Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door lidewij020 »

Wat fijn dat het beter gaat met de medicatie! Toch is medicatie niet alles wat de kat nodig heeft...

Ik wil toch nog eens aangeven dat hulp van een ervaren gedragsdeskundige heel veel kan betekenen. Je krijgt tips over hoe je het gevoel van de kat kunt lezen aan de lichaamshouding en hoe je eigen lichaamshouding en gedrag het beste kan zijn ten opzichte van de kat. Soms kun je zonder dat je je daar zelf bewust van bent een kat angstig maken door een bepaalde spanning in je lijf. Katten zijn heel gevoelig voor dat soort zaken. Ook de inrichting van je huis kan ervoor zorgen of een kat zich veilig of minder veilig voelt. Daarover kan een gedragsdeskundige ook advies geven. Meestal is één consult voldoende waarbij de deskundige kat(ten) en baasje(s) in hun eigen omgeving observeert. Daarna krijg je een hele lijst met tips om aan de slag te gaan. Daarna wordt telefoninsch besproken of er verbetering is en hoe verder gehandeld zal worden. De therapeut ziet altijd meer dan jij zelf.
Hier is veel informatie te vinden:
http://www.kattengedragcentrum.nl/

Hier filmpjes:
http://www.youtube.com/results?search_q ... .20j5.25.0.

of de 'çat whisperer':
http://www.youtube.com/results?search_q ... .494.9.9.0.

Bij honden is het vrij normaal dat mensen een puppycursus doen, maar voor katten bestaat niet eens zoiets. Dit terwijl de meeste katteneigenaren nog van alles kunnen en willen leren over de behoeftes en het gedrag van hun miauwende viervoeter.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door Chiquita98 »

En soms moet je accepteren dat je kat wel medicijnen nodig heeft(net als mensen)
Vraag me wel af: je zegt je probeert het oppakken van je kat te beperken tot het minimum. Wanneer pak jij je kat dan op? Ik pak die van mij namelijk praktisch nooit op.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door Adriana »

zylkene, telizen en destress kun je nauwelijks medicijnen noemen hoor! op plantaardige basis en niet verslavend en zo te lezen heeft een beetje zylkene geweldig effect en ik ben erg blij voor jullie dat het er niet meer zo hopeloos uitziet
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door Chiquita98 »

Nou dan is het helemaal mooi!!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door pinguin »

Leuk om te lezen dat zoveel beter gaat. Ik snap dat optillen ook niet helemaal.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
JuliaLuvesCats
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2012 18:09

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door JuliaLuvesCats »

Ik vindt het zo zielig dat ze zo mishandeld is! :cry: Je zegt dat het contact met de mannen wisselend is..mischien kan je daar iets aan doen?
suc6
Julia
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zwaar getraumatiseerde kat en evt medicatie?

Bericht door pinguin »

Julia ik denk dat als een kat eenmaal heeft besloten dat mannen eng zijn je daar weinig aan kan behalve dat te respecteren. En de kat vlucht mogenlijkheden te geven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie