Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Bericht door Amargareta »

Hoi,

Ik ben écht ten einde raad. Ik heb sinds 2 weken mijn katertje Momo. In het begin verliep alles vrij moeizaam; nieuwe omgeving, gescheiden van broertje en zusje,.. Hij was heel de dag aan het huilen. Daarom dat ik dacht: ik haal er lekker een vriendje bij. Sinds Bailey bij ons is ging het stukken beter, hij was lekker aan het spelen, at en drank heel goed, was zindelijk, kortom, het ging perfect.
Nu, sinds 2 dagen had ik wat veranderingen in Momo zijn gedrag opgemerkt: hij gaf veel over (eerst brokjes, dan enkel gal), hij at veel minder, ging niet op de kattenbak, speelde niet meer met Bailey en zat eigenlijk heel de dag gwn op zen kont neer voor zich uit te staren. Ik dacht dit is niet normaal. De DA meteen opgebelt, deze is langsgeweest en zei dat ik me geen zorgen moest maken. Hij had geen koorts (38.7) en de DA zei dat het hoogstwaarschijnlijk iets is dat Bailey (hij komt nl. uit het asiel) iets had binnengebracht. Hij heeft hem 2 spuitjes gegeven voor de zekerheid: eentje met antibiotica en een ander om de symptomen te bestrijden. Verder moest ik hem gwn 3 x daags een spuitje met Primperan geven tegen het braken. Nu zijn we toch al enkele daagjes verder en ik zie maar amper vooruitgang. Hij geeft wel niet meer over, drinkt terug water en eet een héél klein beetje van zijn brokjes. Verder zit ie nog altijd op zen kont, gaat niet meer op de kattenbak en wilt absoluut niet spelen. Heeft iemand dit al meegemaakt? Alvast bedankt!
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Cerna

Re: Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Bericht door Cerna »

Ik zou denken aan verstopping wanneer hij niet op de bak gaat en daar kun je behoorlijk ziek van zijn met alle bovengenoemde symptomen.
Heeft de dierenarts gevoeld of er ontlasting zit? Ik zou onmiddellijk overleggen want zo'n kitten is zo kwetsbaar. Ik neem aan dat men in België ook wel weekenddiensten heeft? Krijg je misschien gelijk een second-opinion.

Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Bericht door Adriana »

hoe oud is kater MoMo? je zou hem zachtjes kunnen borstelen van kop naar kont om te masseren. of met een warm beetje vochtig doekje kunnen masseren.
en wat eet Mo precies en als dat alleen harde brokjes zijn dan moet je rapido op goed nat kittenvoer overgaan..
net zoals Annet denk ik aan verstopping en ik denk ook dat er beter gevoeld en gemasseerd moet worden door een dierenarts missch om een prop in beweging te krijgen.
en ik zou niet al te lang wachten want hij heeft er duidelijk last van en dat is niet gezond.
die spuit antibiotica begrijp ik absoluut niet.. want hoezo?? hij had beter wat laxerends in zijn bekje kunnen spuiten..
dus indd zo snel mogelijk langs een weekendarts want deze aanpak is niet goed en het probleem moet zo snel mogelijk worden opgelost!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Als een kitten lusteloos is dan is er iets aan de hand. Ik snap die spuit ook niet zo goed. Ik merk dat heel veel artsen heel snel met antiiotica klaar staan(ik ben er zelf ook een aantal x ingetrapt) Nooit te lang zo door blijven sukkelen want kittens zijn zo kwetsbaar. benieuwd of je vandaag de weekendarts geraadpleegd hebt.
Ik ga er trouwens vanuit dat het hier om een kitten gaat(is dat ook wel zo?)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Bericht door Amargareta »

Ja, Momo is geboren op 29 april dus hij is wel vrij jong. Ik schrok er ook van dat ie zo snel antibiotica kreeg want pas een week daarvoor had hij zijn inenting gekregen tegen kattenziekte. Hij zei dat het een voorzorg was omdat Bailey uit het asiel kwam (deze zat met een hoest en dat zou volgens de DA nog een verschijnsel zijn van kattenziekte), vandaar die injectie. Nu ben ik inderdaad overgeschakeld naar natvoer en het gaat al veel beter, heb ook voor de zekerheid een tweede kattenbak gezet (mss dat ie er niet meer op wou door Bailey) en dat gaat ook terug vlotjes. Hij voelt zich in ieder geval al stukken beter :D Bedankt voor jullie raad!
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Overgeven, lusteloosheid, weinig of nooit naar kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Fijn zeg!! Maar als het overgeven blijft zou ik nog wel alsnog even de da bellen. Kun je nagaan ook hoe iets kleins als een 2e bak erbij zetten kan helpen he?
3 maandjes is hij nu dan das inderdaad nog heel jong. Lekker genieten van de kleine momo
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie