Kitten, bloed bij ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gulsum
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2012 16:05

Kitten, bloed bij ontlasting

Bericht door Gulsum »

Hallo,
ik heb een week geleden een kitten gekocht.
ze is nu 10 weken oud. Gisteren heb ik gezien dat ze diarree heeft, en nu zie ik dat ze bloed bij de anus heeft. Wat kan ik eraan doen? Ik heb de dierenarts gebeld, maar die zijn maandag pas weer open. Voor de diarree, moet ik haar laten vasten ? Maar dan heb je weer de bloed. Kan iemand me helpen ?
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: Kitten, bloed bij ontlasting

Bericht door Juffie »

ik heb ook een kitten met diarree en bloed en ben gister bij de DA geweest.
hij heeft een darmontsteking en heb pilletjes (stromygol) gekregen en daarmee moet het dinsdag over zijn.
Goed opletten dat ze genoeg drinkt, anders nat voer geven. Vasten lijkt mij niet goed. Ik heb van dit forum de tip gekregen om rijst met hardgekookt eigeel te maken en dat te geven (ik doe het naast de brokjes) Uitdroging controleer je op een velletje beet te pakken en los te laten. Als het overeind blijft staan of heel langzaam weer inzakt is je kitten uitgedroogd, het velletje moet meteen weer terugschieten.
heel veel sterkte! (ik weet me met mijn katje ook ff geen raad meer :-( )
Gulsum
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2012 16:05

Re: Kitten, bloed bij ontlasting

Bericht door Gulsum »

Bedankt voor de tip ik heb net gekeken, en.ze is niet uitgedroogd. Ik geef haar inderdaad ook nat voer, ik xal maar eerst even naar de DA gaan, ik hoop dat er niets geberurd tot maandag. Dankjwel
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten, bloed bij ontlasting

Bericht door Chiquita98 »

Als de diarree ook morgen aan houd zou ik wel een weekendarts bellen. Diarree kan bij kittens gevaarlijk worden ivm uitdrogen. Vasten is dus uit den boze. Zolang je kitten goed eet inderdaad aanlengen met extra vocht.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: Kitten, bloed bij ontlasting

Bericht door Juffie »

en hoe gaat het met je kitten?
Plaats reactie