Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Kelly weet je inmiddels al meer? Hoop op goed nieuws!

Bedankt om het te vragen :-)


We zijn net terug van de dokter: ze vond dat Karel er heeeel goed uitziet, zijn vocht op peil, zijn vacht heel goed, hij was op 3 weken 400 gr bijgekomen dus dat was ook heel goed :-D.

Er is bloed getrokken voor een volledig nieronderzoek, maar dat ga ik dus morgen maar weten...
't is spannend, ik hoop zo dat hij minstens stabiel gebleven is...
Alhoewel de kans bestaat dat hij door de opstart van Fortekor wel gestegen is natuurlijk...

Nog 1 dagje in stress zitten :-O

Met de andere poezies alles ok??
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door margali »

Gefeliciteerd! als Kareltje er zo goed uitziet en aangekomen is dan zou je mogen verwachten dat de uitslag ook goed is ... maar dat moet je natuurlijk wel morgen nog even horen ;-)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Klinkt goed allemaal! Maar kan me goed voorstellen dat je nog erg zenuwachtig bent voor de uitslag. Heel veel sterkte nog even en hopelijk goed nieuws blijf voor je duimen!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

joepie! net zoals Nina komt Karel intussen aan en 400 grs is niet niks!.. , dus ook hij neemt voedingsstoffen op en dat is een heel goed teken.
hoop dat je morgen bovendien een beetje goeie uitslag krijgt, maar dit is al geweldig!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Spannend hoor, Kelly!! Ik ben erg benieuwd :)! Zo te horen gaat het erg goed met hem.

Nina gaat morgen naar de dokter. Ik hoop wat meer duidelijkheid te krijgen over wat het nu precies is.. Ze ziet er nog steeds erg goed uit en ik heb ook het idee dat ze weer wat is aangekomen. Maar morgen wordt ze dus gewogen bij de dierenarts.
Ze eet prima. Op dit moment is ze helemaal weg van HappyCat nierdieet.. dat is ook het enige wat ze wil, naast Beaphar koolvis natvoer en af en toe ook Hills KD natvoer.
Ze eet er in ieder geval goed van :D
Alleen net, toen kwam ze binnen en ging ze gelijk eten. Ze at redelijk veel. Toen kort daarna ging ze twee keer braken. De brokjes kwamen er voor een deel uit, en er zaten grassprieten tussen.
Is dit ernstig? Ik heb niet het idee dat ze misselijk is, want ze zat heerlijk te eten. En vrij snel na het overgeven begon ze weer opnieuw te eten!

ik ben benieuwd naar wat de dokter morgen gaat zeggen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

nee, dat is niet zo ernstig, dat overgeven. dan heeft ze gewoon te veel tegelijk naar binnen gekregen en al die droge brokjes liggen wat ongemakkelijk op de maag.
ben ook wel benieuwd naar wat je morgen van je da hoort..
maar voorlopig eet en drinkt ze goed en ongeacht de waardes is dat toch echt het belangrijkste!!
Laatst gewijzigd door Adriana op 14 jun 2012 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door margali »

Als er grassprieten gegeten worden kun je er meestal donder op zeggen dat er gekotst wordt. Vraag is natuurlijk of er gras gegeten is wegens misselijkheid (hoeft niet). Daarom liet ik gras nooit onbeperkt staan want anders bleven ze eten, en dus kotsen, en dat is voor die maag niet goed. Nog even los van het feit dat er geen voer opgenomen wordt.
Sommige katten houden gewoon geen maat met gras eten, en sommige doen het omdat ze misselijk zijn, en soms een combo van die twee
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

starr schreef: Is dit ernstig? Ik heb niet het idee dat ze misselijk is, want ze zat heerlijk te eten. En vrij snel na het overgeven begon ze weer opnieuw te eten!.
Patiaan had dit ook vaak, wel zonder gras geteten te hebben, en vooral bij droge brokjes waarvan heij veel en snel at. Had bij hem niets met misselijkhied te maken, maar gewoon met te snel eten. Alleen schrik je hier nu extra van je denkt meteen dat het met de nieren te maken heeft! hoeft dus helemaal niet, Patiaans ureum was al die tijd normaal, en toch braakte hij dus ook zijn eten uit.
Probeer te zorgen voor kleinere hoeveelheden, meer verspreid over de dag, maar mis. is dit al gezegd, kan nu even niet terug lezen ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door margali »

Inderdaad is te snel teveel eten ook een reden om te kotsen. Maar als ik groene grassprietjes ertussen zag was ik altijd opgelucht: oorzaak gevonden en normaal. Zodra je dat iedere dag gaat vinden is er natuurlijk m.i. iets mis ...
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

nee hoor, dit was de eerste keer sinds lange tijd. Nina heeft het wel eens eerder gedaan, ook toen ze nog geen nierprobleem had.. maar ja, nu schrik ik toch meer van alles als er maar net iets anders gaat dan normaal ;)
ze heeft weer gewoon goed gegeten, en de net lag ze buiten lekker te rollen in het zonnetje. :D en zich uit te rekken.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Kelly heb je inmiddels de uitslag? Heb aan je gedacht hoor vandaag, hoop dat je goed nieuws hebt..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

De dr belde net: al bij al redelijk goed.

Zijn creatine was met 10 gestegen, wat eigenlijk heel weinig is met de opstart van fortekor, omdat die zo hoog stond.
Zijn ureum is van 400 (voor infuus) naar 180, nog veel te hoog, maar al heel erg gedaald.
Zijn rode bloedcellen zijn van 14 naar 25 % gestegen, wat heel goed is.
Alleen zijn fosfor is van 7 naar 9 gestegen. Maar dat kan te verklaren zijn omdat ik dat over zijn vyo deed zonder te laten inwerken... ofwel moet hij renalzin ipv ipakitine krijgen...

Dus op zich goed nieuws, niet schitterend, want geen daling
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

K ben dit met gsm aan 't doen, wat niet super gaat ;-).

Maar als we dan volgende maand op vakantie gaan, gaat karel aan t infuus en wie weet, gaat er 100 crea af of zo?!...

K ben al blij dat 't geen 6 of 700 is... k had er zoveel schrik voor!

En met de rest alles ok??
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

k zou zeker met renalzin aan de slag gaan want die fosfor moet als de wiedeweerga omlaag!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Het is redelijk stabiel gebleven dus op de fosfor na.. Te hoog fosfor is niet goed, inderdaad zoals Adriana zegt direct aan de renalzin! Heb je dat al in huis? Echt snel mee beginnen hoor, te hoog fosfor veroorzaakt verdere nierschade..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie