaan !

Das wel zonde. Je had er nog een asiel plezier mee kunnen doen. ;-)

Fijn dat hij het zo goed doet nu, hopelijk zit dit zich door. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Oh wat jammer! Als ik dat geweten had, was ik het gaan brengen. MAAR ik heb nog een zak hills en natural health en zakjes van Purina (die premium variant) Kan ik ze daar blij mee maken? ;-) Bono zijn kastje puilt uit van het voer dat hij niet krijgt, leuk hoor al die proefzakjes die je meekrijgt bij de dierenwinkels en de DA :-) maar ik wil voor Bono echt wel continu dezelfde voeding hebben vanwege zijn darmen.

Gister had ie per ongeluk een stukje boterhamworst van de kinderen weten te scoren, van de vloer :-( Zijn ontlasting was gisteren avond iets lichter van kleur (weer dat bruine als van de diarree, pindakaaskleur) maar wel in drolvorm. Vanmorgen vond ik weer 2 mooie donkere sigaren. Hopen dat de lichtere kleur veroorzaakt was door de worst van de kinderen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door pearlsofpassion »

De meeste asielen zijn blij met zowat alles.
Alles waar ze de dieren mee kunnen voeden, of andere gebruiksvoorwerpen.
Sommigen worden gesponsort, vb door RC, ik weet niet of die ook voer aannemen, maar het zou goed kunnen van wel. Misschien eerst even bellen om het te vragen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Dinky »

Is inderdaad best kans dat het daardoor veroorzaakt is ;)
En een asiel is over het algemeen altijd blij met wat ze krijgen ;) Als je twijfelt kan je altijd eerst met het asiel in de buurt bellen of ze belangstelling hebben mocht je bang zijn er voor niets heen te gaan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

Bij de filialen van Jumper hebben ze inzamelbakken staan.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Ik zal ze eens bellen, bedankt! Helaas hebben wij geen jumper in de buurt.
Bumbie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:37

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Bumbie »

[quote=juffie

jeej! vandaag ook weer sigaren! :) Hij smult van de RC baby cat naast de 3 porties van 30 gr dieetvoer![/quote]
Wat fijn dat het een stuk beter gaat.

Van de RC ga je geen spijt krijgen dat is gewoon goed voer maar dat had ik ook al in een eerder bericht gezegd.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Ik ben er zeker blij mee met RC! Bono maakt nog steeds mooie drollen. Helaas is ie wel helemaal wild wanneer wij gaan eten, of de kinderen aan hun lage tafeltje zitten en wil ie wel eens zijn neus erin duwen of restjes oplikken. Van de week een paar druppels melk van de kinderen van de grond... en die ochtend erna weer een dunne vlaai, s'avonds wel gelukkig normaal. Hij heeft echt gevoelige darmen maar dat had zijn oude baasje ons al verteld.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

En hij heeft weer diarree :-( Morgen bel ik de DA of ik de finidiar moet geven weer. Ik krabbel me achter mijn oren waar het aan ligt? Misschien toch de gourmet mousse? Want de combinatie RC en hill's dieetvoer ging prima! Ik ben de laatste dagen heel secuur geweest met kruimels opruimen en plasjes drinken van de kids weghalen.
Zouden het dan toch nog wormen kunnen zijn? Hij is 2 x ontwormd bij zijn vorige baasje, die laatste keer had ie overgeslagen omdat hij toen én prikje én diarree had...
Hoop het morgen van de DA te horen... Zo jammer, net nu dat we een vriendje erbij hebben gehaald voor hem...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door mittenslief »

het zouden best wormpjes kunnen zijn, wij ontwormen de kittens hier tot 12 weken wel 5 keer en dan elke maand. de kittens vreten hier echt alles op wat los en vast zit tot strontvliegen aan toe en gaan eigenlijk nooit daarvan aan de diarree, meestal is het toch wat stress wat op de darmpjes slaat en die van jouw is daar gewoon heel gevoelig voor, kijk je hebt dan wel een leuk maatje erbij voor hem maar het is toch anders en een beetje stressie, leg het gewoon even aan de DA voor en dan hoor je het vanzelf wel, ontworm wel met milbamax of vitaminthe van de DA en geen troep (Exil) uit de winkel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie