iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Cerna

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door Cerna »

RomieJj schreef:Bedoelen jullie nou dat het geen echte brit is? Of komt het omdat hij zich nog ontwikkelt? Ze hebben wel een officiele stamboom en een europees paspoort.
Wanneer jij het een mooie kater vindt, laat je dan niet weerhouden. Er zijn Britten en Britten en de een vindt het slankere type mooi en de ander houdt meer van een gedrongen (cobby) Brit.
De moeder van Jip is ook vrij tenger zag ik op de foto, maar heeft wel CH (Champion) voor haar naam staan, dus dat zit wel goed.
Ik val op de forsere Britten (al is onze Noa ook vrij tenger) en zal dus al snel een Brit te mager vinden.

Maar: laat je door mijn smaak niet van de wijs brengen. Jij vindt hem mooi en dat is het voornaamste.
Mooie point-katten heeft cattery Cabriole, maar ik zag dat zij geen kittens heeft op dit moment en zij heeft ook nooit cinnamon-point. Maar je zou een kijkje op de site kunnen nemen ter vergelijking. (http://www.cabriole.nl/)
RomieJj
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door RomieJj »

Bedankt voor je reactie! Ik vind het inderdaad een plaatje hihi. Hij is inmiddels al wat groter, en wordt ook al wat forser, wat ik zelf ook wel heel erg mooi vindt! Ik denk dat Jip over 6 weken gezellig hier komt wonen als het aan ons ligt! Zondag hebben we een laatste gesprek en door jullie reacties is de twijfel weggenomen! Hartelijk dank hiervoor!
Babs 1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2012 15:10

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door Babs 1 »

Ik vind jouw Britje mooi hoor, als kitten verschillen ze ontzettend, voor het moment heb ik een Brit lilac point , hij blijft toch slanker dan mijn vorige effen Brit , dat was een blauwe Brit !
Ik heb nog al gehoord van de cattery's dat een pointje slanker is dan een effen kleur van Brit, ook de vacht voelt anders aan , mijn pointje heeft een iets stuggere vacht !!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door nellebel »

ohhhhh jip wat een dotje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
RomieJj
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door RomieJj »

Nou we hebben de knoop doorgehakt hoor! Jip komt bij ons wonen! 18 augustus komt hij ons verblijden! jullie allemaal bedankt voor jullie reacties!!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door Chiquita98 »

Wat leuk! Dat word nog een lange maand dan zeg. Jip is mooi en ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als ie volwassen is. Lekker nu ook genieten van de voorpret. Mooi hoor zo'n brits korthaar.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door Cerna »

Dat vind ik altijd zo erg wanneer je een raskat koopt. Ga je naar het asiel, zie je een leuke kat, kun je hem gelijk meenemen. Maar bij raskatten moet je altijd wachten en dat wachten duurt zoooo lang!

Wanneer Jip er is verwachten we wel een update hoor! :-P En foto's natuurlijk, heel veel foto's want een cinnamon-point is nog vrij uniek (cinnamon sowieso; is nog zo'n nieuw kleurtje). Ben zo benieuwd!
RomieJj
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: iemand ervaring met raskatvereniging BCF?

Bericht door RomieJj »

Dat ga ik zeker doen! duurt inderdaad nog lang haha! gister nog weer even wezen kijken en het is echt een pracht beestje en echt super lief! Denk dat hij heel goed met onze Geertje overweg zal kunnen! Ik hou jullie op de hoogte!
Plaats reactie