Aah, nee! Nestje!

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door mittenslief »

geniet maar in ieder geval van de kittens die op komst zijn, nu ze toch komen.en probeer de andere 2 te laten helpen want 1 nestje is echt genoeg. en moeders laten helpen als de kittens weg zijn
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Poespoesminoes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 11:34

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Poespoesminoes »

Dat zullen we ook zeker doen mittenslief ;)
Ookal is dit een nestje die we liever niet hadden, aan die van ons rooie poesje is nu helaas niks meer te veranderen. Nu ze toch komen kunnen ze maar beter een goede en gezellige start hebben, zodat het schatten worden die niemand meer weg wil doen en ze in ieder geval niet helpen het asiel op te vullen! ;)
Nogmaals, morgen maar even de dierenarts bellen. We denken dat we nog op tijd zijn met Misty, en met minoes (de brave) zijn we sowiso nog veilig ;) op naar de dierenarts dus maar zsm :)
Nogmaals lieve mensen, super bedankt voor jullie reacties! Wij (mijn moeder en ik) hebben er érg veel aan! Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden, en dat ik hier zo vriendelijk geholpen wordt:)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door nellebel »

en wat betreft die SOA's. bij katten moet je vooral alert zijn op ziektes als kattenaids en FELV (kattenleukemie). Kattenaids wordt vooral overgedragen via bloed bijv als ze gevochten hebben, FELV vooral via speeksel en urine en ontlasting. Kan allebei via het bloed worden getest via een snaptest. het zijn allebei dodelijke ziektes. Je hoort er op zich weinig van, omdat het vaak pas wordt geconstateerd na de dood, en dan worden vaak de symptomen als oorzaak genoemd. bijv kanker, forse ontstekingen ed bij FELV. wil je niet bangmaken maar dit is wel realiteit. ik heb helaas 2 katjes verloren aan FELV.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Mirjam86 »

Zeker omdat je nog twee katten rond hebt lopen zou ik wel zo'n test overwegen bij de twee gedekte poezen. Mochten ze iets hebben opgelopen dan is dat namelijk ook voor hen besmettelijk..

Succes met deze vervelende situatie, maar geniet ook vooral van die kleintjes waar je nu toch al niets meer aan kan veranderen. Fijn dat jullie het vinden van toekomstige baasjes serieus nemen.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door castratenkoor »

Beter dat "genieten" niet uitgebreid op het forum doen.
Effect daarvan is dat er mensen "aangestoken" kunnen wordten en ook willen "genieten".

We willen geen mensen op foute ideeën brengen.........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Mirjam86 »

Ik ben bang dat dit soort mensen al met die foute ideeën rondlopen vanaf het moment dat ze voor het eerst een kittentje gezien hebben.. Kleine katjes zijn nu eenmaal superschattig..

Maar je hebt wel een punt Dinie, we kunnen beter meegenieten met een opvangnestje zodat mensen op het idee komen om ook op te vangen dan van een oepsnestje..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Adriana »

Poespoesminoes schreef:Waar ik me nu het meeste zorgen over maak zijn eventuele kattensoa's. De 2 poezen zijn sterke dames, en onze telefoon zal in onze hand zijn mocht het niet goed gaan bij de bevalling, zodat we meteen kunnen bellen en naar de dierenarts kunnen vliegen...
Maar hoe groot is de kans voor de katten op soa's? Wat zijn verder veelvoorkomende complicaties? Is het aan te raden (lijkt me haast wel) om ermee naar de dierenarts te gaan voor een volledige check op de beide dames?
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html
heb deze link net in een andere topic geplaatst en het lijkt me heel erg handige hands-on informatie voor jonge poezenouders. alle info staat keurig op een rij met termijnen en wat wel/niet te doen en Wilhelminapark is een als uitstekend bekend staande dierenartsenpraktijk.
missch staat er voor jullie ook nuttige info in.. en houd ons op de hoogte pse.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door lidewij020 »

Ik heb nog wat leesvoer voor je. Er zijn nieuwe inzichten over hoe lang kittens het beste bij de moeder kunnen blijven. Vergeet niet dat het erg belangrijk is om te ontwormen tijdens de dracht en tijdens het zogen. In de link onderaan staat informatie daarover.

http://www.kattengedragcentrum.nl/78-Zwangerschap.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/115-S ... ttens.html
http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... scheiding/
http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... kitten.htm
http://www.kattengedragcentrum.nl/110-H ... ttens.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/114-K ... angen.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/171-K ... ftijd.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/143-Moederliefde.html
http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... e-kat.html

Ik wens jullie heel veel sterkte en een stel blije lieve gezonde kittens...en ja, wij willen natuurlijk graag meegenieten!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Poespoesminoes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 11:34

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Poespoesminoes »

Dank jullie voor de links ;)
Even een kleine update...
Inmiddels heeft madam een echo gehad. Binnen een week verwachten we het nestje nu. Op de echo waren zeker 3, misschien 4 goed ontwikkelde kittens te zien :)
Ze zag er volgens de dierenarts kerngezond uit verder:)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Mirjam86 »

Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Hele opluchting dat alles er goed uit ziet zeker?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Chiquita98 »

Dus komende week word een spannende week!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Poespoesminoes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 11:34

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Poespoesminoes »

Zeker een spannende week! En inderdaad, een hele opluchting dat alles er goed uit ziet.
We hebben een werpdoos voor haar klaargemaakt, maar daar wil ze niks van weten.
Haar meest vertrouwde plekje is bij mij op het bed, en daar hebben we ook vrede mee. Als zij zich er goed bij voelt, mag ze bij mij op het bed bevallen.
We hebben badhanddoeken er overheen en een oud dekbed. Ook nu ligt ze naast mij op haar zij, lekker te spinnen.
buik begint toch weer wat dikker te worden (had niet verwacht dat dat nog mogelijk was, ze leek me al zo dik!) maar dat zal wel het laatste beetje zijn wat de kittens binnen in haar nog groeien...
melkklieren beginnen nu duidelijk dikker te worden, en de kleintjes zijn goed voelbaar (Ze laat het toe als ik mijn hand op haar buik leg, gewoon op 1 plek hou, en het kleine wonder binnen in haar voel)
Ik hou jullie verder nog wel op de hoogte als ik nog vragen heb, of als het zover is ;)
Poespoesminoes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 11:34

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Poespoesminoes »

Vanmorgen is het begonnen. Onrustig, en ik mocht nergens heen van haar. Ze wilde bij mij op bed blijven, dus ik ben de hele ochtend bij haar gebleven op mijn bed. Om ongeveer half 10 begonnen de weeën, en om 10:32 is nr 1 geboren. Een schildpadpoesje, groot in vergelijking met haar broertjes (ze weegt 172 gram) en is kerngezond. Nummer 2 kwam om 11:17, een rood katertje, weegt 122 gram, ging er erg soepel uit. Zonder gemauw, die viel er haast zomaar uit.
nummer 3 is om 12:45 geboren, ook rood, katertje, en heeft een gewicht van 127 gram. Moeders neemt haar taak uiterst serieus. Snapte na 2 keer verkeerd happen (1e keer was velletje achterpoot, 2e keer was achterpoot zelf) de derde keer gelukkig wel dat het verslepen bij het nekvel moet. Ze maakt het zelf ovigens uitmuntend. Bevalling ging verder soepel, geen stuitliggingen, en is zichzelf nu nog aan het poetsen. Heel miss komt er nog een 4e, maar de 3 sowiso verwachte katjes zijn er nu al :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door mittenslief »

wauw wat zwaar die van mij waren allemaal rond de 100 gr.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aah, nee! Nestje!

Bericht door Mirjam86 »

Ja goede gewichten, als ik zie wat de opvangertjes gemiddeld wegen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie