tranende ogen

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
minidokter
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2012 15:03

tranende ogen

Bericht door minidokter »

Kan iemand mij aub helpen Dank u !
Mijn kat heeft erge last van een tranend linker oog Heb uiteraard de dierenarts gebeld en die zei mij dat , als er geen ontsteking is ( en die is er niet ) dat de traanbuis verstopt is Mijn kat is te oud om haar in slaap te doen zei hij mij ook ( ze is 18 ) en ik weet niet hoe ik haar kan helpen Ze lijkt er niet veel last van te hebben , maar ik vind het echt zielig Heeft er iemand een idee wat ik kan doen ?
Dank u hééééééééééééééél hartelijk , ook namens Mini
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: tranende ogen

Bericht door Chiquita98 »

Waarom ga je niet met je kat langs bij de dierenarts? Bedoel je te oud voor narcose? Had de dierenarts geen andere opties? Er is geen ontsteking...Nog niet. Lijkt mij dat als je niks doet het wel gaat ontsteken. Trouwens mijn kat van 18 is toendertijd wel voor een operatie nog onder narcose gebracht.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: tranende ogen

Bericht door puksji »

Mijn poes van 2 heeft dit ook, verstopt traanbuisje. De ene dag wat meer dan de andere dag. Gewoon even droogdeppen met een tissue. Daar gaat ze zelfs even netjes voor zitten.
Ik geloof niet dat ze er verder echt last van heeft, net zoals Mini. Is dus ook niet zielig.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: tranende ogen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook gewoon zelf regelmatig droog en schoon deppen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: tranende ogen

Bericht door Livewithlouis »

Hey!

Mijn kater heeft ook chronisch verstopte traanbuizen al vanaf zijn geboorte. Je da kan een fluor test doen om te kijken of er eventuele beschadigingen zijn op het oog, en of de traanbuizen ook daadwerkelijk verstopt zijn. Ik heb de ogen van mijn kater ook verder laten onderzoeken of er niet verder ontstekingen of problemen waren.

Louis (mijn kater) heeft enorme traanogen moet wel 4 a 5x per dag zn ogen schoonmaken. Soms als hij erg veel last heeft of één oog dicht houdt maak ik een fysiologische zoutoplossing (afgekoeld gekookt water, 1 teelepeltje keukenzout op 1 liter water) en dat druppel ik in zijn oog, dat verlicht ontzettend!

Het gebied rond zn ogen goed schoon en droog houden is het enige wat je verder kan doen.

Maar lijkt me inderdaad wel verstandig om je da even te laten kijken!
Plaats reactie