Lowie niest, maar is verder normaal.. wat kan dit zijn?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Lowie2011
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2012 12:18

Lowie niest, maar is verder normaal.. wat kan dit zijn?

Bericht door Lowie2011 »

Onze 10 maanden oude kater is sinds een 3-tal dagen aan het niezen. Hij heeft doorheen de hele dag niesbuien. We zijn gisteren met hem naar de dierenarts geweest en nu moet hij antibiotica nemen gedurende 2 weken. De dierenarts heeft ons wel niet verteld wat Lowie kan hebben opgelopen.
Mij lijkt het niet op de niesziekte. Lowie is voor de rest speels en hij eet goed.
Heeft er iemand ervaring met deze situatie?
Kan het een reactie zijn op een antibiotica-spuitje dat hij vorige week heeft gekregen?

Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Lowie niest, maar is verder normaal.. wat kan dit zijn?

Bericht door Livewithlouis »

Hey! Waarvoor kreeg hij de vorige week antibiotica?

Het kan een allergische reactie zijn, maar niesziekte ligt wel meer voor de hand hoor. Praktisch alle katten hebben wel een vorm van niesziekte in hun bloed. Die hoeft niet per se tot uiting te komen, maar bijvoorbeeld bij een lage weerstand door een ander probleem wel de kop op steken.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Lowie niest, maar is verder normaal.. wat kan dit zijn?

Bericht door kansarmedieren »

Hebben ze ook in de neus gekeken, ik heb hier vorige week ook zoiets gehad. Mijn poes begon ook te niezen echte niesbuien geen vieze ogen geen snotneus. Ik dacht al in de gaten houden misschien een grassprietje en ja hoor een paar dagen geleden zag ik opeens wat uit haar neus hangen een lange grasspriet ik heb het er voorzichtig uit gehaald en opgelost...... niet meer niezen. Het komt er niet altijd vanzelf uit dus hou het in de gaten.........
Plaats reactie