Prijzen chip

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Moesje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2012 17:12

Prijzen chip

Bericht door Moesje »

Op dierchip.nl kun je zien wat chips ze kosten.
Bijvoorbeeld 200 stuks zonder paspoort € 695,15(incl. BTW) = 3,48 per stuk
en 200 chips met paspoort € 993,65(incl. BTW) = 4,97 per stuk
Stel me zo voor dat dierenartsen grotere aantallen bestellen en nog goedkoper uit zijn.
Dus de prijzen zie ik op deze site, lees zeker in combinatie met andere behandelingen rijzen de pan uit.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prijzen chip

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
heb je wel eens nagedacht over de prijs van een portie friet?
zet daar de kostprijs van olie, aardappel, pietsie zout en wat gas om te verhitten tegen aan en waar kom je dan uit?
een dierenarts heeft moeten doorleren, een praktijkruimte en apparatuur inrichten en investeren in wat andere zaken.. en oh ja, hij/zij moet ervan leven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Prijzen chip

Bericht door castratenkoor »

Dat vergeten mensen inderdaad vaak, de dierenarts heeft inkomen nodig = dus winst.
Assistente werkt ook niet gratis, huur/koop praktijk kost veel geld.
En zoals Adriana al aangaf, de studie heeft ook veel geld gekost.
Dierenarts heeft ook recht op salaris voor gewerkte tijd en uren.

Zoals ts redeneert, rederen mensen ook vaak over tandartsbezoek. "Hij heeft alleen gekeken, daar betaal ik geen 40 euro voor" schrijven ze dan.
Dus als de tandarts 8 uur per dag alleen controles en foto's beoordeeld, hoeft hij niks te verdienen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
bugsy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2012 13:13

Re: Prijzen chip

Bericht door bugsy »

Mijn DA in Den Haag vraagt 120,- voor het chippen van mijn katertje, en dit is met korting, normaal 130,- euro :roll:
Dit vind ik toch wel tegen het onbeschofte aan...
Weet iemand een DA in Den Haag die ietwat normalere prijzen hanteert
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Prijzen chip

Bericht door Jessica2802 »

Dat is wel erg prijzig... Ik heb 36,89 betaald (inclusief btw). Vaak hebben dierenartsen de prijzen op hun website vermeld.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prijzen chip

Bericht door Adriana »

welke postcode? of ongeveer waar in Den Haag woon je?
euro 120,- alleen voor het inbrengen en leveren van een chip -als het klopt - is nogal overdreven!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Prijzen chip

Bericht door achtpuntzes »

zo, 120 euro voor alleen chippen.... schrik me eigen kapot.

bij ons op het dierenasiel betaal je iets minder voor een chip, en dan krijg je er ook nog een geholpen kat plus entingen bij... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Prijzen chip

Bericht door Chiquita98 »

Juni is chipmaand!! Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen.

Dierenartsen verdienen trouwens niet echt heel veel hoor. En ik heb wel geld over voor mijn diertjes. Geld gaat eerder naar hun dan naar mezelf
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Prijzen chip

Bericht door nellebel »

hahaha inderdaad bij ons ook. je koopt een chip voor €55,- en krijgt er een gratis geent katertje bij met een kortingsbon voor castratie ook nog (als dit nog niet is gebeurt)

onze guusje heeft zelfs 2 chips. die per ongeluk gechipt terwijl dit al was gebeurt.
trouwens vergeet niet om je chip ook te registreren, anders heb je er nog weinig aan. kost €4,95 per kat (guusje dus dubbel, want ik heb beide chips geregistreerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
bugsy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2012 13:13

Re: Prijzen chip

Bericht door bugsy »

Ik denk dat de DA inderdaad een fout heeft gemaakt.
Heb net telefonisch contact gehad met de assistente en deze vertelde mij dat het chippen 45 euro is, en mocht ik in Den Haag wonen krijg ik nog 20 euro korting deze maand. Aangezien ik in Rijswijk woon zal ik 45 euro moeten betalen, maar ok dat is nog acceptabele prijs. De DA zit aan de Pasteurplein in Den Haag en zit aangesloten bij de 'Kring'.
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Prijzen chip

Bericht door Rosalie123 »

hoi! Hier nog een Rijswijkse,
Ik ga Bagheera a.s. donderdag laten chippen in Wateringen, maar ik weet nog niet wat dat kost. Ik zal het even laten weten tzt
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Henkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2011 13:29

Re: Prijzen chip

Bericht door Henkie »

een jaar of 4 geleden heb ik ook iets van 40 euro betaald voor het chippen van Henk. Registreren deed de dierenarts, ik moest dan een formulier invullen. Was dus inbegrepen. Ik vond dat echt niet duur, ookal was ik met 5 minuten weer buiten...
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Prijzen chip

Bericht door Rosalie123 »

Vandaag bij DA geweest (dierenkliniek Wateringseveld), voor chip en tweede inenting. Chippen was 43 euro (korting van 10 euro vanwege chipmaand), en de inenting was 47 euro.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Plaats reactie