guusje nogmaals ontwormen?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door nellebel »

ik dacht dat guusje mogelijk wormen had. ze braakt heel af en toe een haarbal. laatst kreeg ze inktvis en braakte ze erna en leek het dus een platte spagetti die eruit kwam. zo zag ook de inktvis eruit. echter deze week braakte ze weer een haarballetje, maar weinig haar en er leken weer kleine stukjes witte platte spagetti tussen te zitten.
Nou heb ik haar ontwormd, maar DA adviseerd om over 2 weken haar weer te ontwormen als ze echt wormen heeft. ik kon dat in de ontlasting zien. stel dat ik niks kan zien, zou ik haar dan toch ontwormen nogmaals? of kun je bij worminfecties echt duidelijk de wormen zien.

ik verdenk haar op zich ook wel een beetje omdat ze normaal eet, en toch vrij slank blijft. ik stop haar al vaker stiekum snackjes toe omdat extra eten niet gebruikt, maar wel snackjes.
ze heeft dontal gekregen als ontworming
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou inderdaad na 2 weken nog een keer ontwormen voor de zekerheid.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door nellebel »

dank je dinie. ben eigenlijk neit zo van al die rommel, maar wil ook geen risico met haar nemen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door castratenkoor »

Bij twijfel, en dat is nu het geval, is het advies ontworming herhalen.
Nee ik ben ook niet van onnodig gif toedienen.
Maar een kat kan zelfs overlijden door wormen, als je daar niks/niet genoeg aan doet.
Heb ik meegemaakt, een lichtrode kater, zat zo stampvol wormen dat ik kon blijven ontwormen.
Het bereikte de kern op de een of andere manier niet.
Was ook een gevonden nest, wat te laat mensen zag.
Hele trieste afloop met hem. Hij heeft het niet gered.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
beaner
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2012 17:06
Locatie: Groningen

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door beaner »

Ik heb zelf mijn grote vriend een paar keer moeten ontwormen. Hij was zo verwaarloosd door de mensen waar ik hem vandaan had gehaald, dat hij echte explosies van wormen had. Na 4 keer (echt teveel ik weet het, maar het lukte niet in 1 keer) was hij eindelijk wormenvrij.

Ik gebruik zelf wel liever Exil, omdat dat ook op de markt is voor de gevoelige kat.

In dit geval zou ik het wel doen, stel je voor dat je niet alles ineens hebt? En niet alle soorten wormen zijn zichtbaar in de ontlasting.

Boks (pootje op je hand) van Ezio en succes gewenst!
Boks! (oftewel pootje op je hand) van Ezio Drago en zijn minion Sabina :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door nellebel »

exil gebruik ik echt niet. rotzooi. heb er ooit een kat mee ontvlooit werkte voor geen meter, en hier teveel verhalen over doodzieke katten.
ik haal mijn ontwormingsspul netjes bij de DA. ben een veel te grote schijtlijster wat dat betreft en betaal liever iets meer als risico´s lopen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door castratenkoor »

Dat heeft niks met schijterig zijn te maken. Dat zie ik alleen als verstandig. Ontvlooien en ontwormen kun je beter doen met middelen van de dierenarts.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
paasnini

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door paasnini »

Geen Exil inderdaad en bij zware besmetting zou ik voor Panacur gaan.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door nellebel »

ik zie nog steeds geen wormen, maar ze begraaft haar drolletjes goed, dus als ik die opgraaf zitten ze helemaal vol grit. ik ontworm haar toch maar voor dezekerheid over 2 weken nogmaals. ze hebben beide helemaal geen last gehad van de ontworming dus dat durf ik wel aan.
nou hopen dat ik het er fatsoenlijk in krijg. die pillen zijn veel te groot om in te nemen en guusje heeft een neus voor pillen onder het eten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: guusje nogmaals ontwormen?

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan ook op internet wormtestkits bestellen. Op barfplaats wordt dat vaak gedaan, dus als je het zou willen, zou ik kunnen navragen waar je het kan bestellen.
Je moet dan een beetje onlasting in zo'n test doen en dan kan je zien of er wormen aanwezig zijn of niet. Zo kan je heel gericht ontwormen, enkel als het ook echt nodig is.

Als je interesse zou hebben hoor ik het wel. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie