Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door Chiquita98 »

Jazeker is hij bang. Hij (her) kent jullie gewoon niet meer. Ik zou hem eerst gewoon lekker met rust laten. Hij heeft nogal wat meegemaakt. Gewoon her en der wat bakjes voer en water neer zetten. Laat hem eerst maar weer wennen aan zijn huis en dan went ie ook vanzelf weer aan de mensen in het huis
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door jennli »

Wat fijn dat hij terug is! Lekker binnen houden hoor! Hij is super bang, is ook niet niks wat hij heeft meegemaakt! Geef hem de tijd. Hij zal jullie echt wel weer gaan vertrouwen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Alperen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 mar 2012 15:16

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door Alperen »

Okay, dankje iedereen, ik dacht even dat er wat mis was met hem :O maar nu ben ik ook beetje gerust :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door Adriana »

begrijp je dan werkelijk niet dat je geliefde kat door het oog van de naald gekropen is? hij heeft een botsing met een auto achter de rug, is opgevangen/van de straat geplukt door verschrikkelijk lieve mensen en de dierenambu en het asiel. daar is hij geopereerd en gered. heeft nog pinnen in een ? achterpoot?

maar heeft een verschrikkelijke klap achter de rug en het is nog maar de vraag of ie er verder lichamelijk niks aan overhoudt.
euro 100,- voor opvang, voer, onderdak, castratie, ontwormen, vaccineren, onderdak en operatie... is inderdaad een schijntje en je hebt het grootste geluk van de wereld dat je 'Boris' weer terug thuis hebt.

Boris zelf vertrouwt de rest van de wereld niet meer en daar hoor jij vrees ik ook bij. het zal vrij lang duren denk ik voordat hij weer onder het bed uit is. ga er maar naast liggen en laat hem aan jou snuffelen. heel voorzichtig aaien en laat hem zelf bepalen hoe ver hij wil gaan..

en in tegenstelling tot wat jij denkt.. hij is doodsbang en onzeker.. er is heel veel mis met hem na die klap en zijn buitenervaringen (angsten, geen eten, geen schuilplaats/onderdak, mogelijk agressieve katers in de buurt en dus vechtpartijen), en dat is allemaal het lot van een ongecastreerde kater die naar buiten gelaten wordt...

knuffel hem heel voorzichtig te pletter als hij dat wil en reken in maanden en niet in dagen voordat hij weer een beetje zijn oude ik begint te worden..
en reken erop dat hij nooit meer zal zijn wat hij was voor de klap en ontberingen ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door pinguin »

Mooi verwoord adriana. Ben het helemaal met je eens.

Ik hoop dat je de kat de tijd geeft om van deze enorme klap te herstellen. Als dat ooit nog gebeurd. En kijk ook eens verder op verder op het forum er staan heel veel tips en trucks hoe om te gaan met een angstige kat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
paasnini

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door paasnini »

Verwennen met zijn favoriete eten en vooral met RUST laten. Laat hem naar jou toekomen maar ga hem niet zelf pakken.Dan zal hij waarschijnlijk na lange tijd jou en jullie weer gaan vertrouwen.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door achtpuntzes »

heej,

fijn dat je je kat weer gevonden hebt. na al die tijd !

erg leuk dat ik dat nog meekrijg, want ik ben hier niet zo vaak meer.

geef het de tijd, de kat went vanzelf wel weer...

veel plezier met je kater, en laat hem niet weer ontsnappen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door BillyJean »

Net als 8.6 lees ik hier niet veel meer, maar wat een fijn bericht dat je kat weer terug is. Nu komt er een moeilijke periode aan, ik hoop dat je kat weer genoeg vertrouwen krijgt om een fijn leven te krijgen, want dat heeft ie wel verdiend na alles wat er is gebeurd.
Geniet van 'm.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Alperen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 mar 2012 15:16

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door Alperen »

Dankje BillyJean,

Hij krijgt inderdaad wat vertouwen in mij, eigenlijk omdat ik om de half uur hem even check, en voedsel en kattenmelk geef, en hij durft nu ook beetje naar beneden te komen, en dan is die 5 minuten later weer in mijn kamer, maar hij went eraan :)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat Vermist (Tuxedo Kat-2jaar-Niet Gecastreerd.

Bericht door jennli »

Dat gaat dan al vooruit. Prima! Bij onze Pjotr die doodsbang uit het asiel kwam heeft het uiteindelijk anderhalf jaar geduurd voordat hij zich helemaal op zijn gemak voelde. Nu is hij een tevreden en blije kat die zelfs ontspannen rondloopt als er bezoek is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie