Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Hallo!

Heb een beetje rondgekeken, en veel gezien over ruzie makende katten, maar dat is met nieuwkomers.

Mijn situatie zit zo;
Ik heb 3 katten, Lotje (11) Noïe (6) en Roxie(5)
Ik heb Lotje destijds bij mijn ouders weg gehaald omdat ze telkens aangevallen werd door de andere katten van mijn moeder.. Ik had Noïe toen net een paar maanden.. Ben toen verhuisd en Roxie erbij genomen. Nu is Noïe heel jaloers, loopt mij overal achterna, en als het even kan ligt ze bij me. Ze heeft het nooit zo met de andere katten gehad, maar Roxie slaat wel van haar af.. Lotje daarentegen doet helemaal niets. De situatie is nu zo erg dat Lotje niet van haar slaapplek kan lopen zonder aangevallen te worden door Noïe.. Zo zielig, ik moet haar voer brengen, en naar de kattenbak brengen, ja dat kan natuurlijk niet de hele dag. Met als gevolg dat ze niet in de kattenbak plast. Weet niet meer wat ik hiermee aan moet.. Ben nu aan het denken om Lotje naar een ander gezin te doen. Zonder kids, zonder katten, en waar ze de volle aandacht krijgt.. Maar als er een andere oplossing is, hoor ik dat heel graag.. Want wil haar natuurlijk het liefst zelf houden!

Groetjes,
Roos
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum1
wat een nare situatie en wat verdrietig voor Lotje.
dat moet ook niet te lang duren, ze gaat haar plas en ontlasting waarsch ophouden en zal vermageren door de stress en het niet voldoende eten.
kun je haar in de tussentijd niet een eigen kamer geven?
ik ben bang dat ik niks kan bedenken dan plaatsing bij een rustig liefdevol gezin waar ze helemaal tot haar recht komt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Dankje!

Ja, ik kan haar wel een extra kamer geven, maar dat vind ik ook weer zo zielig.. dan wordt het een klein kamertje, waar ze zich ook eenzaam zal voelen. Ze wordt ook aangevallen als ik erbij zit.. Ja, ik ben natuurlijk niet zo snel als een kat. Dus grijp meestal te laat in.

Ben bang dat haar wegbrengen inderdaad de beste oplossing is.. Denk dat ik het erger vind dan zij zelf, want dit is natuurlijk geen leven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Adriana »

ze zal daar niet eenzaam zijn.. ik denk dat dit een mensengevoel is. nu is ze vooral doodsbang en dat is niet goed voor haar gezondheid, bovendien kan ze onzindelijk worden en door het ophouden van plas blaasgruis ontwikkelen.
zij zal helemaal opbloeien, weet ik zeker.. en missch toch wel hoe eerder hoe beter...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Ja.. Ik voel me heel schuldig namelijk.. Maar zou het nog erger vinden als ik haar weg moet doen.. Dus ik ga straks de extra slaapkamer (die ook nog groot is) klaarmaken, eten, drinken, kattenmandje, kattebak. En hopelijk bloeit ze dan op. Alles beter dan in angst leven toch?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Adriana »

dat is heel lief van je.. en lotje zal dat heel erg waarderen. kan ze daar naar buiten kijken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door falkosan »

de oorzaak is natuurlijk noie, maar die had je al. die is niet zo gek op andere katten maar daar schiet lotje niets mee op.je kan lotje in een andere kamer zetten maar dat is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing, want dat kan ook geen jaren duren. ik zou als ik jou was terwijl lotje in die andere kamer zit naar een goed huisje zoeken waar lotje de enigste kat is. omdat lotje ook bij je moeder werd aangevallen is het beter als zij de enigste kat in huis is want dit zijn van die schuchterige katten die niet van zich afbijten en daardoor altijd de dupe zijn, en dat is heel erg zielig. heel veel succes.
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

@Adriana Ja, ze kan naar buiten kijken :) Kamer is groot, dus ze heeft daar alle ruimte :)

@falkosan Ja, heb er zelf ook al aan zitten denken. Ik ken haar natuurlijk al wel 11 jaar, waarvan ik haar 6 jaar zelf heb.. Met mn andere kat kan ze wel, die gaat altijd bij haar liggen. Mischien kan ze naar familie. Laat haar eerst even tot rust komen op de andere kamer.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door nellebel »

sorry maar snap eigenlijk niet zo goed waarom lotje dan weg moet? want noie is toch degene die ruzie zoekt met de anderen? al is roxie hier niet van onder de indruk.
gaat het tussen roxie en lotje wel goed? roxie kan lotje natuurlij kwel wat zelfvertrouwen hebben gegeven en dat is jammer als dat weer mis loopt.
misschien is noie wel makkelijker te plaatsen omdat die wel van zich afbijt. en misschien moet noie wel als enigste geplaats worden en lotje en roxie weer bij elkaar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door falkosan »

misschien is het inderdaad makkelijker om noie een ander plaatsje te geven inplaats van lotte. ik dacht dat lotte pas bij je was maar die is al 6 jaar bij je. dan zou ik ook voor een ander plaatsje gaan voor noie.
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen, heb ik Noïe opgehaald.. Ik had toen zelf geen katten.. Ik ging kijken en wilde eigenlijk de grootste van het nest, maar ik pakte haar en ze wilde niet meer bij me weg.. Mijn eerst eigen katje, ik was ZO blij, aangezien ik erg veel moeite had bij mn ouders weg te gaan. De betekenis van Noïe is ook troost. De band tussen ons is zo sterk.. daar komt niemand tussen! Lotje was van mn ouders.. ik heb haar daar weg gehaald omdat ze werd aangevallen door de andere katten van mijn ouders.. Ik had Noïe toen al een paar maanden..

En dat is dus de reden dat ik Noïe niet weg doe..

Lotje heeft nu dr eigen kamer.. Alleen zijn is ze wel gewend, aangezien ik normaal overdag ook niet thuis ben. En s'avonds ook regelmatig weg ben. Enige verschil is nu dat ze vrij rond kan lopen. De kamer is groot. Hele grote ramen dus ze kan naar buiten kijken. En volgens mij is ze heel blij.. Ze was net als een dolle aan het rond rennen.. heeft op de kattenbak gezeten, ze heeft gegeten! En nu slaap ze in dr nieuwe mandje. En omdat ze nog moest wennen, heb ik er de hele middag bij gezeten.. het is natuurlijk niet zo dat ik haar continue alleen laat.. zodra het kan ga ik met mn laptopje erbij zitten..

Ik laat haar eerst even een paar dagen tot rust komen.
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door falkosan »

is het misschien een optie als de rust er weer is een bench op lotte haar kamer te zetten en dan noie daar een klein poosje inzetten. kijk wat er gebeurt. doe dit eens een paar weekjes achter elkaar en in de bench een doekje waar lotte veel op lig. misschien hebben ze gewoon een verkeerde start gehad. mocht dit goed gaan dan zou je de boel om kunnen draaien, dus lotte in de bench bij noie. (wel er bij blijven)

het is het proberen waard omdat je ze eigenlijk allebei wil houden. maar ze mogen elkaar beslist niet meer aanvallen want anders komt het niet goed.
Rooss
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mei 2012 10:35

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Rooss »

Klopt, wil ze heel erg graag houden! Ben natuurlijk stapel gek met allemaal!

Maar als Lotje wat rust heeft ga ik het proberen! Dankjewel!

Lotje is nu helemaal door het dolle.. Ze is zo blij, ze speelt, rent, doet gek! Heel erg leuk om te zien!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door pinguin »

Ik zou er eerder voor kiezen elkaar opnieuw te laten kennen door middel van een hor. Dan kunnen ze alle 2 vluchten of toenadering zoeken. Een kat in een bench kan niet vluchten en ik vraag me echt af of zo iets kan werken bij een her indroductie?

Maar voorlopig zou ik lotje de komende weken tot rust laten komen. En lekker laten opbloeien zo alleen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door nellebel »

ik zou de introductie dan inderdaad ook anders aanpakken en niet via ee nbench aangezien lotje zich dan helemaal in het nauw gedreven voelt. maar daar staat genoeg over geschreven op het forum. komende tijd even lekker inlezen en dan op hoop van zegen.

ps snap nu waarom noie niet weg kan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie