Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door falkosan »

als je een hor heb die precies in de deur pas zou dat helemaal prima zijn. wel zorgen dat die goed vast zit en als ze echt furieus is de deur dicht doen en later weer proberen. heel veel succes en hopelijk kan je al je katten lekker zelf houden, maar je zal wel geduld moeten hebben.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Chiquita98 »

Ach wat naar als 2 van je katten het niet goed kunnen vinden met elkaar. De herintroductie met een hor vind ik een heel goed idee. Ik zou Lotje niet zomaar weg doen. Je kan ook altijd nog een gedragsdeskundige erbij halen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Oh, die extra kamer zit al een hor.. Noïe is zo met andere katten.. Ze is de baas, Roxie kan daar wat beter mee omgaan, die haalt wel uit. Noïe is wel weer heel lief met mensen en kleine kindjes, die kunnen echt alles met dr doen, zonder dat ze ook maar een keer uithaalt. Ik hoop dat het gaat lukken, mischien als Lotje wat tot rust is gekomen en ik ga dat proberen met een hor, bijt ze mischien wel van dr af :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het er wel mee eens dat het mij ook lijkt dat Noie het probleem is.
Ik begrijp best dat je haar niet weg wil doen, maar dat wil niet zeggen dat je moet doen alsof het Lotje's schuld is.
Ik zou dan ook Noie in de bench doen. Zij is diegene die een probleem maakt.
Maar goed, dat vind ik...

Hoe gaat het eigenlijk tussen Roxie en Noie? Want anders, als je ze niet bij elkaar kan houden, zou ik Lotje en Roxie samen proberen herplaatsen. Noie zou duidelijk het gelukkigst zijn met geen katten in huis en Lotje en Roxie hebben wel wat aan elkaar.

Maar je kan het uiteraard eerst nog een kans geven. Ik vind het echter vreemd dat Noie echt gaat aanvallen. Ik denk dan ook niet dat Lotje in een bench steken het probleem gaat oplossen. Zolang ze daarin zit, zal Noie haar wel gerust laten, geen bedreiging, maar als ze terug los gaat, wat gaat er dan gebeuren? ...
Maar je kan het wel proberen natuurlijk.
Ik denk echter dat Noie gewoon geen andere katten wil en accepteert. En dat kan je niet zomaar afleren...
Als het nu al 6 jaar is, heb ik er niet zoveel hoop meer op...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Adriana »

ben het eens met Valerie en heb die ervaring hier thuis ook..
ooit 10 jaar lang met een schurende relatie gezeten tussen poes Muze en kater MoMo, soort van gewapende vrede met af en toe oorlogje.
pas toen het vanuit de poes helemaal fout liep en de kater niet meer dorst te eten en door het huis sloop moest ik ingrijpen en de poes is herplaatst en was met een paar maanden helemaal gelukkig met tuin en oude mevrouw. ze hebben elkaar bij wijze van spreken doodgeknuffeld..
en nu ik naast Enzo twee broertjes heb, zie ik hoe het ook kan en wat een vrolijkheid en warmte en rust!
nee, ik heb er een hard hoofd in en katzels kun je niet uitleggen dat ze lief voor elkaar moeten zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door falkosan »

het is vervelend om te zeggen maar mijn voorkeur gaat ook uit naar lotje en roxie bij elkaar als die het prima met elkaar kunnen vinden en noie lijkt mij een kat die het liefste alleen is daar ze ook niet echt vriendelijk tegen roxie is. is dit echt al zoveel jaar zo?
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Lotje zit niet in een bench laat dat even duidelijk zijn, ze heeft een hele grote kamer voor dr zelf.. en daar is ze alleen overdag.. savonds is ze gewoon bij mij. Roxie ligt de ene keer bij Lotje en de andere keer haalt ze uit naar Lotje, ditzelfde doet ze bij Noïe.. Maar goed, dat is geen ruzie, dat doen katten wel eens..

Noïe valt Lotje sinds kort zo aan.. dat was eerder nooit, daarom snap ik het ook niet zo goed.. Noïe is sowieso wel een dominant katje, en ze haalde wel eens uit, maar echt zo dr op springen is sinds een paar weken.

Als ik Noïe alleen in een ruimte laat, en ze hoort mij, blijft ze net zo lang schreeuwen en tegen de deur krassen, tot ik haar pak.. Ik kan niet eens "alleen" douchen zonder dat ze me volgt en jammert voor de deur. Lotje daarentegen vind het heerlijk op die kamer, ze geeft alles kopjes, ze speelt weerk, ze ziet er veel opgewekte uit..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, als het nog maar recent is kan je een herintroductie overwegen.
Het kan zijn dat het terug leefbaar wordt.
Ik blijf er wel bij dat Noie waarschijnlijk gelukkiger zou zijn zonder andere katten in de buurt, maar goed. Ze kan het ook wel overleven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Chiquita98 »

Als het sinds kort is dan is er misschien wel wat gebeurd? Komen ze buiten eigenlijk?
Als Noie het niet fijn vind alleen op zo'n kamer zou ik daar ook niet voor kiezen. Hoe gaat het nu dan nu je Lotje apart hebt met een hordeur er tussen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Mijn katten komen niet buiten.. En er is ook niets anders dan normaal.. Mischien is het een fase?

Lotje heb ik de laatste weken niet meer zo blij gezien.. Normaal ligt ze de hele dag! Zodra ik nu op die kamer kom, geeft ze kopjes, ze "praat" weer tegen me.. speelt zelfs. Nou, het lijkt mij dan, dat ze zich een stuk gelukkiger voelt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Adriana »

lotje is van een heleboel stress af en voelt zich veilig in een voor haar overzichtelijke ruimte.
en dat is al reuze winst. en zij vindt zichzelf daar blijkbaar niet zielig.
het verdraagt elkaar niet en daar helpt geen lieve moeder aan..
en het zijn altijd lastige keuzes die je zelf het beste kunt maken want jij kent de ins en outs..
heb ook nog bedacht dat destress van huisdierendokter missch een beetje hulp voor lotje kan zijn. zoek via de zoekfunctie of kijk anders even op de site voor een uitgebreide beschrijving. destress is plantaardig en niet verslavend en er zijn een aantal katzels, waaronder mijn Enzo en Sproet van pinguin enorm van opgeknapt.
en er is ook zylkène en telizen via medpets en da als destress niet werkt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Chiquita98 »

En kan Noie haar ook zien via de hordeur? En hoe gaat dat?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

@Adriana Oke, dankje! Ik hou het even in de gaten. Tot nu toe heeft ze weer het hoogste woord daar op die kamer.. En heb haar 2 nachten meegenomen, omdat ik het anders te zielig vond. maar gister toen ik thuis kwam en haar wilde ophalen, was ze heel aanhankelijk maar toen ik zei, ga je mee? ging ze aan de andere kant van de kamer zitten.. Dus volgens mij vind ze het prima daar :) Heb de computer daar neergezet, zo kan ik mijn aandacht beter verdelen!

@Chiquita98 Heb Noïe gister voor de hordeur gezet en Noïe snuffelde gewoon, nu was het Lotje die ging blazen en uithalen..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Adriana »

hihi, soort van living apart together!
ze beschouwt haar kamer als haar territorium en voelt zich daar kennelijk voldoende op haar gemak om van zich af te bijten en dat via de hordeur duidelijk te maken!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Chiquita98 »

Dat is wel positief. Ze kan dus wel voor zichzelf opkomen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie