Ontvlooien/ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Hay Lin
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2012 17:10

Ontvlooien/ontwormen

Bericht door Hay Lin »

Ik heb vandaag een nieuw kitten opgehaald (maandag word ze 9 weken en ze is 750 gram).

Ik heb bij de dierenwinkel frontline gehaald en Exil (ontwormingsmiddel). Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik een kitten heb van 750 gram (hij vroeg er zelf naar).

Nu lees ik op de beide verpakkingen dat het dier tenminste 8 weken en/of 1 kilo moet zijn voordat ik dit mag gebruiken... Moet ik teruggaan, of moet het wel kunnen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou daar geen risico mee nemen. Dan dus of teruggaan of wachten tot ze een kg weegt.
En niet beide middelen tegelijk gebruiken dan bombardeer je haar met teveel gif.
Heeft ze echt vlooien? Zo niet dan hoed je ook niet te ontvlooien.

Ik meen me te herinneren dat er mensen slechte ervaring hebben met Exil.
Rechtsboven met de zoekfunctie kun je info inwinnen.

Ik heb even voor je gezocht - nee Exil moet je absoluut niet geven!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Hay Lin
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2012 17:10

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door Hay Lin »

Bedankt voor de tips! Ik ga dan maar even terug maandag.. Slechte dierenzaak! Ga ik niet weer heen..

Het kitten heeft wel vlooien, ze had het over nestvlooien toen ik haar ging ophalen.. Maar ontvlooien heeft denk ik niet super veel haast, ik kan het maandag ook doen, toch?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door pinguin »

Vlooien zullen voor het kitten niet erg prettig zijn. Ik zou haar toch zo snel mogenlijk onvlooien. Maar dan wel met de juiste en geschikte middelen!!!!! Anders wachten tot maandag. je zou in de tussentijd ook kunnnen proberen de vlooien en handmatig uit te borstelen en de vlooien verzuipen in water met afwas middel.
En misschien anders maandag even met kitten en al langs de dierenarts voor de zekerheid om helemaal te laten na kijken. En gelijk de juiste ontwormingsmiddelen te halen. Milbemax bij voorbeeld.
Nestvlooien daar heb ik nog nooit van gehoord. Als mamma kat gewoon regelmatig was behandeld voor vlooien verklein de kans al een heel eind voor het kitten. Voor zo ver ik dat weet
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door Chiquita98 »

Langs de dierenarts inderdaad. Meteen checkup laten doen en goed ontwormingsmiddel mee laten geven en wrs kan de dierenarts een vlooienspray gebruiken
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Poezevrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jun 2012 01:01

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door Poezevrouwtje »

De bestaan vlooien en ontwormen pipetjes in een die de hals moet aan brengen. Is makkelijker dan je maar een pipetje te gebruiken in plaats van 2. Vraag even aan je DA of deze de ook voor kitten zijn.
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden. :cry: Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 😿😿
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door Sifra »

Bedoel je Stronghold? Dat kan inderdaad voor kittens gebruikt worden, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door Sannie_xx »

Ik meen mij te herinneren dat ik destijds bij Zooey ook nog geen pipetjes o.i.d. mocht gebruiken omdat ze nog niet zwaar genoeg was, toen kreeg ik van de DA een spray - ook van frontline meen ik mij te herinneren. Die mocht wel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ontvlooien/ontwormen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook liever wat bij de dierenarts halen in plaats van bij de winkel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie