Kitten moeite met poepen.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door mittenslief »

valerie dat heb je nu eens heel goed en duidelijk op geschreven hopelijk dat TS dit nog leest maar ik ben bang van niet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door mittenslief »

valerie dat heb je nu eens heel goed en duidelijk op geschreven hopelijk dat TS dit nog leest maar ik ben bang van niet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
erocs
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2012 01:50

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door erocs »

Ik wil toch nog even reageren, gezien er ook positief word geantwoord.
1 van de kittens is overleden helaas, terug naar de dierenarts geweest en paraffine gekregen om de opstopping te verhelpen..

Ik ben bang dat we tegen deze ziekte niet opgewassen zijn en het zijn en blijven jonge katjes ondanks het feit dat ik een dierenvriend ben en er zeker al het geld voor over heb om ze te redden is het zeker na al de moeite die ik gedaan heb, wat meer dan de helft meer is dan ik hier vermeld.. is het gewoon klote dat ze allemaal doodgaan...

ik heb er nu nog 1 over van alle katten die daar geboren zijn.. 1 levende !!
Maar nu heeft deze ook een of ander rare vouw in zijn vel, ik kan het geen eczeem noemen maar het voelt als een winkelhaak, alsof hij is opengescheurd en dat is genezen, zon litteken zeg maar...

hij is actief en speels, zelfs een groot kreng :P maar blijf me zorgen maken gezien dit de enige is die nog leeft van alle katten die daar vandaan komen, en katten is net onkruid, dus ik maak me niet voor niets zorgen !!!
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door Ilovesiamesecats »

Katten is net onkruid?? :shock: :eshifty:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door castratenkoor »

Hele rare opmerking ja......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door nellebel »

hoop dat je hiermee bedoelt dat ze nogal sterk zijn en niet snel laten merken als ze erg ziek zjin of pijn hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door Chiquita98 »

De hele voorgeschiedenis voorspelt niet veel goeds. Ik hoop echt dat je ene katje het nog gaat redden, maar zijn start is ronduit slecht geweest. Een zo'n jong kitten laten vasten 2 dagen is funest voor al zijn organen. Hopelijk blijft dit geen zorgenkatje. Vooral voor het katje vind ik het dan zielig, want die moet zich dan steeds zwaar ziek voelen.
Dat van dat onkruid vind ik ook een beetje een rare opmerking. Ik hoop ook dat je bedoelt wat Wendy schrijft.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door Rosalie123 »

Even een andere vraag over poepen en mijn kitten...
Nu is het al twee keer voorgekomen dat er een keutel onder haar kontje bleef hangen, die vastzat in een lange haar (en dus echt 5 cm onder haar gat bleef hangen...) Die haren zijn denk ik van mijn weelderige haardos, en eet ze dus blijkbaar op van de grond ofzo? Elke keer heb ik de keutel voor haar verwijderd omdat het haar zelf niet lukte, en ze had er daarna geen last meer van.

Maar ik vraag me af of het kwaad kan dat zij van die lange haren ook opeet, en of dit vaker voorkomt?
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door Mirjam86 »

Als ze teveel lange haren binnen krijgt zou het wel eens in de weg kunnen gaan zitten van binnen.
Maar ik heb ook wel eens een ''keutel aan een touwtje" gevonden nadat een kat mijn haar naar binnen had gewerkt. In wat voor periode waren die twee keer? Vlak achter elkaar?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door Rosalie123 »

Ik denk 2 keer in 1 maand tijd...
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
erocs
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2012 01:50

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door erocs »

Foute start misschien in dit topic...

Ik ben een kattenmens en ik weet dat katten niet makkelijk overlijden, vandaar onkruid in de positieve zin.
Wij hebben alles gedaan wat we konden en hebben er heel wat dierenarts bezoekjes opzitten bij verschillende dierenartsen, maar helaas is tony overleden doordat hij niet kon poepen.

De andere kat leeft nog wel, flink levendig net als tony, maar ik ben bang dat dit ook van korte duur gaat zijn omdat er een stuk huid los hangt, ik omschrijf het nu als een stuk losgescheurd huiddeel dat rond lijkt te zijn ter grootte van een gulden.

Ik maak me gewoon zorgen gezien er in deze omgeving geen dierenarts zit die het bij het rechte eind heeft, dat is alles.

Ik ben bang dat het hele nestje aan een bepaalde ziekte is gestorven, buiten dat zijn wij ook niet echt fit en ons zelf sinds wij deze katten hebben wij lopen allebei ook op onze tenen met al deze sores, verdriet en onwetendheid.

Het doet me veel dat dat hele nestje is gestorven en zeker nu tony er ook niet meer is.

Maar om terug te komen op de andere met problemen, deze ongeveer ronde beschadiging, loszittend huid is niet goed en daarmee ga ik zeker naar de dierenarts maar ik vroeg me af of dit kwaad kon en of iemand hier ervaring in had..

Ook wil ik toch mededelen dat ik het fijn vind dat er toch mensen zijn die me begrijpen, honderden euro's neertellen voor een dierenarts die het fout doet is niet goed dan voel je je ook mooi afgekapt.
Buiten dat zijn 11 kittens bij een moeder te veel, maar je gunt ze toch een kans en ik begrijp goed dat iemand die de wegen hierin niet kent dit besluit genomen heeft.

Groetjes Erik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door nellebel »

erik, ik denk dat je er weinig aan kunt doen. het hele nestje was ziek, je hebt je best gedaan voor tony en ik hoop ta de andere het red, maar het klinkt niet goed. geen idee wat het kan zijn, maar die arme dreumes moet toc hveel pijn hebben als het vel loshangt.
vreemd dat niet duidelijk is wat ze gemankeerd hebben en waarom het hele nestje dood gaat.
meer als je best kun je niet doen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Kitten moeite met poepen.

Bericht door paasnini »

Als je het beschrijft als rond ga ik denken dat het beestje mogelijk (ook) last heeft van schimmel. Krijg wel de indruk dat je in een omgeving met veel veeartsen woont.
Plaats reactie