gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gumx
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:43

gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Gumx »

Mijn witte kater van (bijna) 1 jaar oud is gister middag naar buiten gegaan en hij is nu nog steeds niet terug... heb gister avond eten in zijn bakje gedaan maar dat zit er nu nog steeds in dus hij is niet thuis geweest :( hij is gecastreed dus hij zal niet op liefdes tocht zijn (toch?)
maar hij komt altijd savonds terug (voor eten) en gaat dan bij me slapen... heb het internet al een beetje afgezocht en zie wel dat katten vaak dagen weg blijven en dan terug komen maar geld dat ook voor gecastreede katers?

Ik wil em terug! me kleine vriendje :(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
katten die nog maar een jaar oud zijn kunnen zijn buiten veel kwetsbaarder dan een wat oudere kat. dus stel dat je hem terugvindt dan zou je nog eens heel erg goed moeten nadenken of je hem zo maar buiten laat.
wij kunnen niet zoveel voor je doen, zelf kun je de asiels in de buurt af en doorgeven met foto of omschrijving dat je een jonger kater mist. dat geldt ook voor zelf melden bij amivedi.
stel dat hij is aangereden en het niet overleefd heeft, dan weet je tenminste wat er gebeurd is.
je zult in de omgeving op zoek moeten gaan en overal briefjes moeten ophangen.
en juist s avonds in de schemering en zijn naam roepen zodat hij je stem hoort en hopelijk naar je toekomt.
en terug naar je vraag: nee, gecastreerde katers (hoe lang geleden?) gaan niet meer zo op zoek naar poezen maar het is lente en iets van de hort op gaan hebben ze toch wel. maar er zijn heel veel meer gevaren dan alleen achter de vrouwtjes aan..

meld ons even terug wat je hebt gedaan en aan het werk zou ik zeggen..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Chiquita98 »

Tja helaas ben je niet de enige....altijd een risico als ze vrij buiten rond lopen. Ik hoop dat ie snel terug komt. Misschien zelf een beetje in de buurt op zoek gaan haar hem?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gumx
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:43

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Gumx »

hij is meteen gecastreed toen het mocht (na 3 maande ofzo toch?) dus dat zou 7 maanden geleden zijn ongeveer denk ik...

ik ga hem vanavond wel roepen hij reageert gelukkig goed op zijn naam :) bedankt voor de tip.. ben al wezen zoeken en roepen net maar nu reageert ie niet... hoop dat hij nog leeft :(

maar hem niet naar buiten laten vind ik zo zielig... ik heb maar een klein huisje (zonder tuin) dus hij kan dan niet zo veel...
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Livewithlouis »

Hey Gumx, ja dat geldt ook voor gecastreerde katers hoor.

Hij loopt natuurlijk wel risico op een ongeluk maar ik zou daar niet als eerste aan denken. Voor hetzelfde geld is hij er over 1 dag of 2 weer! Maar je kan hem wel een handje helpen door in de buurt te gaan vragen of iemand hem gezien heeft!

Heel veel succes met zoeken!!!

Met 3 maanden castreren is een beetje vroeg, 6 maanden is de leeftijd waarop het kan.
Je moet je niet schuldig voelen! Goed zoeken en rondvragen zou ik doen!
Gumx
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:43

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Gumx »

Livewithlouis schreef:Hey Gumx, ja dat geldt ook voor gecastreerde katers hoor.

Hij loopt natuurlijk wel risico op een ongeluk maar ik zou daar niet als eerste aan denken. Voor hetzelfde geld is hij er over 1 dag of 2 weer! Maar je kan hem wel een handje helpen door in de buurt te gaan vragen of iemand hem gezien heeft!

Heel veel succes met zoeken!!!

Met 3 maanden castreren is een beetje vroeg, 6 maanden is de leeftijd waarop het kan.
Je moet je niet schuldig voelen! Goed zoeken en rondvragen zou ik doen!
dan was het 6 maanden denk ik... heb hem bij stichting zwerfdier vandaan die weten dat vast wel... ik heb totaal geen verstand van katten verder.. ik vind ze gewoon leuk...
dankje voor je reactie :)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Chiquita98 »

Mijn katten zijn allemaal heel vroeg gecastreerd dus 3 maanden valt dan wel mee hoor. Tegenwoordig komt vroegcastratie steeds meer voor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Livewithlouis »

Stichting zwerfdier regelt dat heel netjes altijd is mijn ervaring dus dat zal goed zijn.
Katten zijn ook leuk! Maar als je iets wil weten op de website en op het forum vind je super veel info!

Ik hoop dat ie vanavond weer gezellig komt binnen hobbelen!!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Chiquita98 »

Oeiii totaal geen verstand van katten, maar je vind ze gewoon leuk?? Sorry maar als baasje ben je wel verplicht om je dan toch te verdiepen in het huisdier wat je hebt. Gewoon voor de leukigheid komt bij mij heel verkeerd over. Ga er vanuit dat je het zo niet bedoelt
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gumx
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:43

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Gumx »

Chiquita98 schreef:Oeiii totaal geen verstand van katten, maar je vind ze gewoon leuk?? Sorry maar als baasje ben je wel verplicht om je dan toch te verdiepen in het huisdier wat je hebt. Gewoon voor de leukigheid komt bij mij heel verkeerd over. Ga er vanuit dat je het zo niet bedoelt
ik zorg echt wel goed voor het beesie hoor... iedereen zegt ook hoe mooi hij is en hoe goed hij er uit ziet.. dus dat zit wel goed... en als ik iets wil weten zoek ik het gewoon op op internet net zo als nu wil ik weten of gecastrede katers ook wel is lang weg blijven
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Livewithlouis »

Ze ging er ook vanuit dat je het anders bedoelde. Maakt sowieso ook niet uit.
Iedereen wil je hier helpen/adviseren.

Heb je al iets gehoord?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door lidewij020 »

Een tip:
Bel aan bij al je buren, vertel je verhaal en vraag of je even in hun schuur garage etc. mag kijken.
Soms raken katten per ongeluk opgesloten. Als je langs gaat bij mensen en je verhaal vertelt zullen zij zelf ook goed opletten of ze jouw kat zien.
Als je zelf roept en met brokjes rammelt, zal je kat sneller tevoorschijn komen dan als een vreemde dat doet. Ik heb zo zelf een keer mijn kat teruggevonden. Diegene was er al de hele dag aan het werk, maar mijn kat liet zich pas zien toen hij mijn stem hoorde.

Sterkte! ik hoop dat je hem snel vindt!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Livewithlouis »

precies!!!
Gumx
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:43

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Gumx »

Heb gister avond een uur zitten roepen en rammelen maar helemaal niks... Er kwamen allemaal andere katten op me af maar niet mijn witte monstertje... de kroeg tegen over mijn huis zei wel dat ze hem net hadden gezien dus hij leefd nog! nu moet hij alleen nog terug komen... Heb net ook nog gezocht en weer kwamen er 4 andere katten... Ging bijna janke want ze deden zo lief... Maar ik wil me eigen monster terug...

Maar hij is dus jong gecastreed voor hij ging pubbere dus dan kan hij toch niet op liefdes pad zijn?
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: gecastreerde kater vermist! :'( arme Arrow

Bericht door Livewithlouis »

Nee dat ligt niet voor de hand. Maar je lente in de bol kan altijd, kijken wat er achter de schutting is. Wel fijn dat er mensen zijn die zeggen hem gezien te hebben!

Is het nooit eerder voorgekomen dat hij zo lang weg bleef?

Ik had vroeger ook een gecastreerde kater die naar buiten kon wanneer hij wilde, maar die is in 8 jaar tijd nooit een nacht buiten gebleven. (Was 70% van zn tijd ook binnen hoor)
Plaats reactie