angstige perzen

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Angel en Anyah
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2012 18:58

angstige perzen

Bericht door Angel en Anyah »

Hallo voor degene die dit lezen.

Wij hebben sinds 24 december 2 perzische vrouwtjes, ze waren toen 8 maanden. Ze waren heel erg bang bleek toen we thuis kwamen. In het begin gingen ze zich constant verstoppen, nu doen ze dat niet meer, mijn man krijgt van Anyah al kopjes, maar zodra ze handen zien zijn ze weg. Wij denken dat ze niet zijn gesosialiseerd door de vorige baas, zij haalde ze uit een kamer boven in huis. Maar Angel zit onder de klitten en vlooien en er moet nu dus echt wat gebeuren. Ik kan haar wel naar de dierenarts brengen maar dat is ook al zo wat en die vragen ook nog eens behoorlijk wat geld. Wie heeft er een goede tip.

Hartelijke groeten,

Ria
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: angstige perzen

Bericht door Adriana »

en toch en toch
zul je met ze langs een dierenarts moeten. namelijk voor een check en goed ontwormings- en ontvlooi-spul.
en als je ze al sinds 24 december hebt en ze hebben nog steeds vlooien, wat heb je intussen daaraan gedaan dan?......

perzen hebben heel wat onderhoud nodig, vacht borstelen en verzorgen bijvoorbeeld.
en je zult heel voorzichtig maar heel erg regelmatig met ze moeten proberen te spelen en te aaien/knuffelen en aan je handen laten wennen.
je dierenarts heeft telizen en/of zylkene of kijk eens naar de berichten over destress op de site via de zoekfunctie rechtsboven. en welkom op het forum!
zijn ze al wel gecastreerd? steeds krols worden is heel erg vervelend en belastend voor een poes en als ze ontsnappen dan komen ze gegarandeerd zwanger terug en missch ook nog besmet met een paar enge ziektes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Angel en Anyah
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2012 18:58

Re: angstige perzen

Bericht door Angel en Anyah »

Vlooien hebben ze net (ik las dat ik dat een beetje verkeerd heb geschreven), ze hebben hun inentingen gehad en zijn wel gestereliseerd. Ik heb hiervoor ook een pers gehad en ook altijd geborsteld, dat weet ik wel. Maar als een kat in de stress slaat laat die zich echt niet borstelen. Maar ik zal eens verder gaan lezen, dank je wel voor je reactie.
Ik weet dat het veel tijd nodig heeft bij deze beestjes maar je hoopt altijd dat het sneller kan.
Plaats reactie