Krabpalen en klimmeubelen
Re: Krabpalen en klimmeubelen
Wij hebben er 1 uit de Bananaleaf serie. Meysam is er dol op en hij was goed en makkelijk in elkaar te zetten. Erg stevig ook. Zodra ik een foto kan maken zal ik hem hier plaatsen 

wij hebben onze krabpaal gekocht bij dierenvilla
hier een foto

hier een foto

Ik had hier wat neergezet wat naar een ander topic moest, maar kan het niet verwijderen zonder dat ik hier wat neerzet. Bij deze dus.
Mijn lawaai-tijger op zijn krabpaal :3
heb tegenwoordig een kokosmat in het midden tussen de poten liggen (dat blauwe hoekje rechtsonder is de mat). Vind ie heerlijk om aan te krabben

heb tegenwoordig een kokosmat in het midden tussen de poten liggen (dat blauwe hoekje rechtsonder is de mat). Vind ie heerlijk om aan te krabben

en dit is ons kasteel voor layla.
Een vriend van ons moest verhuizen naar Breda en kon de krabpaal niet meenmen... dus voor een symbolisch bedrag van 20 euro mochten we 'm overnemen..
Layla is d'r erg blij mee
Nu nog een groter huis voor ons waar ie minder in de weg staat haha.

Een vriend van ons moest verhuizen naar Breda en kon de krabpaal niet meenmen... dus voor een symbolisch bedrag van 20 euro mochten we 'm overnemen..
Layla is d'r erg blij mee

Nu nog een groter huis voor ons waar ie minder in de weg staat haha.

- Chiquita98
- Tijger
Zoo das een koopje voor zo'n mooie grote krabpaal. Ik wil ook wel een grotere, maar heb ook een klein huisje. Hoewel die van mij ook niet echt heel klein is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
gelukkig hadden we het geluk dat hij er gewoon van af moest.. hoe dan ook.
Tja soms staat ie hier ook wel een beetje in de weg...maar ach.. je went er ook wel weer aan
Tja soms staat ie hier ook wel een beetje in de weg...maar ach.. je went er ook wel weer aan

Ja waar kopen jullie die krabpalen/krabmeubelen? Ik kijk mijn ogen uit!! Zoveel diversiteit!!
Ik heb wel 1tje gezien bij de huisdiersuper... Maar die ik zag is redelijk duur (200 euro) en ik ben bang dat die krabpaal niet in gebruik wordt genomen straks als ik die zou kopen... Ik wil in ieder geval niet meer dan 200 euro aan een krabpaal uitgeven :P
x
Ik heb wel 1tje gezien bij de huisdiersuper... Maar die ik zag is redelijk duur (200 euro) en ik ben bang dat die krabpaal niet in gebruik wordt genomen straks als ik die zou kopen... Ik wil in ieder geval niet meer dan 200 euro aan een krabpaal uitgeven :P
x
Een leven zonder katten is niks meer...
- Chiquita98
- Tijger
@poezcat. Kijk eens op www.zooplus.nl
Daar hebben ze heel veel krabpalen en goedkoper dan in dierenwinkels
Daar hebben ze heel veel krabpalen en goedkoper dan in dierenwinkels
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Ik heb er eentje via marktplaats gekocht, was een nieuwe. Heel groot ding voor 80 euro! In de winkel 2x zo duur... denk wel dat het een afgekeurde was want twee trapjes hadden een scheur in het hout, maar daar hebben we geen last van.
en wat je ook kunt doen is één of twee telescooppalen bij Zplus kopen en daartussen met wat Gamma en creativiteit en handigheid loopplanken e.d. maken. de krabton diogenes kan er ook onder..

pag 3 van het grijstijger-fotoalbum

pag 3 van het grijstijger-fotoalbum
Ja dat is zeker ook een mooie oplossing! Helemaal te maken zoals je zelf wil.
Of je haalt gratis een kartonnen buis bij de tapijtzaak op en wikkelt er kilometers sisal omheen. Jammer dat sisal vrij prijzig is
.
Of je haalt gratis een kartonnen buis bij de tapijtzaak op en wikkelt er kilometers sisal omheen. Jammer dat sisal vrij prijzig is

in de aanloop naar het bedenken van deze constructie hadden we eerst een versie met twee stevige palen (tuincentrum), die omwikkeld werden met goeie kwaliteit sisal.
.......... niet te betalen! en het omwikkelen is een kl .. werk waar je draaierig en doodmoe van wordt.
die twee telescooppalen waren niet zo duur en in combi met de regenpijpconstructie richting plafond staan ze nog steeds als een huis. terwijl daar dagelijks 2 x bijna 5 kilo achter elkaar overheen sjeest/reest/klimt/klauwt en knokt.
en de diogenes op verhoging functioneert prima als krabmuur. de huidige grote diogenes is hoger en zou gewoon op de grond kunnen.
de kubussen worden hier gebruikt om speeltjes in op te bergen want de katzels wilden er een tijdje alle drie tegelijk in. alleen Enzo ligt er nog wel eens in, de bengels liggen er liever bovenop.
.......... niet te betalen! en het omwikkelen is een kl .. werk waar je draaierig en doodmoe van wordt.
die twee telescooppalen waren niet zo duur en in combi met de regenpijpconstructie richting plafond staan ze nog steeds als een huis. terwijl daar dagelijks 2 x bijna 5 kilo achter elkaar overheen sjeest/reest/klimt/klauwt en knokt.
en de diogenes op verhoging functioneert prima als krabmuur. de huidige grote diogenes is hoger en zou gewoon op de grond kunnen.
de kubussen worden hier gebruikt om speeltjes in op te bergen want de katzels wilden er een tijdje alle drie tegelijk in. alleen Enzo ligt er nog wel eens in, de bengels liggen er liever bovenop.
ik kan een krabton van iemand overnemen met de doorsnee van 30cm.
de meeste kraptonnen die ik in de winkels zie zijn 40 of zelfs 50cm doorsnede.
is 30cm wel groot genoeg voor 2 HTK katten?
de meeste kraptonnen die ik in de winkels zie zijn 40 of zelfs 50cm doorsnede.
is 30cm wel groot genoeg voor 2 HTK katten?
Het belangrijkste bij een krabton is dat hij stevig staat. Hoe groter het oppervlak hoe steviger hij zal staan (in combinatie met de hoogte want hoe hoger hoe instabieler natuurlijk).
Weet niet of het mogelijk is om te kijken voordat je hem overneemt?
Dan kan je kijken hoe stevig hij staat.
Groot genoeg is hij wanneer je HTK katten zich volledig kunnen strekken wanneer ze aan het krabben zijn. Omtrek zegt daarover niet zoveel
Weet niet of het mogelijk is om te kijken voordat je hem overneemt?
Dan kan je kijken hoe stevig hij staat.
Groot genoeg is hij wanneer je HTK katten zich volledig kunnen strekken wanneer ze aan het krabben zijn. Omtrek zegt daarover niet zoveel