Nikita is een rustige iet wat onzekere poes en Ben is een jonge blaag van 10 maanden.
Ze wonen nu al een tijdje samen en hebben het echt gezellig, hoewel ze niet samen slapen kwamen er steeds meer liefdevolle uitingen naar elkaar. Kopjes geven, wassen, mekkeren en gesponnen mauwtjes als ze ieder uit hun eigen slaapplaats ontwaakte en elkaar weer zagen.
Ik ben er van overtuigd dat ze een meningsverschil hebben dat nog niet volledig is uitgepraat.
Ben komt gezellig tegen mijn benen aanliggen. Nikita kruip er liefde vol bij. Voor toch wel 5 volle minuten liggen ze spinnend in elkaar gestrengeld. Ben vind het mooi geweest en staat rustig op en loopt ook rustig weg.
Ineens staat Nikita op en gaat achter hem aan, geeft hem een paar kletsen op zijn achterste. Verbaasd maar niet angstig draait hij zich om en heft zijn poot op ter verdediging, maar slaat haar niet.
Nikita proest nog wat tegen hem, maar valt hem niet verder aan. Ben loopt in een drafje weg en wordt hierbij gevolgd door Nikita.
Hij zoekt het hoger op. Nikita red de sprong op de kast net niet en dat weet Ben ook en zoekt daar zijn heenkomen.
Nikita houd hem nog zeker 15 minuten in de gaten dat hij ook op de kast blijft.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verschrikkelijk in een deuk heb gelegen van het lachen, gezien ik de katten ken en het beide geen agressieve katten zijn. Het hele voorval verliep ook rustig. Ik heb ook geen idee waar ze ruzie over hebben. Misschien heeft Ben zijn huishoudelijke taakjes vandaag nog niet gedaan. hahaha
Ik houd ze wel even in de gaten. Er zit ook dik 2,5kg verschil in de katten en is Nikita over het algemeen de underdog. Als hij het bakje voer opeist wacht zij tot hij klaar is.
Ze zijn ook beiden nu weer compleet ontspannen en wel in de zelfde ruimte, dus ik zie nog geen problemen. Ik moest er alleen heel erg om lachen.
Relatietheapie voor Ben en Nikita?
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Relatietheapie voor Ben en Nikita?
Lijkt mij gewoon speelgedrag en Ben had even geen zin.
Niks geen ruzie dus.
Dat gemep dat jij als ruzie interpreteert is gewoon uitdagen om te spelen.
Niks geen ruzie dus.
Dat gemep dat jij als ruzie interpreteert is gewoon uitdagen om te spelen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Voor spel gedrag klopte de rest van de houding niet en ook niet het mopperen wat ze deed.
In dit geval was het niet als spelletje bedoelt, dat weet ik heel zeker.
Ik weet welk gedrag je bedoeld, maar dat was het in dit geval niet.
In dit geval was het niet als spelletje bedoelt, dat weet ik heel zeker.
Ik weet welk gedrag je bedoeld, maar dat was het in dit geval niet.
tja, wie zal het zeggen. er zijn de nodige verhalen over poezen, die het huis en baas op een moment voor zichzelf op eisen. en hij/blaag is duidelijk onder de indruk en nog niet oud genoeg om terug te staren/meppen/vechten..
je zult het de komende maanden goed in de gaten moeten houden hoe de balans zich ontwikkelt en je zou kunnen overwegen voor hem een leeftijdgenootje kater erbij te nemen waarbij hij zich kan aansluiten.
je zult het de komende maanden goed in de gaten moeten houden hoe de balans zich ontwikkelt en je zou kunnen overwegen voor hem een leeftijdgenootje kater erbij te nemen waarbij hij zich kan aansluiten.
Ik houd ze zeker wel in de gaten. Maar dat doe ik ook met het minder opvallende gedrag. Een kater erbij ligt niet in de mogelijkheden. Eerst maar eens zien hoe de relatie zich houd 
Ik ben ook nog niet bezorgt om hen, ik moest alleen zo lachen vanmorgen dat ik het even kwijt wilde. En gewoon omdat Nikita juist een softie is verder.

Ik ben ook nog niet bezorgt om hen, ik moest alleen zo lachen vanmorgen dat ik het even kwijt wilde. En gewoon omdat Nikita juist een softie is verder.
gebeurt hier dagelijks. begint met spelen en lijkt uiteindelijk wat serieuzer te worden. met opgeheven poot elkaar aan zitten kijken en oren naar achter. totdat 1 besluit weg te lopen en dan is het voorbij. gijs wordt hier steeds meer de baas, en guusje is de enigste die op de hoge kast kan springen. daar gaat ze dan ook zitten als gijs blijft pesten. maar ondertussen is het ook haar sport om gijs te pesten door hem stiekum aan te vallen (meestal blufpoker en springt ze langs hem ipv op hem)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie