kittens luisteren totaal niet radeloos.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door achtpuntzes »

het blazen in het gezicht van kittens is dus GEEN correcte methodiek.

ooit een moederpoes gezien die in het gezicht van haar kittens blies om ze te corrigeren?

dacht het niet :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Adriana »

paasnini schreef:..ik hoef geen katten in mijn gordijnen
Afbeelding oepssss..
Bolle: 'hier mogen we ook niet in de gordijnen, hè Maks...?'
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door nellebel »

ik gebruik de blaastechniek ook als ze op mijn bord eten willen kruipen. hee lzachtjes blazen, echt niet keihard of met geluid. guusje probeert nog steeds in de vissekom te hengelen soms, ik ga langs haar staan en vertel haar zachtjes alleen maar kijken he guusje. dat mag ze ook, maar zodra het pootje komt om te hengelen blaas ik heeeel zachtjes in haar snuitje. en ze stopt meteen. ze rent echt niet bang weg dan hoor, maar ze stopt en gaat verder alleen maar kijken. heb een beetje het idee dat misschien verkeerd wordt ingeschat hoe dit eruit ziet. mijn kat is er echt niet bang van, want ze blijft gewoon langs me staan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6832
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Dinky »

Het hangt er ook totaal van af hoeveel je ze wil corrigeren natuurlijk ;)
Adriana probeert aan te geven dat je ze niet alles moet willen verbieden, dat is iets anders dan totaal geen regels mogen stellen in mijn ogen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door achtpuntzes »

ik heb de proef op de som genomen, en twee van mijn katten zachtjes in het gezicht geblazen...

mijn Muffin was niet onder de indruk. geen reactie whatsoever.

bij mijn tijgetje wel, die deinsde achteruit, en keek echt zo van: "wat doe ik nou weer verkeerd."

mijn Minoes heb ik maar niet in het gezicht geblazen. die is nou eenmaal vrij gevoelig, en daarom durfde ik het niet aan.

misschien is het wel een manier om je kat regels bij te brengen, zie het voorbeeld Tijgetje, maar ik doe er toch niet aan mee, aangezien ik aan catproof doe en ze alles mogen :lol:
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
ramon
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 22:58
Locatie: Roosendaal

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door ramon »

hartstikke bedankt voor al jullie reacties en tips.
werd vanmorgen wakker en hadden ze de onderkant van mijn bank gesloopt :(
vind hun gedragspatroon heel vreemd in de ochtend vaak heeeel druk dan laat in de middag heeel rustig
en de avond weer heel druk en dan rond de nacht weer heeel druk (dan beginnen ze dingen kapot te maken).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6832
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Dinky »

Lijkt me dan toch het beste om de spullen die ze niet kapot mogen maken buiten hun bereik te houden (cat-proof ruimte).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ramon
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 22:58
Locatie: Roosendaal

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door ramon »

de spullen die we buitenbereik kunnen houden, houden we buiten bereik maar we kunnen moeilijk heel de huiskamer leeghalen;). ik zal eens op het forum gaan zoeken naar of mijn huis "Catproof" is
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Adriana »

ramon schreef:vind hun gedragspatroon heel vreemd in de ochtend vaak heeeel druk dan laat in de middag heeel rustig
en de avond weer heel druk en dan rond de nacht weer heeel druk (dan beginnen ze dingen kapot te maken).
dat is het normale ritme van kittens en jong volwassen katzels..
katachtigen jagen in de schemering en afhankelijk van hoeveel prooi wordt er tussendoor uitgebuikt of niet. overdag is het te warm en laten de prooidieren zich niet zien en katzels knappen dan ook een uil en veel van dat gedrag zit nog steeds in onze huiskatzels, hoe 'gedomesticeerd' sommigen denken dat ze intussen zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door paasnini »

nellebel schreef:ik gebruik de blaastechniek ook als ze op mijn bord eten willen kruipen. hee lzachtjes blazen, echt niet keihard of met geluid. guusje probeert nog steeds in de vissekom te hengelen soms, ik ga langs haar staan en vertel haar zachtjes alleen maar kijken he guusje. dat mag ze ook, maar zodra het pootje komt om te hengelen blaas ik heeeel zachtjes in haar snuitje. en ze stopt meteen. ze rent echt niet bang weg dan hoor, maar ze stopt en gaat verder alleen maar kijken. heb een beetje het idee dat misschien verkeerd wordt ingeschat hoe dit eruit ziet. mijn kat is er echt niet bang van, want ze blijft gewoon langs me staan.
Ja precies zo doe ik het ook.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Chiquita98 »

Inderdaad de kittens vertonen een normaal ritme. Vraag me af of je uberhaupt wel veel van katten weet?? Want dan raad ik je aan om dit forum eens goed door te spitten of te gaan googlen hoe katten nu precies in elkaar zitten en hoe ze zich gedragen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Chiquita98 »

De onderkant van mijn bank is ook al lekker aan gekrabt........ach ja. Jammer dan!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door nellebel »

enne de onderkant van de bank...zo ziet mijn bovenkant van de bank er ook uit. gijs hier kan ook van de ene kant van de bank naar de andere kant rennen, maar dan via de onderkant. guusje gaat bovenlangs of via de zijkant.
je kunt niet alles weghalen uit huis maar dat hoeft ook niet. probeer te genieten van je katjes en als dat lukt worden je spullen minder belangrijk. heeft vooral mijn man ook veel moeite mee gehad. die zag met lede ogen aan hoe hier veel werd vernield. niet bewust kapot maken, maar hoeveel planten al niet zijn gesneuveld omdat ze per ongeluk de pot van de vensterbank duwen bijv.
ik maak me niet meer druk om de bank, jammer dan, er wordt hier geleefd. mijn lederen zitpoef zit vol krassen, erg jammer ,maar ja, ik geniet enorm van mijn katten, en dan kopen we maar een keer nieuwe meubels. dat is ook een gedeelte van catproof maken. accepteren dat niet alles splinternieuw kan blijven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6832
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Dinky »

Zelfde hier met de stoel die bij de bank hoort :P
En dan heb ik niet een kitten in huis maar een poesje die bij aankomst 5,5 jaar was (nu net 6 jaar geworden).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door pinguin »

Over het opvoeden van kittens is al genoeg geschreven. Ik ben het helemaal met mijn voor gangers eens. Heb hier ook nog een jonge niet luisterende kat. Hij mankeerd echt niks aan zijn oren dat weet ik heel zeker. Maar hij heeft toch besloten niet te luisteren naar mij en lekker te doen wat hij zelf wil. ;-)
Maar als ik je berichten goed lees vraag ik me echt af hoeveel je van katten weet? Als dit je eerste katten zijn vraag ik je echt om eens goed rond te lezen op het forum en als je vragen heb ze gewoon stellen ;-) .
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie