FIV-kater Solo eet heel slecht

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
paasnini

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door paasnini »

Als ik het zo lees, zou het mij niet verbazen als Solo pancreatitis heeft, alle kenmerken die je schrijft en dat hij zo goed reageerde op de Metrazol (en die afwijkende leverwaarde). Als hij goed eet en afvalt kan het goed zijn dat hij de voedingsstoffen niet meer goed ipneemt. Misschien zijn enzymen een optie om te proberen?
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

@Adriana : Bij welke supermarkt haal je die yoghurt? Is dat misschien die Griekse? Hij krijgt bij ons geen grote hoeveelheden yoghurt hoor, het zijn echt maar likjes. Maar als hij wat meer vetten en eiwitten binnen zou kunnen krijgen én er geen diarree van krijgt zou dat alleen maar fijn zijn natuurlijk.

@Paasnini : Ik heb er vaker aan gedacht dat hij wellicht pancreatitis zou kunnen hebben. Maar zou dan zijn ontlasting niet anders moeten zijn? Solo zijn ontlasting is sinds de Metrazol weer helemaal genormaliseerd, mooie stevige drollen en niet overdreven veel. Mijn hond had op een gegeven moment een verdenking op EPI en haar ontlasting was die typische vettige, geelachtige ontlasting die daarbij hoort? Ik zou natuurlijk eens Zymoral kunnen proberen, het kan geen kwaad toch? En ik kan het in een capsule doen want over zijn eten gaat hij het zeker niet opeten. ;-)
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Adriana »

het zijn kleine potjes (150 gr) met twee kleuren blauw/witte opdruk
tekst Katharos, Giaourti Agno, Yoghurt Griekse stijl.
die hele tekst is een beetje onzinnig vind ik want het wordt gemaakt door de zuivelmaatschappij Nijkerk (nl) http://www.wereldyoghurt.nl en als ik er tegen kan en dat lukt al maanden, dan zitten er eiwitten in die goed zijn omgezet en dat geldt ook voor het melksuiker.
het is het vijfde potje van onder (10% vet) in het merkenoverzicht/menu bij proposities/merken van Katharos
er zijn ook grote bekers en die zijn het niet en daar kan ik niet tegen. en wat me bij nog geen enkel product is gelukt: ik kom er op aan!
ik kan het hier (DHaag) kopen bij Jumbo en Hoogvliet. AH heeft wel grote bekers met Griekse yoghurt als opschrift en die zijn het niet (want migr.. gmbl)

en ontzuurde vitamine c koop ik bij een vitamineshop maar t kan denk ik ook via internet. dat is poeder waar niks aan is toegevoegd. ik geef minder dan een speldenknop en bij malaise twee keer per etmaal. Mo (diabetes/nierpatient) heeft er veel baat bij gehad en je kon het duidelijk merken aan energie en activiteiten.
via da kan ook met injectie maar dat is geen begaanbaar pad voor jullie. missch wel even overleggen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Dankjewel voor de info Adriana!

Ik durf geen vit C. te geven omdat Solo gelukkig géén blaasproblemen heeft en ik weet dat je door het geven van Vit C. blaasproblemen in de hand zou kunnen werken door verzuring van de urine. Maar omdat jij het hebt over ontzuurde vit C. is dat met die van jou wellicht niet het geval? Hij krijgt al wel dagelijks vit B complex, waar hij erg van opgeknapt is in de zin dat hij toch actiever werd.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

ik vind je vechtlust zo dapper. Ik weet dat solo en mijn flippie heel speciaal waren, en dat de band die je met zo'n beestje opbouwd zooo bijzonder is, maar als ik nu lees dat dit je 2e katje is. knap hoor. ik kan het nu nog steeds niet aan om een FELV katje te adopteren en dan praat ik met adopteren puur een financiele bijdrage (want je krijgt de kat niet mee naar huis). dat komt me nog te dicht bij. hecht me ook veel te snel aan zo'n beestje.
Ik gaf flippie weerstand druppels. hierop heeft ze met haar chronische niesziekte en continue AB het 7 maanden gered (zonder AB!!!)
Onze guusje die wat astma heeft geef ik Dr Cat vitaal en fit.(de info vanuit het potje: Een evenwichtige voeding ligt aan de basis van een goede gezondheid. Er zijn echter omstandigheden, als ziekte, ouderdom of een slechte weerstand, waarbij de voeding tekort schiet. Dr. Cat Vitaal & Fit is de ideale aanvulling van vitamines, mineralen en spoorelementen voor uw kat. Door dit goed smakende poeder dagelijks met het voer te vermengen, bent u ervan verzekerd dat uw kat altijd de belangrijkste voedingsstoffen binnenkrijgt die hij nodig heeft voor een actief leven.

Dr. Cat Vitaal & Fit kan worden ingezet bij katten die herstellende zijn van ziekte en wel wat extra’s kunnen gebruiken. Ook is dit supplement geschikt voor de ouder wordende kat. Het verhoogt de weerstand en bevordert het herstellend vermogen van het lichaam. Zorgvuldig geselecteerde stoffen ondersteunen tevens de geheugenfuncties van de (dementerende) seniorkat.

Dr. Cat Vitaal & Fit is meer dan een multipreparaat alleen. Het is een speciale vitaliteitsformule (Life Extension Formule) die naast vitamines en mineralen ook co-enzym Q10 bevat. Deze antioxidant werkt in de mitochondriën; ook wel de energiecentrales voor de lichaamscel genoemd. Het zorgt voor een natuurlijke toename van energie en levenslust, en is goed voor het hart.)

guusje krijgt het nu nog steeds maar meer omdat ze anders het voer niet eet waarin de homeopatische druppels zitten specifiek voor astma.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Sommige dingen moet je niet schrijven... Prompt heeft Solo weer diarree, het is toch niet te geloven? Hopelijk herstelt het weer snel.

Wendy, FIV is toch anders dan FeLV. Een katje met FeLV krijgt vaak veel eerder ziekteverschijnselen, hebben niet zo'n lange overlevingstermijn als FIVjes en FeLV is vele malen besmettelijker. :-(

Bij Spetter* had ik heel sterk het gevoel dat ik iets moest leren, heb na de diagnose contact gezocht met allerlei mensen die me meer konden vertellen over FIV en heb een site opgezet met al deze info. Gewoon omdat die info op internet toen amper te vinden was.

Ik wilde ook heel graag na het overlijden van Spetter* een FIVje weer een kans geven. Zijn ziekteverloop had me niet afgeschrokken, ik had een lot uit de loterij met hem. Hij is bijna altijd (10 jaar lang!) redelijk gezond gebleven. En uiteindelijk in 2 dagen tijd overleden aan, waarschijnlijk, maligne lymphoom wat zijn nieren volledig verkankerd had. Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt van ca. 18 jaar.

Mijn man echter durfde het niet aan om weer een FIVje te nemen. Hij had zoveel verdriet van het overlijden van Spetter* en het idee dat we een volgende kat wellicht snel zouden verliezen kon hij niet aan.

Zo'n 5 weken na het overlijden van Spetter* zag ik in het asiel in Breda een kater zitten die meteen mijn hart had gestolen. We zijn naar het asiel gegaan, ik heb Solo vastgepakt en wist dat dit mijn nieuwe kater zou worden. Hij was mager, vies, bang, eigenlijk een zielig hoopje kat. En ja, ik wist (voelde) ook dat hij FIV+ zou zijn. Maar om kort te gaan, we hebben hem die dag besproken en het asiel zou hem nog testen op FIV, daarnaast moest hij nog wat behandelingen ondergaan.

Uiteindelijk is Solo op 23 mei bij ons komen wonen. De FIVtest was positief en ik hoopte dat ik hem nog een mooi jaar zou mogen geven, hij was zoooo ziek toen. Aanstaande 23 mei woont Solo alweer 4 jaar bij ons! Wie had dat ooit gedacht?

Ik noem Solo ook wel mijn "match made in heaven", mijn laatste kadootje van Spetter*.

Ik zal eens kijken naar de Dr. Cat Vitaal & Fit, misschien is het iets voor Solo? De Gimpet vitaminepasta wil hij, als enige, niet eten namelijk. :???:
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

de poeder wordt over natvoer een soort van romig papje, ze vinden het hier dus heeeeerlijk, terwijl guusje een lastige eter kan zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie