kat moet binnen spelen na verhuis

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

kat moet binnen spelen na verhuis

Bericht door Freya13 »

Zaterdag zijn we (eindelijk) verhuisd. Alles is vlot verlopen en de katten doen het best goed. Ze zijn nog een beetje voorzichtig, maar ze gaan volop op verkenning in het nieuwe huis.
En nu begint natuurlijk het moeilijkste: ze moeten een hele tijd binnen blijven. Cis en Pruts zijn al wat 'op leeftijd' en voor hen is dat niet echt een probleem, maar Suzy is een poes van 1 jaar ... en die barst van de energie. Ik heb uiteraard wel wat kattenspeelgoed (zo'n rail met een balletje in, een aantal muisjes, een kruiptunnel), maar ik ben nog op zoek naar iets waar ze echt haar energie mee kwijt kan.

Laserlampjes, is dat iets? Kunnen ze daar echt achter rennen?
Eventueel andere ideetjes zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: kat moet binnen spelen na verhuis

Bericht door sven0503 »

ik speel hier altijd met Layla en Rodin met zo'n verenpakketje aan een hengeltje...( ze zijn ook ong. 1 jaar )

als ik die een kwartier door de kamer slinger, dan liggen ze mooi 3 uur voor pampus daarna en zijn ze ook weer de energie kwijt.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat moet binnen spelen na verhuis

Bericht door Sifra »

Pas wel op met laserlampjes: niet te vaak mee spelen en te wild mee heen en weer zwaaien. Ik sprak een kattentherapeute die al een paar katten in haar praktijk had met gestoord gedrag door overmatig spelen met laserlampjes.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat moet binnen spelen na verhuis

Bericht door nellebel »

ik heb aan mijn eetkamerstoelen linten en touwen hangen met muisjes eraan. sommige zijn van elastiek (van zo'n hengel) dus die blijven bij elke tik heen en weer wiebelen. daar zijn ze hier hele avonden mee zoet.
laserlampje vinden ze heerlijk, maar dan kan ze alleen spelen als jij er bent. guusje is dol op veren, die neemt ze mee en verstopt ze onder een kussenrol of de gordijnen en dan gaat ze steeds opnieuw vangen. die kun je omhoog gooien en dwarrelen dan langzaam naar beneden, groot succes hier.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie