Grommen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Grommen

Bericht door Melvin1989 »

Sorry ben ik weer! Haha!

Aangezien de laatste paar dagen het mooi weer is, hebben wij de deur van het dakterras open. Wel hebben wij hier een hordeur voor. Nou gaat onze poes steeds op het trapje zitten en naar buiten kijken. Heel mooi gezicht. Zie hieronder een foto (ook deels om de situatie te verduidelijken.)

Nou lijkt ze steeds iets te zien of te horen waardoor ze schrikt ofzo? Maar dat weet ik niet zeker! Maar ze springt in ieder geval van het trapje en loopt laag over de grond al grommend naar haar 'veilige' plekje onder de stoel. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Is ze inderdaad bang? Of is ze geschrokken van iets? Of wat kan het zijn? (Ze heeft dit nu 3 keer gedaan binnen 45 minuten)

We hebben naast ons huis trouwens een steegje waar regelmatig mensen doorlopen. (Wij wonen in het centrum van een dorp, de steeg loopt van een parkeerplaats naar het centrum.)

Afbeelding
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Grommen

Bericht door sven0503 »

is ze voor 't eerst met de buitenlucht/wereld in aanraking?

Layla deed 't bij ons ook..
Ik woon boven een winkelcentrum(pje) waar altijd wel wat gaande is.
Toen ik laatst met 't mooie weer de deur opendeed naar 't balkon spurde ze snel naar boven.

Voor haar was het voor het eerst dat ze al die nieuwe geluiden en geuren ervaarde..
Later ging 't steeds beter en bleef ze rustig beneden liggen.

Dus wellicht is 't voor jullie poes ook gewoon nieuwigheid..?
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Grommen

Bericht door Melvin1989 »

Ze heeft wel een paar keer voor het open raam gezeten bij de vensterbank. Maar nog niet zo lang bij de deur..

Maar als het nieuwsgierigheid is.. Waarom rent ze dan grommend weg?
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Grommen

Bericht door Chiquita98 »

Het kan ook heel goed zijn dat ze ook geuren ruikt van andere katten. Grommen is dan heel normaal gedrag. Er is buiten wel iets waar ze gespannen van word. Als ze er eenmaal aan gewend is dan zal het wel over gaan.
Ik heb 2 jaar geleden veel klusjesmannen over de vloer gehad(dus veel aanbellen bij de deur) en dat vond gizmo niet fijn. Hij associeert de deurbel nog steeds met spanning en gromt soms nog als de bel gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Grommen

Bericht door ayla »

Mijn Felix gromt iedere dag naar de postbode! Denkt dat hij een hond is ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie