Wel of niet naar buiten??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door puksji »

Stel dat het mij gelukt was om mijn Rooie Rover te 'vangen', en hem in huis te nemen. Dan was hij zeer zeker ongelukkig geworden. Zijn hele (maar te korte) leven, is hij buiten geweest en de buurt was zijn buurt. Dit zou hetzelfde zijn als een tijger vangen en opsluiten, zo'n dier wordt gek of kwijnt weg.
Dat hij ooit zou verongelukken heb ik altijd zeker geweten, maar ik kon het niet voorkomen omdat hij echt wild was.
Maar een kat die hooguit een dagelijks ommetje maakt (wat dus ook een keer fataal kan zijn), kan je met wat moeite echt wel leren om binnen te blijven. Pebbles was voor ze hier kwam ook gewend om naar 'buiten' te gaan. Ze heeft hier niet een keer geprobeerd om weg te glippen.
Een vriendin van mij met 2 echte buitenkatten kwam door scheiding op straat te staan. Gelukkig kon ze tijdelijk terecht op een bovenwoning, maar wel zonder balkon.
Die katten weten daar niet hoe ze naar buiten zouden moeten, dus proberen ze het ook niet. En ze zijn nog niet gek geworden ook.
Daarom vind ik het vaak onzin als een asiel persé wil dat een kat buiten gelaten wordt en ook dat je niet op een flat mag wonen. Vaak gaat het om katten die al weken, maanden in het asiel zitten, dus ook nooit meer buiten komen, en het dus redelijk ontwend zijn.
Je zou toch denken dat het voorop staat dat de kat een nieuw veilig onderkomen krijgt?
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door castratenkoor »

Met Rooie Rover is een ander verhaal, dat was een zwerver die bij jou zijn natje en droogje kreeg.
Maar het laat wel zien dat zelfs een ervaren buitenkat eraan gaat in het verkeer.

Ik blijf het krom vinden, wij binnen-kat-houders zeuren niet tegen mensen aan hoe zielig onze katten binnen naar buiten kijken.
De buiten-kat-laters zeuren wel tegen ons aan als de kat sneuvelt of duur wordt aan dierenarts-kosten door een aanrijding.
Scheve verhouding toch? Je kiest dan toch weloverwogen voor de gevaren?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
JuliaLuvesCats
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2012 18:09

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door JuliaLuvesCats »

Nu je ze al naar buiten hebt gedaan,zal het moeilijk zijn om ze binnen te houden.
Als je op het platteland woont is het minder gevaarlijk.
Je kan inderdaad een kattenren kopen!
Greetz,Julia
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Admin »

Zo, lekker gezellig en informatief topic weer :icon_shifty: Gelukkig maar dat iedereen elk onderwerp objectief bekijkt zonder direct persoonlijk te worden. Dat zou toch anders wat worden?! Dan zou je misschien alleen maar een forum krijgen dat zijn doel volledig voorbij schiet en waar het alleen maar leuk vertoeven is voor een paar mensen :edoh: Daar zou je dan toch geen lid van willen zijn? In ieder geval fijn dat het hier anders toegaat, met veel lol en wederzijds respect ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Welpie »

Sluit mij aan bij "Admin"
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Robijn »

Heb met verbazing dit topic gelezen.
Waarom kunnen sommige mensen het niet accepteren als iemand (zoals @Livewithlouis) er een andere mening op na houdt?
Een mening is niet als 'goed' of 'fout' te bestempelen. Je kunt het hoogstens met iemand eens of oneens zijn, maar ik vind het onterecht als iemand wordt aangevallen/bespot omdat ie een bepaalde mening over een bepaald onderwerp heeft. We leven toch in een vrij land? En dat betekent toch dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening?
Na alle kritiek op haar mening vind ik het knap van @Livewithlouis dat ze zich zo staande heeft weten te houden en als nieuweling het forum nog niet de rug heeft toegekeerd! Petje af, meid!
(hoop niet dat IK nu weer een berg kritiek over me heen krijg.... Mocht dat wel het geval zijn, dan ga ik daar heel wijselijk niet op reageren).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door puksji »

Het gaat niet om een mening respecteren, het gaat om de moddergooierij (als dat je misschien ontgaan is ;-) ), en dat is waar zij zichzelf ook schuldig aan maakt, en dat is wat anders dan jezelf staande houden.

En zo begint het geze.. weer opnieuw :roll:
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

ik moet dan wel weer lachen om het bericht van admin :)

voor mij is het geen moeilijk topic. ik heb respect voor beide keuzes. zowel binnen als buiten.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door puksji »

ik moet dan wel weer lachen om het bericht van admin
ja een goede lezer heeft maar een half woord nodig ;-) maar ik vrees dat het kwartje niet bij iedereen zal vallen :???:
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

@Mariska dankjewel!!!

@puksji ik moest heeeeel goed kijken maar laten we inderdaad het gezeur niet opnieuw beginnen! Een discussie over wie er is begonnen lijkt me een beetje overbodig de rijdende rechter heeft me veel geleerd!

Linke Loetje is helemaal gek vandaag. Ik moet een soort van hink-hop dansje doen terwijl hij heel hard om mn benen aan het rennen is! Wat zijn katten toch geweldige dieren!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

je bedoelt de kleine lettertjes? misschien een brilletje kopen dan maar... nee grapje, hoor, ik kan ze zelf bijna al niet lezen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

whaha 8.6! hoe doe je dat kleine lettertjes?
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

net geleerd:

citeer dit bericht, en je ziet hoe... eerst deze [ dan size=55 dan weer ] dan je tekst typen, en dan eindig je met [/size]

ik kan lekker kleine lettertjes schrijven
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

dit is super grappig!
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

yehees ik kan het ook!
Plaats reactie