Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door Adriana »

nee, indoor RC is geen jofel voer, ook al niet omdat methionine relatief hoog staat en dat is ook logisch met zoveel ongetwijfeld een hoog zetmeelgehalte. verder veel vezels en je weet niet hoe de tarwe bewerkt is.
met mais/rijst heb ik nog niet eens zoveel problemen, het zou qua samenstelling nierdieetvoer kunnen zijn..
dus altijd naar de ingredienten kijken en naar de analyse., maar dat roep ik al jaren ..
maar daarvoor hoeft het hele merk nog niet in het verdomhoekje..

katten graven wortels van bepaalde planten op om te eten en als je dan naar de soort kijkt, dan zie je waardevolle bestanddelen. ik heb het dus niet over die oranje peentjes..

als je kinderen laat eten wat ze lekker vinden, dan is dat zeker niet het gezondere voedsel. nog nooit zo veel overwichtproblemen gehad als tegenwoordig. en dat geldt voor katten ook! fabrikanten weten dat en doen dus smakelijke geurstofjes over bepaalde voeren. en dat zijn waarsch niet de voersoorten die stukken beter voor hun gezondheid zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door catsini »

als je kinderen laat eten wat ze lekker vinden, dan is dat zeker niet het gezondere voedsel. nog nooit zo veel overwichtproblemen gehad als tegenwoordig. en dat geldt voor katten ook! fabrikanten weten dat en doen dus smakelijke geurstofjes over bepaalde voeren. en dat zijn waarsch niet de voersoorten die stukken beter voor hun gezondheid zijn..

Mijn kinderen en katten hebben nooit overgewicht.
Dan zal het er mee te maken hebben, wat ze eten, en.. dat is wat ze lekker vinden.
je kan eten, en vr.....
dat is een heel verschil.

Onze poezen zijn oudjes geworden, 16 jaar, eentje van 23 jaar.
Winny bijna 17 jaar,
Bij de Royal canin eet Winny ieder dag een stukje kogelbief, kalkoen, gebakken vis, af en toe kattenvoer uit blikje, poezemelk en snoepjes.
mm. effe denken, waar kan ik ze nog meer mee verwennen :grin:
haar gewicht is 3 kg.
Dat is toch mooi ;-) doe haar dat eens na.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door Adriana »

hihi, de schildklier zorgt er wel voor dat ze mooi slank blijft en Winny krijgt een luxe menu voorgeschoteld. katzels zijn er om te verwennen, dus helemaal gelijk!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
PassievoorPerzen

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door PassievoorPerzen »

Mijn laatste twee persjes kregen beide bij de fokkers als RC.Maar Pluis had ik al eerder en die als kitten op Carnibest gezet,echter dat ging toen ook niet van een leie dakje.Dus toen Marky erbij kwam toch maar weer alle katten op RC gezet,eerst RC Persian en daarnaast nog RC Indoor 27.Maar man man wat een ellende...keer op keer aan de diarree,was het de ene niet dat begon de ander.Eerst blikvoer weggelaten en enkel RC Persian dat ging ook net zo fout,toen enkel de RC Indoor en toen was het hek van de dam allebei de Persjes finaal aan de slinger.De muren de vensterbanken,mijn buro ect allemaal onder de kattendiarree.En daar werd ik dus echt niet vrolijk van want een Pers aan de diarree is ivm de vacht een ramp.Ik heb dus gisterochtend mijn Carnibestverkoper gebeld of ik NU mocht komen om CB op te halen.Dus zo gezegd zo gedaan en nu weer over aan het zetten op versvlees.Alleen is Pluis het er echt niet mee eens,die loopt te mokken want die wil brokjes.Hopelijk ben ik deze keer sterk genoeg om door te zetten want ik vond het moeilijk om te zien dat hij liever brok eet,maar ja...Lukt het niet dan vraag ik jullie hulp bij het vinden van een goede brok voor mijn katten.Mijn vriendin heeft 8 katten en zij is erg tevreden over Carocat Superpremium.Ik heb het heel kort gebprobeerd maar mij beviel het maar zozo.Tis dus altijd verschillend per kat hoe er op voer gerageerd gaat worden.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door catsini »

Ja, Winny blijft mooi slank, net als mijn andere poezen vroeger.
Ben trots op haar :smile: , zo mooi als ze is, met die leeftijd,
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
anke1234
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:31

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door anke1234 »

Hallo Allen! Dan heb ik de topics toch niet geheel goed gegrepen. 100% graanvrij is dus niet het uitgangspunt. Erg blij dat mijn huidige brokjes dus wel aardig voldoen. Ik denk dat ik ze maar mooi ga blijven voeren en dan via een of andere wegshop ga aanschaffen. Wel wil ik haar af en toe een stukje rauw vlees van kip of kalkoen gaan aanbieden. Benieuwd wat ze daar van vind!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door pearlsofpassion »

In mijn ogen is vers voeren het beste, en daar leunt graanvrij het beste bij aan.
Maar dat is inderdaad persoonlijk. ;-)

Het is ook persoonlijk hoe ver je daarin wil gaan. Ik vind graanvrij ook wel heel erg duur, dus ik voerde het ook niet. Ik voerde een alternatief waar ik me goed in kon vinden (Porta 21 adult).
Het beste is niet altijd haalbaar.
Maar ik ga nu wel over op vers voeren, omdat ik gemerkt heb dat dat best te doen is, terwijl ik vroeger dacht dat het luxevoer was.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
PassievoorPerzen

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door PassievoorPerzen »

Nou ja luxe voer,ik betaalde voor de Royal Canin Persian 30 € 27,50 voor 2 kilo,das pas luxe,haha.Als mijn 3 Carnibest volledig blijven eten dan ben ik tussen de 45-60 euro per maand kwijt voor 3 katten,het is een beetje afhankelijk hoeveel ze uiteindelijk per dag zullen gaan eten.Eerder was het 4 zakjes Whiskas per dag en onbeperkt brok en van de brok aten ze ongeveer 500-750 gram per week.Dat is bij elkaar geteld ook een smak geld.Ik vind huisdieren tegenwoordig zowiezo wel duur hoor als je ze tenminste fatsoenlijk te eten wil geven ipv supermarktbrokjes.Maar ja we willen ze zo gezond mogelijk houden en daar hoort goede voeding bij.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door pearlsofpassion »

En dan is Carnibest nog een redelijk duur merk Kvv.

Ik weet nu wel dat het niet duurder uit komt, maar dat wist ik toen niet.
Ik heb wel nooit zo'n duur voer als RC gevoerd (dat staat hier al eerder in het topic :roll: ), dus mijn vergelijk ligt ietsje lager. Maar dan nog, zie ik nu echt wel in dat ik vers kan voeren voor dezelfde prijs als een doorsnee premiumbrok (graanvrij is duurder en supermarktvoer neem ik zelfs niet in overweging). En dan was de keuze voor mij snel gemaakt (katten doen ook een moord voor vers vlees, dat helpt al).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
PassievoorPerzen

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door PassievoorPerzen »

Ik kan hier niet heel veel vesrchillen de merken kvv voor katten krijgen,enkel Carnibest en Prins.Carnibest kost € 4,45 per kilo maar boven een x-aantal kilo's krijg je korting,maar daar kom ik niet aan en moet dus gewoon de normale prijs betalen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn webshops die kvv verkopen en door grote delen van het land leveren.
Ik weet niet juist dewelke, want ik geef geen kvv, maar sommige barfleveranciers voorzien ook kvv.
Tinlo moet je ook op de site bestellen maar werken wel met verdelers geloof ik.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
PassievoorPerzen

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door PassievoorPerzen »

Ik bestelde wel eens voor de honden bij GelukkigDier,maar ja die komen maar 1x per maand en omdat katten lastig zijn wil ik om te proberen liever eerst een kleine hoeveelheid(bv 5 kilo)om te kijken of het wil.Maar ja dan lusten ze het en dan moeten we weer een maand wachten...En Carnibest kan ik hier op 6 km afstand zo ophalen als wil ik maar 1 kilo,dus voor het gemak dan maar CB en ik vind het ook een goed merk.Vlees ziet er echt heel goed uit en de fabrikant kan je alles vragen en ze antwoorden altijd netjes.
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoe is jullie ervaring met Whiskas droogvoer en natvoer?Ben benieuwd!

Liefs Arjan en Chanel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door Adriana »

1062 berichten over Whiskas als je dat woord intypt bij de zoekfunctie rechtsboven..
ervaringen en berichten zat... ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk voer aanschaffen voor binnenpoes

Bericht door castratenkoor »

Whiskas is bagegr en dat ruik je ook in de kattenbak, geeft gore drollen en doffe vacht.

Zou het zelfde zijn als jij als mens elke dag bij de Mac gaat eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie